Microsoft, waarom zo gehaat?

vbimport

Hee,

Iedereen zit hier te vitten op Microsoft en ome Bill. Als Micorsoft zo’n kutprogramma is, waarom draaien jullie dan niet Linux? “Da’s zo moeilijk!!!”, ja, loop dan ook niet te zeiken over windows wat juist zo gemakkelijk is omdat er weinig in te stellen is. Als je dan als Freaker allerlei ‘vreemde’ dingen gaat doen, kan Windows natuurlijk wel eens vreemd gaan doen want ik heb het idee dat het ‘pretty straight forward’ is (dus gewoon 1 cd-rom, 1 …, 1… etc.)

Dus Freakers: Neem genoegen met wat je hebt en waar je moeite voor doet en doe anders je best iets beters te krijgen

(I rest my case)

ja idd. Als ‘‘iedereen’’ winddoos echt zo vervelden vond zouden diezelfde ‘‘iedereen’’ wel linux draaien of zou de winkel wel linux verkopen.

‘‘jojk rest his case’’ :wink:

Als “iedereen” dit zou doen, dan zou “iedereen” tegen een gigantisch probleem aanlopen, nl dat zo’n 99% (zou dit kloppen??) van alle software voor windows geschreven word en niet voor Linux / Beos / MAC-OS x enz enz.

Dus door de huidige marktposotie van Ome Bill is men wel genoodzaakt om een OS ala Windows te gebruiken :frowning:

:cool: Lathieza :cool:

Tegen Bill persoonlijk heb ik niets, die heeft het IMHO slim aangepakt… Windows daarentegen suckt: het is buggy, ik zie minstens één keer per dag zo’n f**king blauw scherm voor me, maar je móet er wel aan want de meeste software die ik gebruik draait alleen onder windows (en niet in de laatste plaats voor de games)

De meeste software draait er wel onder dus schijnbaar is er voor Linux niet genoeg animo, als meer mensen zich daartoe zouden wenden zouden de softwaremakers ook wel voor Linux gaan programmeren. Daarbij, er zijn zat windows emulators voor windows dus je kan alles draaien.

Iedereen let bij microsoft vooral op de nadelen, maar niemand heeft het over de dingen die goed zijn, en niemand wil zich schijnbaar inzetten om Linux tot een (nog) volwaardig(er) besturingssyteem te maken.

Linux is niet echt wat je noemt gebruiks vriendelijk…
En de hele markt is nu op windows georienteerd. Alles en iedereen werkt ermee dus is het vrij moeilijk om in je uppie te gaan linuxen hea ? Het is natuurlijk wel goed als 2e os.

Kijk en windows is natuurlijk niet alleen slecht zo is bv blauw mijn lievelings kleur dus eh er zijn goede kanten aan :).

de enige reden waarom ik niet linux gebruik en met mij nog vele anderen is omdat de meeste software pakketten voor windows geschreven zijn.
verder zou ik geen reden weten om niet linux te gebruiken aangezien alles aan windows zuigt…
en er nix zelf verzonnen is aan windows, alles wat erin
zit is wel gejat…

Waarom neem je dan niet zelf de moeite om de software te porten, te emuleren of met een actiegroep softwarehuizen bewust te maken van het potentiëel van linux?

Originally posted by jojk
Waarom neem je dan niet zelf de moeite om de software te porten, te emuleren of met een actiegroep softwarehuizen bewust te maken van het potentiëel van linux?

haha zoveel vrije tijd heb ik nou ook weer niet :slight_smile:

Originally posted by xian

haha zoveel vrije tijd heb ik nou ook weer niet :slight_smile:

dan moet je niet zitten zeiken :wink:

(en ik blijf het kut vinden dat je : ) zo moet doen om een smiley te krijgen en niet het veel logischere :-))

Hebben de meeste grote software huizen dan geen contract met Ome Bill moeten tekenen? Heb ooit begrepren dat in ruil van source-code de softwarehuizen voor 5 jaar alleen voor Ome Bill mogen ontwikkelen…

:cool: Lathieza :cool:

Wat hebben softwarehuizen aan de sourcecode van microsoft?

Dan kunnen ze programmas voor windows maken.

Of was da een 1 april grap ?

Je hebt geen sourcecode nodig om een programma te maken toch

Ik denk dat het grootste probleem van Microsoft is, dat het instabiel is. Die fameuze BSOD. Als er een programma crasht, dan moet je 9 van die 10 keer je pc opnieuw opstarten. In Linux en BeOS heb je dit probleem niet. Als er een programma crasht, dan kill je dat programma en Linux/BeOS blijft vrolijk verder draaien gedurende dit alles. Het probleem waar Linux en BeOS mee zitten, is dat je niet veel software voor deze OS’en hebt (hoewel dit steeds meer wordt), dus ben je wel gedwongen tot Microsoft.

Microsoft heeft door goede marktpositionering een heel groot deel van de markt in handen. Iedereen gebruikt het. Dus voor school of voor werk zal je er ook mee moeten omgaan.

Hoe je het ook wendt of keert Microsoft is ontzettend gebruiksvriendelijk. Dit kan je niet echt zeggen van Linux. BeOS is ook wel gebruiksvriendelijk vind ik, maar minder dan Windows.

Ik zelf heb niet echt problemen met Microsoft. Maar het kan soms wel irritant zijn als je pc de hele tijd vastloopt of dat er ontzettend veel troep geïnstalleerd wordt waar niemand op zit te wachten.

Originally posted by Jamalski
[B]Ik denk dat het grootste probleem van Microsoft is, dat het instabiel is. Die fameuze BSOD. Als er een programma crasht, dan moet je 9 van die 10 keer je pc opnieuw opstarten. In Linux en BeOS heb je dit probleem niet. Als er een programma crasht, dan kill je dat programma en Linux/BeOS blijft vrolijk verder draaien gedurende dit alles. Het probleem waar Linux en BeOS mee zitten, is dat je niet veel software voor deze OS’en hebt (hoewel dit steeds meer wordt), dus ben je wel gedwongen tot Microsoft.

Microsoft heeft door goede marktpositionering een heel groot deel van de markt in handen. Iedereen gebruikt het. Dus voor school of voor werk zal je er ook mee moeten omgaan.

Hoe je het ook wendt of keert Microsoft is ontzettend gebruiksvriendelijk. Dit kan je niet echt zeggen van Linux. BeOS is ook wel gebruiksvriendelijk vind ik, maar minder dan Windows.

Ik zelf heb niet echt problemen met Microsoft. Maar het kan soms wel irritant zijn als je pc de hele tijd vastloopt of dat er ontzettend veel troep geïnstalleerd wordt waar niemand op zit te wachten. [/B]

ben het 100% met dit verhaal eens… !!

't Is denk ik heel moeilijk om op ieders wensen in te gaan zonder gebruiksvriendelijkheid te verliezen en mét dat je alles kan aanpassen zoals je wil

ach hebben ze gewoon aan hun eigen te danken, hoewel ze goede producten afleveren, hoewel met veel bugs uiteraard:( maar toch :wink:

Ik hoor hier een paar keer dat windows erg gebruikers vriendelijk is…
dat is voor een gedeelte ook wel zo…
Linux is inderdaad wel veelzeidig en mischien daarom ingewikkeld… maar:
Alles is zelf te regelen, je kunt alles zelf instellen…
dat kun je in de bestanden zelf veranderen, of je kunt het door een wizzard doen, waarbij je vaak een stuk minder mogelijkheden hebt…

En is het erg gebruikers vriendelijk als je telkens opnieuw je computer moet restarten?

Dan als je in windows iets wil verwijderen dan is het heel vaak zo dat je er altijd nog wel eregens een bestand achter blijft.

dan nog iets weet je nog dat je windows voor het eerst gebruikte? vond je windows toen ook zo super simpel???
Linux is inderdaad voor de beginner wat moeilijker…
maar als je een paar maanden werkt met Linux heb je het al goed onderde knie…

dan nog wat dingen buiten de gebruikers vriendelijkheid:
Linux is veel veiliger dan windows… en er zijn in verhouding met windows bijna geen virussen voor een linux systeem.

Daarnaast omdat de sourcecode van linux en de meeste software voor linux vrij verspreid wordt en dus toegankelijk is voor iedereen, zijn fouten in de code vaak snel verholpen,
en linux wordt ook steeds meer gebruikers vriendelijk omdat 1000den individuelen meewerken aan het verbetern van linux zelf.

Dan doordat DirectX van Microsoft weer closed source is…
Kan linux weer niet gebruik er van maken… en dus werkt het overgroote deel van de games niet op een linux systeem.
Je kunt voor Linux wel het winEX downloaded als vervanging voor directx maar dat werkt ook niet altijd.

En de enige reden dat ik nog op windows werk is omdat meeste software voor windows geschreven is…
en omdat me ouders geen linux willen… :stuck_out_tongue:

@Naysias:

Een leuk betoogje in zo’n oude thread :D…

Zelf ben ik ook nogal gecharmeerd van verschillende aspecten van het Linux OS. De typische nadelen aan Linux (de beschikbaarheid van software en langere leercurve) zijn tegenwoordig steeds kleiner aan het worden. Het installeren van Linux is tegenwoordig vrij simpel (er zijn al distro’s die met een 3-stappen installatie het gehele OS installeren), het werken met een desktop environment, zoals KDE en GNome is absoluut niet moelijker dan met de Windows interface (het verschil is op sommige punten wel heel erg klein geworden zelfs) en het is zelfs al mogelijk enkele “belangrijke” Windows-only pakketten op Linux te draaien. Gebaseerd op Wine, heeft Codeweavers een pakket genaamd “Crossover Office” geschreven, waarmee het mogelijk is MS Office en Adobe Photoshop op een Linux systeem te draaien (leuk detail: met de x-over office is de performance van deze programmatuur hoger dan in Windows!). Verder kun je met Wine ook wel heel wat bereiken. En dan heb je natuurlijk nog “echte” Linux (of open-source software die o.a. onder Linux kan draaien) software, die vaak prima Windows software kan vervangen… enkele voorbeelden hiervan zijn OpenOffice en The gimp.

Zo, genoeg gekletst :slight_smile: