MIDI naar WAV

vbimport

Probeer winamp eens en selecteer bij visualization, select plugin kies bij output voor diskwriter en als je nu je midi’tje afspeelt hoor je niks en gaat dit veel sneller want dan schrijft hij het als wav naar je hdd…

Een hele domme vraag waarschijnlijk.
Maar kan je MIDI files omzetten naar WAV?
Met welk programma?

THANX

WAVmaker bijvoorbeeld,

http://memphis.supersharewareman.com/Apps/1784.asp

wat heb je eraan?

Om mijn MIDI file’tjes op een audio CD te zetten, zodat ik ze bijvoorbeeld ook in de auto kan luisteren.

Het lukt mij nog steeds niet.

Wie kan mij helpen??

Ik heb hier een tijdje geleden ook mee zitten kloten, maar het is gelukt, dus bij jou zal het ook wel lukken.

Ik heb het zo gedaan :

Om te beginnen gebruik ik winamp (te downloaden van www.winamp.com))

Vervolgens moet je een plug-in instaleren en die heet : DirectMusic MIDI plug-in v0.4 (en die kun je hier downloaden).

Vervolgens ga je naar het kruisje links boven in je winamp window en ga je naar options en preferences, daar moet je het volgende instellen :

Klik onder plug-ins op INPUT en selecteer in het rechter scherm de DirectMusic plug-in, die je hebt gedownload druk vervolgens op configure. Je ziet nu een nieuw schermpje verchijnen waarin je een hokje "write to wav file kunt aanvinken, doe dat en vul een naam in voor het te maken bestandje.

Klik onder plug-ins op OUTPUT en selecteer in het rechter scherm Nullsoft diskwriter plug-in. Druk weer op configure en selecteer een map waarin de wav files moeten komen.

Druk op close en je bent klaar om te gaan converteren. Het is nu slechts een kwestie van liedjes laden en op play drukken en je hebt een wave file-tje.

Het lijkt misschien allemaal heel ingewikkeld, maar dat valt echt reuze mee.

Het is misschien ook niet de snelste manier, maar het werkt zeker en de kwaliteit van de wave’s is bij mij uitstekend.

Veel succes
Mudman

het is misschien een beetje raar, maar ik heb het ook eens zo moeten doen, je zet gewoon een jack->jack kabeltje van je line out naar je line in, dan speel je je midi af met weet ik veel wat voor een programma en je neemt het op met bijv cool edit
ok beetje omslachtige oplossing maar het werkt perfect