Mix cd (wav bestanden) normalizen en dan weer branden

vbimport

Hallo,

Ik heb een mix cd gekocht,(een cd waar alle nummers in elkaar overgemixt zijn) op deze mix cd staan 12 nummers waarvan er een aantal zachter klinken als de ander, ik wil deze hele cd nu even normalizen en dan weer opnieuw branden zodat dus alle nummers hetzelfde peaklevel hebben. (dus even hard klinken)
met welk programma kan ik dit gemakkelijk doen ?

Het enige wat er dus eigenlijk moet gebeuren is normalizen.

Het probleem zit hem in het opnieuw branden, ik wil niks maar dan ook niks horen als hij van het ene nummer naar het andere overgemixt wordt.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, ik ben er tevens ook al de hele ochtend naar op zoek hoe ik dit nou perfect kan doen. :confused:

tja waarschijnlijk weet je het wel, cool edit pro 2 heeft zo’n normalize functie, dit komt op hetzelfde neer als alle andere tooltjes van andere producenten, heb je dus niet veel aan, ik weet wel wat je bedoeld, denk alleen niet dat dit zal lukken met een normalize setting…

in cep, kun je via "effects / amlitude, heel wat instellingen veranderen om je wav te ‘egalizeren’ alleen of daarmee de kwaliteit behouden blijft…

Opzich zou je dit prima met Nero kunnen doen. Eerst kun je met Nero (of met EAC) de tracks naar je harde schijf rippen. Vervolgens maak je in Nero een compilatie, sleep je alle audio tracks erin, selecteer je alle tracks in de compilatie, click rechts -> eigenschappen, zet de pauze tussen twee tracks op 0, zet in het tabblad filters normalize aan en brand je cd in DISC AT ONCE mode.

Een nadeel zit hier wel aan: de tracks zullen PER track genormaliseerd worden. Dit betekent dan ook dat de overgang van track tot track niet meer goed zal klinken.

Er zijn wel filters die een enkele track opzich kunnen normaliseren, maar of die hun werk goed genoeg doen met zulk een CD, durf ik je niet te zeggen… daarvoor zou je sowieso eerst eens de hele CD naar een enkele track moeten rippen (dat is geen probleem) en dan gaan spelen met allerhande filters in programmatuur als Cool edit pro of Soundforge…

ik wil hem best als 1 track hebben als mijn cd speler de cd maar wel ziet als meerdere tracks anders kan ik niet naar een volgend nummer skippen.

Hoe maak ik er 1 track van dan ?

Bij mijn weten is het niet mogelijk om je speler met cue bestanden te laten werken dus 1 track van alles maken en vervolgens een cue als index laten fungeren zal niet gaan.

Je moet gewoon ff alle tracks zo normaliseren dat ze allemaal even hard klinken en vervolgens branden zoals Dee-ehn dat uitlegde.

Ik heb het al opgelost met het programma Exact Audio Copy :smiley:

Wel eens van otsdj gehoord? gisteren kwam ik deze weer tegen en kon me herinneren dat dit een ideaal programma is voor feestjes, je kunt namelijk een lijst samenstellen en in een soort jukebox plaatsen, deze worden anders dan op de ‘doorsnee’ jukebox progie, dicht aan elkaar geplaatst, zodat je geen stilte hebt, het word ook gebruikt bij radiostations.

het viel me ook direct op dat elke plaat die ik selecteerde even zo hard ‘klonk’ en dat alles ‘live’

Het is ook mogelijk om dit naar je hdd te streamen, het deelt zelf dan je tracks in, je hoeft alleen nog maar de wavs in een recording progie te droppen en je bent klaar om te branden.