Mijn monitor piept

En nee, er zit geen muis in. :wink:

Soms hoor ik opeens een hele hooge pieptoon. Soms stopt het na 2 tellen, soms stopt het pas als ik op de monitor tik of sla (zó irrititant is het wel ja)… maar nou mijn vraag, valt er iets aan te doen? Kword er wel een beetje gek van nl.

Oude monitor? Oude tv’s piepen ook vaak! Als het met een tik over is zou dit kunnen duiden op een intern defect.

Originally posted by Wookie
Oude monitor? Oude tv’s piepen ook vaak! Als het met een tik over is zou dit kunnen duiden op een intern defect.

jaar of twee

Dus garantie op zeker? :wink:

Je moet de bak effe open maken en de soldeerpunten op de print nakijken. Vaak zijn bij de hoogspannings-transformator de solderingen slecht geworden.
Effe met wat soldeertin en een bout aantippen en de kans is groot dat je van het probleem af bent. (Dat is tenminste mijn ervaring)

Het is die hoge frequentie die je hoort. Wanneer ik m’n monitor (1 maand oud) aan een oude pc koppel heb ik dat ook. Een heel scherp geluid. (wordt er ook zot van) Probeer eens een andere frequentie in windows, miscchien is het daarmee opgelost.

Zowel Metallian als The ultimate kunnen gelijk hebben. Ik heb nix toe te voegen, I rest my case :wink:

Zet de verversingsfrequentie maar eens een tandje lager of juist hoger , dan verdwijnt het vast en zeker.

ik heb dat ook een keer gehad bij een monitor van mij en het lag er idd aan zoals metallian zegt dat de solderingen slecht waren, bij mijn monitor zat de transformator los en zag je echt vonkjes van de print naar het pootje van de transformator springen…ff vast solderen en het probleem was verholpen…