Mix goed branden?

hoi
hoe krijg een cd waar een jaarmix op staat toch weer aan 1 stuk op cd (hij is geript in div. mp3 files )
:wink:
samsung

in programma stukken aan elkaar editen.
Dan met cue sheet kun je alsnog grenzen aangeven.

Gebruik de zoekfunctie voor meer informatie.

ik heb gehoord dat nero dat ook kan met cross fading
maar ik kan het niet vinden bij de eigenschappen
ik werk met nero 5.5.6.4 met de mp3pro plugin
weet iemand wel waar ik het vinden of activeren

als het allemaal losse mp3’s zijn die wel op elkaar aansluiten zeg maar gewoon in cdrwin laden en de pauze tussen de nummers instellen op 0sec.

SUcces.

Originally posted by samsung
ik heb gehoord dat nero dat ook kan met cross fading
maar ik kan het niet vinden bij de eigenschappen
ik werk met nero 5.5.6.4 met de mp3pro plugin
weet iemand wel waar ik het vinden of activeren

dit is deze week behandeld:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=39117

Originally posted by pietpaulusma
[B]als het allemaal losse mp3’s zijn die wel op elkaar aansluiten zeg maar gewoon in cdrwin laden en de pauze tussen de nummers instellen op 0sec.

SUcces. [/B]

hiermee krijg je heel erg korte/kleine tikjes tussen de tracks

makkelijkste/beste manier is met nero/crossfade functie

beter is met een audioeditor…

Ik zal het ff goed uitleggen, want in die thread gaat het over crossfaden iets wat je nie nodig hebt. Crossfaden is nm het ene nummer in de andere laten overlopen. Jou nrs zijn al precies van elkaar losgeknipt dus je hoeft ze nie in mekaar over te laten lopen maar ze moeten aan mekaar aansluiten.

Dus wat doe je, je opent Nero -> audio compilatie.
Nu pak je alle audiofiles vanaf je browser en sleep je die naar je compilatie toe. Daarna zet je ze evt. in de juiste volgorde. Vervolgens selecteer je alle files behalve de 1e in het rijtje. Kies van al deze files tegelijk de eigenschappen. (rmuis ergens op een geselecteerde file) Bij de eigenschappen zet je de pause tussen de tracks op 0 seconden, dit betekent dat je 0 seconden tussen elke track krijgt. (Duh!) Klik Apply + OK en je kan verder.
Vervolgens ga je de cd branden. Voordat je op de knop burn klikt kies je (op het laatste tabblad) voor de optie om de cd als Disc-At-Once te branden. Nu wordt de gehele cd in 1 keer gebrand. (De andere optie is Track-At-Once, dan brand ie elke track apart en stopt ie dus tussendoor steeds ff; hierdoor krijg je die TIK waar DN het over had.)

Klik vervolgens op BURN en wacht een tijdje; afhankelijk van wat voor fikker je hebt! :wink:

En voila, klaar is ie! :smiley:

Klopt niet helemaal wat je zegt Wookie. :stuck_out_tongue:

Indien je met wave’s werkt heb jij 100% gelijk. Helaas gaat dat truukje niet meer op met MP3z, je houdt dan nl wel een heel klein tikje over (sommigen horen dat niet eens).
Daarom gebruik ik dan de crossfade functie op 1sec, dat filtert net dat tikje eruit…

Nou, ik heb dat tikje nie gehoord hoor. En mijn oren zijn in orde! :stuck_out_tongue:
Anyway, kan natuurlijk ook aan de writer liggen hè. Maar jij had toch ook Plex?

Maar eh, als je de crossfade op 1 sec zet, dan klopt je beat nie meer. Zodra je van de ene track dan nog 1 sec moet, begint de volgende track. Als we over een liveset praten zal je hierdoor tijdens de overgang een foute beat horen. Maar ja, sommigen ergeren zich hier nie aan. Ik, aan de andere kant, merk zelf niks van de overgang. Maar dat komt dan ook omdat ik niet de crossfade functie gebruik.

Ik zou zeggen Samsung, probeer het eens uit op beide manieren en kijk wat je bevalt. :smiley:

Originally posted by Wookie
[B]Nou, ik heb dat tikje nie gehoord hoor. En mijn oren zijn in orde! :stuck_out_tongue:
Anyway, kan natuurlijk ook aan de writer liggen hè. Maar jij had toch ook Plex?

Yepz, de 12x10x32x SCSI :wink:

Maar eh, als je de crossfade op 1 sec zet, dan klopt je beat nie meer. Zodra je van de ene track dan nog 1 sec moet, begint de volgende track. Als we over een liveset praten zal je hierdoor tijdens de overgang een foute beat horen. Maar ja, sommigen ergeren zich hier nie aan. Ik, aan de andere kant, merk zelf niks van de overgang. Maar dat komt dan ook omdat ik niet de crossfade functie gebruik.

Klopt, de beat loopt dan niet meer goed. Nu moet ik zeggen dat ik nooit een liveset brand, maar toen ik dat wel nog deed via .wav’s deed. Eerst ff omzetten van mp3 naar wave, dan met Soundforge aanelkaar plakken en dat vervolgens met indexmarkers wegbranden.

Ik zou zeggen Samsung, probeer het eens uit op beide manieren en kijk wat je bevalt. :smiley: [/B]

Goed ID!

Originally posted by Dee-ehn
Eerst ff omzetten van mp3 naar wave, dan met Soundforge aanelkaar plakken en dat vervolgens met indexmarkers wegbranden.

Waarom zou je de wav’s weer aan mekaar plakken om vervolgens ze weer te splitsen door die cue te maken? Als je ze gewoon van je browser naar compilatie sleept maakt ie autom. een index voor je. Snap even nie je werkwijze. :confused: