Millenium windows!

vbimport

Weet er iemand rond wanneer die uitkomt

ja een paar dagen geleden

> ja een paar dagen geleden

Deze (xian) droogkloot bedoelt dat ie als downloadable (Final:3000.2) al verkrijgbaar is (effe zoeken) maar pas op 14 september 2000 te koop zal zijn in de winkel als retail versie.

Wise guy “xian”: behandel deze vraagsteller met wat meer respect, niet iedereen is zo slim en snel als jij bent…

[This message has been edited by StyleSheet (edited 27 June 2000).]

http://www.webwereld.nl/nieuws/dysta/4629.phtml

Windows Millennium Edition voor consumenten af

Geplaatst op: 20 juni 2000, 13:35 uur

Microsoft is klaar met Windows Millennium Edition, de volgende editie van de consumentenversie van Windows.

Door Joris Evers

Na negen maanden van tests heeft Microsoft de definitieve versie van het besturingssysteem maandag verstuurd aan PC-fabrikanten en verkopers. Het is mogelijk dat deze zomer al systemen met Windows ME leverbaar zijn. Het softwarepakket, in de VS geprijsd op 209 dollar, zal echter niet voor 14 september in de winkel liggen.

Microsoft zegt dat het computerbouwers tot 14 september de tijd wil geven om te wennen aan de nieuwe Windows ME. Zo kan de gebruiker straks optimaal profiteren van het verbeterde powermanagement en de snellere opstartroutine, zegt Microsoft. Een upgrade van Windows 95 of 98 naar ME gaat in de VS 109 dollar kosten.

Thuisgebruiker
Windows Millennium Edition bevat veel nieuwe toeters en bellen. Microsoft presenteert het product als ‘speciaal ontworpen voor de thuisgebruiker’. Die kan straks vooral genieten van meer digitaal multimedia geweld en verbeterde netwerkmogelijkheden. Microsoft heeft ook veel aandacht geschonken aan ‘de gezondheid van de PC’. Het systeem haalt bijvoorbeeld automatisch belangrijke updates op via internet.

Ondanks eerder plannen ME te bouwen op de stabielere Windows NT/2000 kernel, steunt Windows ME nog steeds op de DOS-fundering van Windows 95. Delen van het nieuwe OS zijn ook nu al beschikbaar: Windows Media Player 7 en Internet Explorer 5.5.

Multimedia en systeemeisen
De systeemeisen voor Windows ME zijn hoger dan die voor Windows 98 Second Edition, de voorganger. Wie geen multimedia gebruikt moet het volgens Microsoft kunnen redden met een 150 MHz processor, 32 MB geheugen en 295 MB vrije ruimte op de harde schijf. Als de Windows Media Player en de nieuwe Windows Movie Maker worden ingeschakeld is een 300 MHz processor nodig en tenminste 64 MB geheugen. Gebruikers van een digitale camera hebben nog eens 100 MHz extra nodig.

Multimediaal gaat Windows ME er iets op vooruit. Windows Movie Maker heeft niet de uitgebreide mogelijkheden van Adobe Premiere of Avid Cinema, maar is een eenvoudig programma voor het bewerken van filmpjes. De bestanden worden opgeslagen in een Microsoft bestandsformaat dat volgens het bedrijf een compressieratio van 300 op 1 biedt. Hiermee kan 23 uur traditionele videotape op 1 GB schijfruimte worden gezet, zegt Microsoft.

Aan Windows Media Player 7 heeft Microsoft een jukebox en verschillende skins toegevoegd, zoals WinAmp van Nullsoft al tijden heeft. Daarmee kan het uiterlijk van het programma worden veranderd. Media Player 7 kan ook CD’s op de harde schijf zetten. Dat kan niet in MP3-formaat, wel in WMA-formaat.

Zelfhelend
Windows Millennium Edition beschermt zichzelf tegen de onkunde van gebruikers en zorgt ervoor dat het systeem wordt bijgewerkt. De software bevat een onderdeel genaamd PC Health dat onder meer voorkomt dat essentiële systeembestanden worden gewist en via AutoUpdate regelmatig checkt of er belangrijke updates zijn. Deze functie kan overigens uitgeschakeld worden.

Handig is de system restore functie. Als er iets fout is gegaan kunnen hiermee in een handomdraai de oude systeeminstellingen worden teruggehaald. Persoonlijke bestanden worden niet hersteld, bescherming tegen virussen biedt dit dus niet.

Thuisnetwerk
De Home Networking Wizzard leidt PC-gebruikers door de stappen voor het opzetten van een thuisnetwerk. Het delen van een internetverbinding is ook eenvoudiger geworden. Microsoft heeft het TCP/IP gedeelte uit Windows 2000 ingebouwd in Millennium Edition.

Met betere netwerkondersteuning van Universal Serial Bus moeten ook alle USB-netwerkproducten aan de praat te krijgen zijn.

Als uitsmijter is Windows ME het eerste product waarin Universal Plug and Play is ingebouwd. Waardoor veel hardware zonder problemen herkend moet worden.

Hola muts,

is de link al niet lang genoeg of wou je de space hier effe volledig vullen…

Tjeezzz,
kon niet korter zeker

[This message has been edited by StyleSheet (edited 27 June 2000).]

Ach, een plaatje laden duurt langer…

Hola muts,
is de link al niet lang genoeg of wou je de space hier effe volledig vullen…

Tjeezzz,
kon niet korter zeker

NEE !!!