Mijn nieuwe PC... commentaar svp!

vbimport

Nou mijn GODPC wordt geen €2500 maar eerder richting €4500.

Dit had ik in gedachte:

Chieftec Dragon ServerTower Wit
MSI 875P Neo-FIS2R
Intel Pentium 4 3.2Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb, Box
Zalman CNPS6500B-AICu CPU Cooler (socket 478)
2 x Western Digital 120Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache (zijn er betere)
Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
Hercules Radeon 9800 Pro, 256Mb DDR, DVI, TVout
Iiyama AS4821DT 19" TFT, 1280x1024
Logitech Cordless Desktop Optical New
2 x Corsair Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz CL2
Lite-On LTD-166S DVD-Rom 16x48x IDE oem
Creative SoundBlaster Audigy II Platinum, PCI Ret.
Creative Inspire 5300 5.1 5x6Watt + 18Watt RMS Sub
Promise Ultra ATA 133 controller PCI oem
Lite-On CD-Rewriter 52x(32x)24x52x IDE Retail
Sony DRU500A DVD+R(W)/-R(W)/CD-R(W) Intern Retail
Enermax 550W LowNoise voeding 2fans/speed adjust
Windows XP Prof.

Graag reacties over componenten die beter/ sneller kunnen (voor ongeveer dezeflde prijs uiteraard).
En als iemand een winkel in Nederland weet die dit hele systeem kan leveren, please tell me.

Ik heb een nieuwe thread voor je aangemaakt, dat houdt het forum wat netter en maakt de vraag wat duidelijker :slight_smile:

Maareeuhhh die PC ziet er op zich wel netjes uit ja, alleen zou ik voor een SATA hdd gaan. Als je echt gek wilt doen, neem je 2x Western digital raptor (SATA150, 10krpm, 37Gb) en schakel je die in raid 0… dat gaat pas echt hard…

Om wat meer harddiskruimte te kunnen hebben, neem je nog gewoon 2 ATA133 schijfjes ofzo erbij…

Oke dan!!! Hier gaan we. Jij wil een GOD PC dan krijg je een GOD PC. O ja…met dit systeem kan je echt wel aankomen op verjaardagen! :bigsmile:

[ul]
[li] We beginnen eerst met die tower van je. De tower die ik zou nemen is een Prometeia Deze tower kan ervoor zorgen dat jouw 3,2 Ghz naar een amazing 4 Ghz kan trekken.
[/li][li]Dan je moederplankie. Kijk een hier naar de Epox EP-4PCA3+ Dit is het moederplankje voor de masters. Deze heeft SATA Raid 0 en 1 Controller en een IDE RAID 0,1,10,5 Controller.
[/li][li]Dan kan je ook nog andere schijven erin gooien. Die Dee-ehn zei dat is een hele mooie maar wil je echt hard. Dan neem je 2x SCSI 15000 RPM U320 schijven en een SCSI raid controller voor de RAID 0. Dan laat je die SATA schijven voor BACKUP mogelijkheid.
[/li][li]Dan je monitor. Die TFT scherm is maar 25ms dat is net genoeg voor snelle games te spelen. Ik zeg net genoeg. Er zijn betere schermen met minder dan 25ms. Kijk anders eens naar een NEC die hebben sinds kort 16ms response TFT schermen.
[/li][li]Toetsenbord en muis: Logitech Cordless Desktop MX
[/li][li]Die geluidskaart is wel goed. Maar Terratec heeft ook hele goede geluidskaarten. Kijk anders eens ff naar de reviews bij
[/li][li]Je boxen…je wilt geluid. Het mooiste is natuurlijk je eigen DTS/THX van je audio set. Maar anders kijk maar eens voor deze set de Cambridge SoundWorks® MegaWorks® THX® 5.1 550 of de Creative® Inspireâ„¢ 6.1 6700 of de Creative® Inspire 5.1 Digital 5700. maar ga in idd geval voor een digitale set. Een hele goede review van de speakers
[/li][li]Die promise controller heb je nie meer nodig.
[/li][li]DVD writer. De nieuwe SONY DRU-510 komt uit. Ook de Lite-on D400 of de D410 moet al deze kant opkomen. Ikzelf heb de Sony DRU-500AX en ik kan maar een ding zeggen. It ROCKS!!!
[/li][/ul]
Zo dat was het ongeveer. :wink:

Suc6

wow :slight_smile:
Over advies gesproken :D. Hoeveel keer ben jij miljonair KD :slight_smile: ? Volgens mij kost dat allemaal weer aardig wat ;).

Ik heb veel informatie gezien over die kast, maar waar kan je die nou eigenlijk kopen ? En wat kost ie :wink: ?

WHOEI! Logitech rulez idd en euh… een webcam :wink:

Originally posted by King Dingeling
[B]Oke dan!!! Hier gaan we. Jij wil een GOD PC dan krijg je een GOD PC. O ja…met dit systeem kan je echt wel aankomen op verjaardagen! :bigsmile:

[list]
U320 schijven en een SCSI raid controller

Sja, nu nog 64 bit pci sloten voor je controller :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Sja, nu nog 64 bit pci sloten voor je controller :slight_smile: [/B]
Ehhmmmmmmmm tja…oops ging iets te hard. Dat ik daar weer nie over nagedacht heb!!! :o

Ok dan maar geen u320 SCSI raid 0 controller erin.

Originally posted by jpschadde
[B]wow :slight_smile:
Over advies gesproken :D. Hoeveel keer ben jij miljonair KD :slight_smile: ? Volgens mij kost dat allemaal weer aardig wat ;).

Ik heb veel informatie gezien over die kast, maar waar kan je die nou eigenlijk kopen ? En wat kost ie :wink: ?

WHOEI! Logitech rulez idd en euh… een webcam :wink: [/B]
Tjek www.oc-shop.nl voor info

Deze is slechts U160 SCSI, maar kan wel op een standaard 32 bit PCI als’k et goed begrijp :stuck_out_tongue:

Originally posted by Namoh
(voor ongeveer dezelfde prijs uiteraard).

Volgens mij hebben sommige mensen hier overheen gelezen. :stuck_out_tongue:

[B]

Volgens mij hebben sommige mensen hier overheen gelezen. :stuck_out_tongue: [/B]
Ja en nee. Je wilde een GOD PC. Ok dan maar wat meer betalen. Staat nog steeds leuk op die verjaardagen. Anders verkoop je je stereo toren, die plasma scherm van je en als dat niet genoeg op brengt dan ook maar je bed. :wink:

Ok dan maar wat meer betalen.

Ik vind €4500 toch aardig wat.
En veel meer krijg ik niet door de commissie.

En dat waterbed gaat zeker niet de deur uit!!

Als ik nu 1 Western digital raptor (SATA150, 10krpm, 37Gb) harddisk neem voor Windows XP (lekker snel opstarten) en OfficeXP (grote verslagen > 30Mb) en 2 x Western Digital (120Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache) in Raid 0 (of was het nou 1, vergeet het steeds) voor spellen, etc.?

Is dit optimaal? Ik zou wel meer Western digital raptor in m’n systeem willen maar ze zijn alleen in 37Gb te krijgen (en dat is te weinig in vergelijking met de >120Gb schijven) en vrij prijzig.

Voor het snelste resultaat zet je je hele systeem in Raid 0 (Alleen als er een schijf uit valt ben je alles kwijt).

Voor het snelste resultaat zet je je hele systeem in Raid 0 (Alleen als er een schijf uit valt ben je alles kwijt).

RAID 1+0 nemen: snel en veilig!

Nadeel is wel dat je 4 identieke schijven nodig hebt, en je maar de capaciteit van 2 hebt…

Na het lezen van enkele threads in het Plextor forum en vanwege inside information van iemand bij een iedereen bekend burning program komt de Plextor Premium er zeker in.

PS. De inside information gaf de doorslag. :wink: :bow:

[B]Na het lezen van enkele threads in het Plextor forum en vanwege inside information van iemand bij een iedereen bekend burning program komt de Plextor Premium er zeker in.

PS. De inside information gaf de doorslag. :wink: :bow: [/B]

En wat voor info mag dat zijn? :slight_smile:

Ik heb sinds gisteren mijn Premium binnen en het apparaatje werkt perfect… moet alleen nog eens wat gaan stoeien met de Gigarec functionaliteit etc…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

En wat voor info mag dat zijn? :slight_smile:

[/B]

Helaas mag ik dat niet zeggen (confidential), maar als je sommige threads doorleest (BlindWrite section) dan kan je al veel raden en anders: mail lapinou. Hij is de beste. :bow: :bow:

Zoals je ook al hebt kunnen lezen is de Premium een 2 schaaps drive, en zoals Namoh al aangeeft het ding heeft nog wat meer capaciteiten wat betreft het backuppen van beveiligde CDs. Informatie zal via CD Freaks iig officieel worden geverifeerd middels onze review.

Originally posted by DoMiN8ToR
Informatie zal via CD Freaks iig officieel worden geverifeerd middels onze review.

En wanneer komt die review dan??? :confused:

Ik (en vele andere) wacht al weken op reviews van bv. de Plextor Premium, SONY 500/510 en de NEC1300.

Wat kunnen we verwachten de aankomende weken??

Oke binnenkort is het dan zover, dan bestel ik m’n nieuwe PC.

Maar nu heb ik nog een vraag: er komen 2 harde schijven, 1 DVD-writer, 2 CD-writers en een DVD-ROM speler in.

Hoe kan ik m’n systeem het beste configureren??? :confused: