Mobiele telefoon providers

vbimport

Ben me aan het orienteren op een telefoontje met of zonder ABO.
Is het zo dat als ik bijvoorbeeld een T20 neem met prepaid dat ik het buitenland niet naar Nederland kan bellen?
Als ik een ABO neem welke moet ik nou nemen zeg, weet niet welke de beste is m.b.t bereikbaarheid enz.
Ik moet zo goedkoop mogelijk klaar zijn en in het binnen en buitenland af en toe kunnen bellen.
Zat zelf te denken aan een T20 van Lycos voor Fl.290 en dan een ABO voor Fl.0-
Of ik neem op gsmweb dezelfde telefoon met ABO wat maar iets duurder per maand is.
Wat moet ik doen?

BEN roels!!! Heb al een BEN-abbo vanaf dat BEN bestond!!! En daar BEN ik trots op :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

als je zonder abo wilt bellen in het buitenland zou je prepaid van kpn, hi of libertel kunnen nemen. meestal is het zo dat een prpaid toestel duurder is als met een abo afhankelijk van het abo natuurlijk.

Daar is niet iedereen het mee eens (geweest) :slight_smile:

BEN is een ramp… (zeg ik naar mijn eigen ervaring). Voor meer info kijk maar eens in het “Is het GSM feest voorbij”-topic in Dutch General Chat…

ben ik blij dat dat contract is afgelopen…

Originally posted by -=HeadLesS=-
BEN roels!!! Heb al een BEN-abbo vanaf dat BEN bestond!!! En daar BEN ik trots op :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

hier nog 1 (ben ook mad trots)

maar ehm, mensen die zeggen dat BEN ‘verschrikkelijk’ is leven óf niet in de stad óf hebben geld te veel…

als ik unlimited amounts to spend had koos ik ook voor KPN ja, maar het kostenverschil weegt bij lange na niet op tegen het verschil in kwaliteit…

ik heb BEN ook zien groeien de afgelopen jaren qua bereikbaarheid en daarnaast word je zelden ergens vriendelijker te woord gestaan dan bij hen…

(daar kan het hautaine KPN een voorbeeld aan nemen)

anyways,

je moet het zelf weten, but I’d go for BEN any day (oh, en hun dekking in het buitenland is ook volop goed)

ONE

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
daarnaast word je zelden ergens vriendelijker te woord gestaan dan bij hen…

Je zat toch bij Ben en niet bij Hen:confused:

Maar jij hebt mooi praten [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-] jij zal wel in het westen van het land wonen waar je bereik heb. Als ik hier een stukje fiets tussen de koeien :stuck_out_tongue: en ik heb een foon met een Ben abonnement bij me dan wordt ik gewoon nooit gebeld. En dat is niet omdat niemand mij belt maar omdat ik gewoon helemaal geen bereik heb.

Daarom ga ik maar een simkaart kopen van KPN of libertel (die keuze heb ik nog niet gemaakt)

[B]

maar ehm, mensen die zeggen dat BEN ‘verschrikkelijk’ is leven óf niet in de stad óf hebben geld te veel…
[/B]

normaal quote ik mezelf niet, maar in dit geval…:wink:

yep, ik woon in het westen van het land en dan ligt het inderdaad anders…mocht je echter vaak ‘tussen de koeien’ vertoeven (jouw woorden :stuck_out_tongue: ) dan zijn de drie ‘nieuwelingen’ (Ben, Dutchtone & Telfort) geen optie natuurlijk…

dan is de keuze:

Pre-paid: KPN

Abo: Libertel (hoewel heel heel heel misschien Hi-Profile interessant is)

óf je gaat gewoon verhuizen :slight_smile:

ONE

[B]

je moet het zelf weten, but I’d go for BEN any day (oh, en hun dekking in het buitenland is ook volop goed)

ONE [/B]

Volgens mij gaat het dan niet via de masten enzo van ben, maar via het netwerk van andere providers… vandaar dat het meestal duurder is (geloof ik)

Ikzelf heb libertelEZ prepaid en ik moet zeggen dat dat ook errug goed is. Overal goed bereik (behalve in kelders van grote gebouwen :p) en ook wel handig met opwaarderen (net als bij de rest denk ik maar nog wel handig) In het buitenland bellen kost je wel handenvol geld, dus misschien kun je daarvoor beter een abo nemen (als je dat veel wil doen)… Ja, ik vind meer dan 3 gulden per minuut wel handenvol geld :slight_smile:

idd Ben sux big time. kheb um ook gehad, btw kheb um nog :slight_smile:
Maar Ben sux, nooit bereik!!
Libertel / KPN zou ik pakken :slight_smile:

Neem een Telfort-abo…Telfort is het goedkoopst en als je geen bereik heb, dan schakelt je telefoon gelijk over op Libertel (zonder bijkomende kosten), dus je heb ALTIJD goed bereik…

Wees wel snel , want de mobieltjes worden duurder over weekje of twee… FLINK duurder.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Wees wel snel , want de mobieltjes worden duurder over weekje of twee… FLINK duurder.

[/B]

et pourquoi?

ONE

Zo ik denk dat ik maar eens een prepaid(libertel) T20 ga nemen, redelijk goedkoop en ziet er niet verkeerd uit. :stuck_out_tongue:
Is het echt waar dat die foontjes een stuk duurder gaan worden, heb ik wel eens vaker gehoord en toen was het ook niet waar…gaat de telefoon verkoop op laatste moment lekker even van omhoog. :wink:

[B]

et pourquoi?

ONE [/B]

Poerkwoi sje… eeh . ik ga maar in het hoog haags verder of zo :slight_smile:

De mobiele netwerken stoppen met de subsidiering op mobiele telefoons. Was eergisteren of zo in het nieuws. Ze lijden teveel verlies ; zeggen dat dit NIETS te maken heeft met de veels te grote UMTS investeringen (wat toch niks gaat worden , maar dat terzijede) en dat de consument nu wel “lekker genoeg” is gemaakt. De markt gaat naar de verzadiging toe , bijna elke nederlander heeft 1 of meerdere mobiele telefoons.

De consumentenbond vind dat dan WEL de simlock van de gsm’s afmoet en dat de consument vrij is te kiezen waar hij of zij bij wil gaan zitten.

Ook willen de providers af van de pre-pay variant , in het kort gezegd : ze verdienen er niet genoeg op.

Tenslotte willen de providers af van de “slapende” klanten. De klanten die wel een gsm en een simkaart hebben bij een provider maar niet bellen , die brengen geen geld in het laatje.

Originally posted by skydyr
Neem een Telfort-abo…Telfort is het goedkoopst en als je geen bereik heb, dan schakelt je telefoon gelijk over op Libertel (zonder bijkomende kosten), dus je heb ALTIJD goed bereik…

Ja vergeet het maar. Dat was wel zo maar nu niet meer. Ik had zo’n 2 maanden geleden problemen omdat hij niet meer overschakelde naar Libertel dus ik bel ze op, en ik krijg dus te horen dat de samenwerking met Libertel is afgelopen. Libertel had er genoeg van dat 80% van alle gesprekken via hun netwerk verliep. Ik had hem standaard ook ingesteld op Libertel en dat werkte voorheen dus perfect en tegen het laagste tarief.

Originally posted by the_Matrix
[B]

Ja vergeet het maar. Dat was wel zo maar nu niet meer. Ik had zo’n 2 maanden geleden problemen omdat hij niet meer overschakelde naar Libertel dus ik bel ze op, en ik krijg dus te horen dat de samenwerking met Libertel is afgelopen. Libertel had er genoeg van dat 80% van alle gesprekken via hun netwerk verliep. Ik had hem standaard ook ingesteld op Libertel en dat werkte voorheen dus perfect en tegen het laagste tarief. [/B]

Ik kan nog steeds via Libertel bellen…

Originally posted by skydyr
[B]

Ik kan nog steeds via Libertel bellen… [/B]

misschien omdat je libertel abo hebt :stuck_out_tongue:

BEN blijft roelen! Als je in het centrum van NL leeft heb je zowiezo altijd vol bereik!!! Woon je tussen de koeien dan moet je ook nie zeuren over bereik…:stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
BEN blijft roelen! Als je in het centrum van NL leeft heb je zowiezo altijd vol bereik!!! Woon je tussen de koeien dan moet je ook nie zeuren over bereik…:stuck_out_tongue:

het ziet er naar uit dat wij de enige twee voorvechters van BEN zijn, I’m afraid…

maar je hebt wel gelijk…ik bedoel, wie ga je bellen daar? de SRV-man of zo? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

but seriously, voor young people like ourselves, die lekker willen bellen en die niet overlopen van $$$ (en in de stad wonen) is BEN gewoon het best…en andere gebruikers kunnen beter voor een prepay van KPN of Libertel gaan

ONE