Mijn eigen cd beveiligen

vbimport

De vraagjes blijven binnenstromen…

ok, here’s the deal, ik heb inmiddels mijn ‘product cd-rom’ (zie ook andere posts van mijn hand) af…

hij is gebasseerd op html, je klikt op een thumbnail en explorer laadt een grote jpeg…
deze cd-rom wil wij (mijn baas en ik) naar potentiele klanten sturen om hun ons assortiment te tonen…ok, so far, so good…

MAAR…wij willen niet dat die andere bedrijven de jpeg’s op de cd-rom gaan gebruiken voor eigen gebruik…
is er een manier om de cd-rom hiertegen te beveiligen!?
dus wel ‘viewable’ maar niet ‘accesable’…

de opbouw is als volgt:

1 html file (assorti.htm)
1 mapje Pics (gevuld met jpegs)

please help me on this one people!

nee, niet mogelijk :wink:

als ie als jpg opent in IE kunnen ze altijd saven enzo

maak gewoon preview programma ofzo, dan kunne ze dat niet, meer werk : ja, mooier : ja :slight_smile:

Wat je wel kunt doen is het zaakje in Flash maken! Dat kan je wel zo maken dat ze het nie zo 1…2…3 kunnen rippen!

maar uiteindelijk lukt het hen toch …

Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor soort klanten je hebt! :wink:

hmm. je kunt in de HTML-bestand de rechtermuisknop afvangen met eigen code. Je kunt ook de JPG omzetten naar HTML-code, kun je dan niet rippen ( nou ja uh),
maar je krijgt dan wel zeer grote HTML’s en zeer traag…

als je van jpg naar html kunt gaan zal het omgekeerde hoogstwaarschijnlijk ook gaan hoor

ok, thanks so far!

ik wil allereerst graag uitleg over:

-het ontoegankelijk maken van de jpegmap voor andere users

-het uitschakelen van de rechtermuisknop in html

thnkz!

right mouse disabled = useless
kan je zo omzeilen

een cd is geen webhost he, dus die map toegang verbieden zal volgens mij ook heeeeel moeilijk lukken (niet?)

face the facts, images beveiligen die je in html doc gebruikt is onbegonnen werk

een waterdichte beveiliging bestaat (gelukkig) niet.
er is altijd wel een manier om een screen output op te vangen en te saven dus waarom moeite doen ?

Misschien is die screen capture wel op te vangen…
Als je een programma weet te schrijven in bijv. Delphi dat zolang je cdrom actief is ook dat proggie actief is en dat zogauw het klembord van win gevuld wordt (dat is dus als je een screen capture maakt) hij het klembord leeggooit…

Moet je wel voor kunnen programmeren dat wel… misschien dat Redneck hier een leuke input over heeft?

Originally posted by Redneck

face the facts, images beveiligen die je in html doc gebruikt is onbegonnen werk

ik heb ook niet de illusie dat ik een waterdichte beveiliging KAN maken, ik wil het alleen zo lastig mogelijk maken.

Onze klanten zijn wel mensen van het kaliber ‘ik kan nog net mijn cd-romlade zelfstandig sluiten’ dus zijn kleine dingetjes al genoeg om voor hun de lol ervan af te halen.

En als iemand echt kwaad wil kan het toch altijd!

heb je al een oplossing gegeven net over die Rechtermuis! :stuck_out_tongue:

inderdaad, en thanks daarvoor!

(nu nog het ontoegankelijk maken van de mappen :wink: )

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B]inderdaad, en thanks daarvoor!

(nu nog het ontoegankelijk maken van de mappen :wink: ) [/B]

Gaat nie werken denk ik hoor! Of je moet het voor mekaar krijgen dat je de foto’s vanuit een RAR file kunt laden… die kun je nm wel beveiligen… is ook nie alles maar wel wat! :wink: