Mijn computer moet geen Seagate schijf

vbimport

Ik had 2 HD’s (beide Maxtors 7200 rpm) op 1 poort. Master 30 Gb slave 40 Gb. Nu wilde ik de 30 Gb vervangen door een 40 Gb Seagate 7200 rpm en dat wil dus niet lekker draaien. In systeem geeft windows ook een ! bij de primary ide port dual fifo.
Master slave gewisseld zelfde effect
Hd op de 2e poort gehagen als slave bij mijn plextor zelfde verhaal.
Hd op de 2e poort als master en even geen plextor erbij, ook dan een ! op de 2e poort.
Mobo is een AOpen AX63PRO (deze heeft een VIA chipset)
Iemand een idee wat dit kan zijn.

En als je dat waar een ! bij staat eens verwijderd en de pc opnieuw opstart?
Mogelijk is het dan weg.
Staat schijfdetectie in je bios wel op auto?

Originally posted by crest
En als je dat waar een ! bij staat eens verwijderd en de pc opnieuw opstart?
Mogelijk is het dan weg.
Staat schijfdetectie in je bios wel op auto?

Schijfdetectie staat aan. Waar ! staat is niet weg te halen.:frowning:

Ik ga er eens een nachtje over slapen.:eek:

dubbele fido in windows …
ik heb dat ook eens ooit gehad
er zat toen een virus op die hdd

nu weet ik niet wat dat bij jouw geval is
misschien een tip: toch eens scannen op beestjes

Staat de master schijf niet op single master (je hebt nl master voor gebruik icm 1 slave en je hebt single master voor gebruik zonder een andere hdd… WD heeft dat bijv… misschien Seagate ook?)…

Schijf geeft het probleem ook als hij alleen aan een 80 draadjes kabel hangt. Jumper staat dan op “master or single drive”

Dus het zit hem niet in het master/slave verhaal of combo met Maxtor. Ik heb nog zo’n schijf zal eens kijken wat die doet. Die zit in een andere PC dus die vind weer nieuwe hardware etc etc. Maar eerst even een ghost van maken denk ik.

Originally posted by C@rlo
[B]Schijf geeft het probleem ook als hij alleen aan een 80 draadjes kabel hangt. Jumper staat dan op “master or single drive”

Dus het zit hem niet in het master/slave verhaal of combo met Maxtor. Ik heb nog zo’n schijf zal eens kijken wat die doet. Die zit in een andere PC dus die vind weer nieuwe hardware etc etc. Maar eerst even een ghost van maken denk ik. [/B]

Als je nu eens eerst probeert of die nieuwe schijf in een computer goed werkt zonder andere schijven erbij? En dan gaat combineren? Als het probleem in een combinatie zit kom je het vanzelf tegen…

(wederom trial & error)

Originally posted by Marsz-=FX
[B]:mad: Ik heb precies 't zelfde met een WD cav 19Gb, Maxtor diamondmax 30Gb en Zeegat Baracuda 40Gb… Dit is kennelijk een deadly mix! Elke drive los werkt perfect, en alle andere opties ook… (zolang ze er maar niet alle 3 tegelijk in zitten!)

:confused: Ben nu m’n bios aan 't flashen…, en als dat niet werkt dan verkoop ik er een… (ik denk de maxtor)

Ik, zie wel… leuk vin’k het niet…

:rolleyes:
[/B]

Opzich een bekend probleem bij mij… het was telksens de Western Digital die de problemen maakte…

Originally posted by C@rlo
[B]Schijf geeft het probleem ook als hij alleen aan een 80 draadjes kabel hangt. Jumper staat dan op “master or single drive”

Dus het zit hem niet in het master/slave verhaal of combo met Maxtor. Ik heb nog zo’n schijf zal eens kijken wat die doet. Die zit in een andere PC dus die vind weer nieuwe hardware etc etc. Maar eerst even een ghost van maken denk ik. [/B]

Resultaat is dat beide schijven in de ene computer wel goed werken en in de de andere PC niet. Het is dus een probleem tussen de schijven en het mobo.
Mobo heeft op 1 na de laatse bios erin. Ik zal eens op de Seagate site gaan kijken en anders maar naar Ibazar of Ricardo denk ik.:frowning: