Mijn HDD wil maar niet leger worden!

vbimport

Niet leger als in "army", maar als in minder vol! :stuck_out_tongue:

Ik heb een 60 GB Maxtor schijf met 2 partities:

• 13 GB - Backup
  • 47 GB - Cinerama (films dus)

Die 2e begint nu aardig vol te raken (voor de zoveelste keer). Dus ben ik aan het branden en deleten geslagen. Punt is alleen dat er geen ruimte vrij komt! Zelfs na al zeker 3 GB aan video materiaal gedelete te hebben.

Ik heb Norton Disk Doctor en Windows Scandisk gebruikt, en geen van beiden ziet trubbels! Defragmenteren gaat niet, want dan heb ik min. 5% vrije ruimte nodig...

Herkent iemand dit probleem? En zo ja, wat te doen?

PS
Ja ja, ik heb Schijfopruiming ook gebruikt, maar die vindt nix...

dat is inderdaad vreemd.
en als je in de dosprompt op die schijf kijkt?
heb je verborgen bestanden?? misschien de films niet verwijderd maar verborgen gemaakt?? :smiley:

Nope, in het DOS Opdrachtprompt toont precies hetzefde als in Verkenner. (Ik draai XP BTW)

[toevoeging]

En er is nix, nada, noppes verborgen.

de prullenbak ook leeggemaakt, of doet schijfopruiming dat al?
Heb zelf ook vaak gehad dat de schijf niet leger lijkt te worden na veel verwijderd te hebben, maar een keer de prullenbak legen doet wonderen.

Kijk anders eens per directory naar de properties, kijk waar er nog zoveel bestanden zouden moeten staan…dan kun je het probleem wellicht beter lokaliseren.

Ik heb bij Extra > Mapopties… de volgende dingen aan/uitgevinkt:[ul]
[li]Beveilide besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) - UIT
[/li][li]De inhoud van systeemmappen weergeven - AAN
[/li][li]Verborgen bestanden en mappen weergeven - AAN
[/li][/ul]Zo kon ik de volgende mappen zien: _Restore, RECYCLED, System Volume Information.
Door deze 3 mappen te selecteren (apart van elkaar) en eigenschappen te kiezen, zie ik dat ze samen nog geen 400 KB bezet houden.
Verder geen pagefile ofzo.

Hmm vreemd probleem.

Persoonlijk wist ik wel wat ik zou doen: harde schijf leegmaken (naar andere hdd kopieren, backuppen op cdr(w)) en daarna het zooitje de-partitioneren, partitioneren en formatteren.

Als je je afvraagt waarom? Heel simpel: om een maximale betrouwbaarheid te garanderen!

Zeker van dat het niet een of ander vaag virus kan zijn?
is maar een ideetje :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
Persoonlijk wist ik wel wat ik zou doen: harde schijf leegmaken (naar andere hdd kopieren, backuppen op cdr(w)) en daarna het zooitje de-partitioneren, partitioneren en formatteren.
Dit zou in feite ook de makkelijkste oplossing zijn, maar toch beschouw ik dit als een laatste optie, want op de film schijf staat nu zo’n 43 GB aan spul en zoveel heb ik niet vrij op de andere stations. Dat wordt dus a) een nieuwe HDD kopen of b) heel erg veel branden. Either way k*t.

Originally posted by Wannes
Zeker van dat het niet een of ander vaag virus kan zijn?

Nope. Net alles getsjekt.

(Hee! Net nu ik een verdrietige smiley wil, issie er niet meer… Of hadden we die al niet? Nou ja…)

Oh , dat kan …

zoek eens een grote file op (1 gig of zo) die gewist kan worden

bekijk eerst de vrije schijf ruimte
wis de file
f5 in de map om te kijken of file ook weg gaat
bekijk nu weer de vrije schijf ruimte en bekijk of er exact het aantal is weggegaan

oh ja , deleten met shift toets vastgedrukt natuurlijk

Ik had dit natuurlijk al eens gedaan, maar voor de goede sier nog eens herhaald:

File: 220 MB
SHIFT + DELETE
F5

Nothing’s changed. :a

Nou ja, een vriend van mij is nu naar de PC Discount (in de 'Ahoy geloof ik) en neemt een 80 GB HDD mee. Oplossing is al een stapje dichterbij… :slight_smile:

als je nu ff stopt met downloaden zal je zien dat ze leger word

Originally posted by Azrael
Nou ja, een vriend van mij is nu naar de PC Discount (in de 'Ahoy geloof ik) en neemt een 80 GB HDD mee. Oplossing is al een stapje dichterbij… :slight_smile:

in aken ben je daar maar 124 euro voor kwijt