Ik hoor hier een paar keer dat windows erg gebruikers vriendelijk is…
dat is voor een gedeelte ook wel zo…
Linux is inderdaad wel veelzeidig en mischien daarom ingewikkeld… maar:
Alles is zelf te regelen, je kunt alles zelf instellen…
dat kun je in de bestanden zelf veranderen, of je kunt het door een wizzard doen, waarbij je vaak een stuk minder mogelijkheden hebt…
En is het erg gebruikers vriendelijk als je telkens opnieuw je computer moet restarten?
Dan als je in windows iets wil verwijderen dan is het heel vaak zo dat je er altijd nog wel eregens een bestand achter blijft.
dan nog iets weet je nog dat je windows voor het eerst gebruikte? vond je windows toen ook zo super simpel???
Linux is inderdaad voor de beginner wat moeilijker…
maar als je een paar maanden werkt met Linux heb je het al goed onderde knie…
dan nog wat dingen buiten de gebruikers vriendelijkheid:
Linux is veel veiliger dan windows… en er zijn in verhouding met windows bijna geen virussen voor een linux systeem.
Daarnaast omdat de sourcecode van linux en de meeste software voor linux vrij verspreid wordt en dus toegankelijk is voor iedereen, zijn fouten in de code vaak snel verholpen,
en linux wordt ook steeds meer gebruikers vriendelijk omdat 1000den individuelen meewerken aan het verbetern van linux zelf.
Dan doordat DirectX van Microsoft weer closed source is…
Kan linux weer niet gebruik er van maken… en dus werkt het overgroote deel van de games niet op een linux systeem.
Je kunt voor Linux wel het winEX downloaded als vervanging voor directx maar dat werkt ook niet altijd.
En de enige reden dat ik nog op windows werk is omdat meeste software voor windows geschreven is…
en omdat me ouders geen linux willen…