Mirc (IRC) Problems

vbimport

Hey, 1e keer dat ik het progje installeer,
- je moet naar't schijnt eerst de server irc.xs4all.nl toevoegen en dan die opstarten en dat daar ergens in tikken #warezcd's probleem bij mij is nu het volgende ik heb me een firewall geinstalleerd Zonelabs(denk dat dit de schuldige is) wanneer ik aanmeld wat niet lukt zegt ie :

closing link :Mattel007[hier mijn ip nr] (unauthorized connection)

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen, een admin weet natuurlijk niet alles, volgens mij is het geen al te moeiljike oplossing wel

hi mattel

ik weet niet welke versie je van mirc draait
maar ik zal eens kijken of ik je kan helpen op je eerste vraag
je kunt wel kiezen uit wel 100 server’s
dus probeer er een paar op de meeste server’s
heb je wel een channel warezcd’s
maar het beste wat je kunt doen is als je
contact met een sever hebt gemaakt
om onderin /list te tikken
dan krijg je een lijst welke channels
er zijn kunnen er soms wel 15000 zijn of soms maar 30 zijn
klik hier op en je zit er in

groetjes @mil@

Ik gebruik de laatste versie 5.7 32bit

mattel
vul als server eens in:
irc.xs4all.nl
irc.webbernet.net
irc.stealth.net

dat zou wel moeten lukken

TD, hier lukken deze allemaal niet, die servers knallen belgen eraf

je kan ook:
irc.skynet.be
irc.wanadoo.be

kiezen, die sjotten dan weer in tegenstelling NLs eraf

Als Zonealarm begint te piepen en splutteren dan moet je de programa waar het over gaat aanvinken dat ie als server gebruikt mag worden. Volgens mij moet het dan goed gaan.

Ik had ook in het begin zukke dingen werd er gek van maar in principe is het een prima beveiliging.

Dus per programma wat je gebruikt om te interneten aangeven of dat als server mag fungeren.

BaDtObONE

Dat probleem heb ik ook. Alleen bij mij zegt mIRC: Firewall: unable to connect to firewall. Ik begrijp er echt geen fluit van, want ik heb alles ingevuld. Behalve User ID en Password. En dat servergedoe heb ik ook al gedaan, maar nog steeds niks .

[This message has been edited by Jamalski (edited 01 April 2000).]

je hoeft dat firewall gedeelte in IRC helemaal niet in te vullen. heb ik nooit gedaan volgens mij is dat nodig alleen als je achter een echte heuse hardwarematig firewall van een bedrijf zit en niet z’n personal ding als zonealarm, BI,ATGuard enz enz.

van de help section in mirc >>The main purpose of this option is to allow someone to access IRC through a SOCKS server at work, or more rarely through a network set up at home. The majority of home users should keep this option turned off.<<

BaDtObONE

[This message has been edited by Badtobone (edited 01 April 2000).]

Thnx for all the help guys but i think redneck is right, those servers work with me

hee mattel volgens mij knallen die servers niet nederlanders er af!!!

je zou is bij club cd freaks en dan chat dat is hetzelfde als op irc als je daar nou vraag naar een server die ook geschikt is voor belgie kijken of die werkt!!!

mazzel