Mobiel bellen in auto nu strafbaar

vbimport

De vrouw die onlangs is aangeklaagd omdat ze een ongeluk veroorzaakt heeft doordat ze mobiel aan het bellen was in de auto is schuldig bevonden.

Daarmee is mobiel bellen in de auto indirect strafbaar geworden. Mobiel bellen in de auto valt nu onder gevaarlijk rijgedrag en dat is strafbaar.

Geen digitale bron, maar net uit het nieuws.

Goed voor discussies dacht ik zo

Da_Taxman

ik sta altijd te kletsen als ik met mijn elektrostep onderweg ben.
telt dat ook ?

Met GSM bellen (tenzij handsfree) terwijl je aan het rijden bent is sinds kort verboden in België.

Ik zit met me laptop te internetten achter het stuur kan dat?
a.) JA
b.) Nee
c.) geen idee volgende vraag

Mag ik dan wel verkeersinfo ontvangen op mijn WebPhone ? Anders heb ik dit ding voor Jan … gekocht en krijgt Tinneke Netelkut de rekening.

RNG,

JA, het kan.

Of het mag is een tweede

Da_Taxman

Haha, ooops.

Laatst zag ik een vrouw (!alweer) achter het stuur met in de linkerhand een gsm en in de rechterhand een peuk (of andersom), in de stad (dan ben je echt niet 100%).

Mzl.

Inderdaad want roken is slecht voor je gezondheid. Maarja wat niet!!

Greetz Reboq

Laat mij maar lekker bellen in de auto met mijn ‘earpiece’.
Over een tijdje is dat toch allemaal achterhaald. Dan heb je gewoon een headsetje in één oor en ligt je telefoon gewoon op de bijrijdersstoel of in het handschoenenkastje.

Hoe? Met Bluetooth.

Lache speelgoed, man, met oneindig veel mogelijkheden…

Grtz, Koko

Als je een beetje fatsoenlijk kunt autorijden is er niks aan de hand, helaas is dat voor 90% niet het geval in Nederland. ( mijn ervaring tenminste)

Het rijgedrag verandert, als je onder het rijden uitgebreid begint te converseren, omdat de concentratie verslapt.
Je kunt meestal maar 1 ding tegelijk goed doen>dus onder het rijden niet met je GSM vrijen.

Heb het ook wel eens als ik in de auto zit en aan het bellen ben, je concentratie is verdeeld over verschillende zaken.

Je bent met het gesprek bezig (tenzij je schoonmoeder je belt, dan hoef je maar af en toe ‘hmm’ te zeggen ), met het vasthouden van je GSM en dan moet je ook nog op de weg letten.

Ik merk het zelf nog wel eens dat ik dan toch even minder op de weg let. Soms zie je mensen op de snelweg de hele tijd over de weg zwabberen of heel erg dicht langs de zijlijn rijden, als je die dan gaat inhalen (zo snel mogelijk doen en flink doorrijden) dan zie je vaak dat ze aan het bellen zijn.

Hoewel ik een verbod vervelend zou vinden, denk ik wel dat het de juiste oplossing is. Zelfs een carkit kan nog ongelukken veroorzaken, omdat je dan toch afgeleid bent door het gesprek, maar helpt wel aanzienlijk omdat je je handen vrij hebt en niet hoeft na te denken hoe je de GSM vast moet houden.

Da_Taxman

Dat waren alweer de wijze woorden van Da_Taxman.
Goed bedoeld hór.

Ben niet gauw op mijn teentjes getrapt hoor, dus maak je daar geen zorgen over

Maar dit was General chat, dus misschien iets te serieus

Welterusten.

Da_Taxman