Mijn PC als internet server

vbimport

Ik zou mijn home page graag op mijn eigen PC laten draaien en niet via een home page van een provider is dit mogelijk zo ja hoe kan ik dat doen

Gr Cord :smiley:

Als je een kabel of ADSL verbinding hebt en je PC 24 uur per dag, 7 dagen per week aan hebt staan dan kan dat (mag niet van je provider, maar het kan wel)

Windows 2000 heeft IIS5 ingebouwd, dat is (onder andere) een webserver. Voor Windows 98 kun je Personal WebServer (PWS) downloaden en installeren, of een andere webserver.

Een linuxsysteem draait het beste met Apache webserver, voor Windows heb je nog Xitami Webserver als ik het goed heb, maar ik denk dat je daarvoor beter even bij Tucows of Download.com kunt gaan zoeken.

Je kunt een domeinnaam laten doorkoppelen naar jouw IP als je wilt. Een eenvoudig domein kun je bijvoorbeeld via www.yi.org krijgen

Originally posted by Da_Taxman
Als je een kabel of ADSL verbinding hebt en je PC 24 uur per dag, 7 dagen per week aan hebt staan dan kan dat (mag niet van je provider, maar het kan wel)

Waarom mag ik van mijn kabelprovider (@home) mijn PC geen 24/7 laten draaien? Als ik dat wil is toch mijn zaak??

ps mijn compu staat NOOIT uit… zelfs niet als ik op vakantie ga (vanwege het UD project)

[B]Als je een kabel of ADSL verbinding hebt en je PC 24 uur per dag, 7 dagen per week aan hebt staan dan kan dat (mag niet van je provider, maar het kan wel)

Windows 2000 heeft IIS5 ingebouwd, dat is (onder andere) een webserver. Voor Windows 98 kun je Personal WebServer (PWS) downloaden en installeren, of een andere webserver.

Een linuxsysteem draait het beste met Apache webserver, voor Windows heb je nog Xitami Webserver als ik het goed heb, maar ik denk dat je daarvoor beter even bij Tucows of Download.com kunt gaan zoeken.

Je kunt een domeinnaam laten doorkoppelen naar jouw IP als je wilt. Een eenvoudig domein kun je bijvoorbeeld via www.yi.org krijgen [/B]

Waar kan ik IIS5 vinden?

Originally posted by cord
[B]

Waar kan ik IIS5 vinden? [/B]

Internet Information Server, dat is volgens mij niet los te krijgen, dan moet je windows 2000 hebben (Of NT4 met servicepack)

Is overigens niet een geweldige webserver hoor, ik zou eerder voor iets anders gaan. Zoals gezegd, zoek even op download.com of Tucows.com

En Dee-ehn, je mag je PC wel aan laten staan, maar je mag geen webserver (of FTP server) draaien, lees je gebruikersovereenkomst er maar eens op na :wink:

[B]

En Dee-ehn, je mag je PC wel aan laten staan, maar je mag geen webserver (of FTP server) draaien, lees je gebruikersovereenkomst er maar eens op na :wink: [/B]

Dat ik geen server mag draaien weet ik…

(en dat doe ik ook niet ;))

[B]
Internet Information Server, dat is volgens mij niet los te krijgen, dan moet je windows 2000 hebben (Of NT4 met servicepack)

Is overigens niet een geweldige webserver hoor, ik zou eerder voor iets anders gaan. Zoals gezegd, zoek even op download.com of Tucows.com

En Dee-ehn, je mag je PC wel aan laten staan, maar je mag geen webserver (of FTP server) draaien, lees je gebruikersovereenkomst er maar eens op na :wink: [/B]

ik heb win 2000 maar kan het niet vinden daar en de proggies die op de site staan doen niet zo veel

Gr Cord :smiley:

Zit dat dan ook in normale Win2k? Of alleen in Server?

Originally posted by Wookie
Zit dat dan ook in normale Win2k? Of alleen in Server?

Ik heb windows 2000 pro.
maar kan geen server in vinden wel eebn lokale maar geen voor het internet

Moet je kijken of deze wel geinstalleerd staan, dit gebeurt niet standaard.

Kijk bij instellingen->configuratiescherm->software->Windows onderdelen

daar staat dan Internet Services (IIS)

En lees de helpfunctie in Windows voor preciese installatie en gebruik, die vond ik althans wel redelijk duidelijk…

Ja, daar staat ie! 18,5 MBtjes! :wink:

Ja, daar staat ie! 18,5 MBtjes! :wink:

Klopt ik heb hem mee geinstaleerd maar kan niet vinden hoe ik hem werkend maak als web server.
dit staat ook niet bij de help functie.

GR Cord

Bedankt jongens hij werkt via mijn IP adres lukt het perfect

Gr cord

wat is het adres van je site kunnen we even kijken

Originally posted by bmad
wat is het adres van je site kunnen we even kijken

Ik heb op het moment een test pagina er op staan dat ik er mee bezig ben maar als het zo ver is zet ik hem wel op CD freaks.

PS is het toe gestaan om een link van mijn pagina naar CDfreaks te zetten?

Gr Cord :stuck_out_tongue:

[B]PS is het toe gestaan om een link van mijn pagina naar CDfreaks te zetten?

Gr Cord :stuck_out_tongue: [/B]

Hangt er vanaf hoe je het brengt! :wink:
Zeg je van “Kom nu naar me site om de nieuwste games te bestellen” (oid), dan wordt je link zo verwijderd. Maar zeg je van “Willen jullie even kijken of ik nog wat zou moeten verbeteren…”, dan wordt het al wat anders hè! :wink:

Ik wil naar CDfreaks verwijzen als ze software of hard ware vragen hebben dat ze daar terecht kunnen.
Als jullie een mooie zins vorm hebben met een mooi logo wil ik deze graag gebruiken alleen kunnen we beter dit afhandelen via mail :stuck_out_tongue: dan kan ik gelijk de page laten zien aan CDfreaks

Gr Cord

Als jullie een mooie zins vorm hebben met een mooi logo …

Wat dacht je van dit logo:

Zinsvorm? Zoiets?:

[b] “The Power Of United Burners”[/b] òf [b] “For Burners, By Burners” [/b].
:cool:

[B]
Wat dacht je van dit logo:

Zinsvorm? Zoiets?:

[b] “The Power Of United Burners”[/b] òf [b] “For Burners, By Burners” [/b].
:cool: [/B]

Perfect haal hem gelijk van het het af ha ha ha ha

Gr Cord

Als je reclame voor ons wilt maken: graag!