Minidisc

vbimport

Wie kan mij wat meer vertellen over minidisc. Hoe neem je op bijv. Kan je bijv ook op een makkelijke manier van mp3 naar minidisc. Ik hoop snel antwoord te hebben op mijn vraagjes.

Je kan Minidisc het beste zien als de beste manier om digitale muziek op te nemen via je stereotoren. Tegenwoordig kan je dit beter doen met cd-writer. Door de opkomst van cd-writer is het dus ook makkelijker geworden om digitale muziek op te nemen.

MP3 naar minidisc, kan volgens mij niet. Je moet eerst je mp3 omzetten naar wav, daarna zal je de minidisc moeten aansluiten op de computer en dan de wav op minidisc zetten. Ik weet echter niet als je de minidisc kan aansluiten op de computer. Hier moet je dan als eerst achter zien te komen.

visit http://go.to/f1game

mp3 op minidisc zetten gaat wel. en het is zelfs zeer gemakkelijk…
Als je mp3’s op je pc afspeelt gaat dit toch via de geluidskaart naar de speakers, niet?
Je moet gewoon een kabeltje doen van de geluidskaart (spkr of out) naar de line in van de minidisc en dan kan je beginnen opnemen… heel simpel dus
Je hoeft de mp3 niet om te zetten naar wav!!

DUHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

we hebben het hier over digitaal opnemen met een minidisc niet over analoog met een kabeltje. (zo gaat het natuurlijk altijd maar je hebt dan geen cd kwaliteit)

Wat slashem1 zeg zo moet het denk je nou echt dat je minidisc het verschil ziet tussen wav of mp3 het wordt toch digitaal opgenomen kan ook anders kabel van pc naar stereo en dan weer een kabel naar je mini disc dit is ook leuk als je games speel lekker geluid !!

NF Area 51 Crew

Oftewel een mp3 portable is misschien net iets gemakkelijker.

Als je een goede Geluidskaart hebt valt het resultaat best mee.

SoundBlaster Live! + Optical Digital I/O Card2 + Optical cable --> MiniDisc

Check out :
http://store.europe.creative.com/detail.asp?pid=1023

ga naar:
http://www.cdrecordings.tmfweb.nl/index2.htm

klik op “cdr info” en dan op “mp3 to tape”.
Vervang vervolgens in het artikel overal “tape recorder” door “minidisc”. Klaar !

****** SeBass is ********
*** roling the dice ! ***

luister niet naar de post van first@remo
als je een soundcard hebt met digital out en in en dan een kabeltje koopt om die in je minidisc te stoppen is het geluid wel digitaal maar het enige wat je hoort is gekraak dus!!! dat komt omdat de mp3s digitaal over worden gespoeld op de minidisc en dan herkent de minidisc niet het formaat dus wordt gewoon letterlijk mp3 er op gezet, en er zit geen mp3 decoder in minidisc dus

kraaaaaaaaak krak kaakr kaarkkra kar akr akr

snap ie!!!

wat nightforce zegt is al helemaal niet waar!!!

denk je nou echt dat je geluid beter wordt als je van je geluidskaart naar je stereo gaat en van je stereo naar je minidisc en dan afluisterd BULLSHIT!!! Heb je nog steeds je analoge geluid!!!

(je moet het zo zien als de bron waar de muziek vandaan komt, analoog is kan deze nooit meer beter van kwaliteit worden door hem digitaal te maken je hebt dan al data verlies omdat je van digitaal naar analoog gaat en je versterker maakt echt geen muziek er bij hoorrrr!!! VOORBEELD!!!

stel je kan dvd’s branden!!!

je hebt nu een vcd die mono is van geluid en slecht beeld heeft. als je die nou op een dvd brand heb je nog steeds dezelfde kwaliteit zo moet je het ook zien met mp3 naar minidisc de enige manier om het op te nemen is analoog maar dan is het dezelfde kwaliteit als een bandje, en je moet nog heel lang wachten totdat je een nummer op je minidisc staat want je moet de nummers kompleet afspelen anders heeft het geen zin en met digitaal is het hetzelfde als een harde schijf en wordt de data overgespoeld en dan hoef je niet te wachten totdat het nummer is afgelopen!!! (als je een mp3 kopieerd van je hard disk c: naar d: hoef je
toch ook niet bijvoorbeeld 4 minuten te wachten!!!

ik heb ff gezocht en ik weet een manier om de kwaliteit te behouden!!!

minidisc is atrac dit is ook een soort mp3 alleen minder gecomprimeerd!!! nu moet je ergens een mp3 to atrac encoder vandaan zien te vissen (nog nooit gezien hoor maar zoek maar!!!) en dan via die geluidskaart die hierboven beschreven staat en dan lukt het wel!!!

Ik heb vroeger nog een portable minidisc gehad. En bij digitale opnames duurde dat even lang gelijk het lied.
Ik vind dat je de overdracht van muziek naar minidisc (digitaal) niet kan vergelijken als van op een harde schijf c: naar d:
Als ik met mijn stereo een cd van 50 minuten op minidisc wil zetten via de digitale kabel duurt het ook 50 minuten.

Ik ben bepaald geen expert op dit gebied, maar wat ik altijd begrepen heb is dat een minidisk zijn samples op een totaal andere manier neemt als een audio CD. Het lijkt mij dan ook stug dat er een softwaremetige manier bestaat om deze twee formaten digitaal te converteren.

oooo D oooo

Sony mindisc met digital input en SBLive met digital output.
Speel wat af in winamp ‘or whatever’ en via je line out naar je minidisc speler.
Doe ik altijd
Ik hoor het verschil niet tussen cd kwaliteit en minidisc maar ik ben wel een beetje doooooooof

Klaar is kees.

BaDtObONE