Microsoft niet in mootjes..! Goeie zaak?

vbimport

Microsoft hoeft niet op te splitsen! Is dit een kut ontwikkeling voor de internetters? en liefst ook waarom?

:confused:

geen idee, maar feit is dat ms zijn monopoliepositie niet gunstig is voor de ontwikkeling van software. Gezonde concurrentie leidt immers tot betere produkten.

Het duurt toch nog wel een paar jaren voordat de rechter daadwerkelijk de opdracht kan geven om het hele zaakje op te splitsen.

Sinds ik een paar weken terug windows XP heb geinstalleerd ben ik niet meer zo negatief over microsoft. De negatieve publiciteit werd volgens mij vooral veroorzaakt door onstabiele besturingssystemen. Nu die weg zijn zullen sommige mensen nog een hekel blijven houden aan Microsoft maar er is gewoon niemand die kan wat microsoft kan.

Sluit me aan bij CumVeel :slight_smile:

Ik vind MicroSoft niet eens zo slecht. 1) Ik kan het zelf niet beter
2) Nu kan je met iedereen communiceren. Want als heel Europa Unix gebruikt, en heel US Microsoft, is inet geheid geflopt.
Het is dus maar beter dat 1 bedrijf het zaakje regelt…

Trouwens, volgens mij gebruikt die rechter thuis heus geen unix. Hij zou zich zelf zwaar hebben genaaid als hij het zaakje liet opsplitsen. De producten zouden denk ik ook duurder zijn geweest als he 2 bedrijfen zouden worden. er moeten immers 2 directeuren moeten worden betaalt…

tsja goed ik sluit me ook eigelijk wel aan bij cum a lot dit hebben we allemaal wel bij economie gehad op de middelbare school concurentie lijdt tot het verbeteren van een product (in de meeste gevallen. zelf denk ik bij software zekers)
maar eigenlijk was ik hier voor een ander doel want ben druk op zoek naar rechtzaken tegen microsoft weet iemand een goede site waar ik artiekelen kan vinden in het nederlands graag dank u

Originally posted by cum-a-lot
geen idee, maar feit is dat ms zijn monopoliepositie niet gunstig is voor de ontwikkeling van software. Gezonde concurrentie leidt immers tot betere produkten.

TJa, en ik ben het hier ook mee eens. Nu met die monopoliepositie van ze kunnen ze je echt aan alle kanten naaien(bijv met de Gaming Zone, die het onder Opera niet doet:(). Of door stiekem info over je HDD naar M$ te sturen.

Originally posted by R0bby

TJa, en ik ben het hier ook mee eens. Nu met die monopoliepositie van ze kunnen ze je echt aan alle kanten naaien(bijv met de Gaming Zone, die het onder Opera niet doet:(). Of door stiekem info over je HDD naar M$ te sturen.

Daar dacht ik zelf dus ook aan! Na de installatie van IE6.0b kreeg ik in eens rare meldingen als: “This I.p. is blocked bij Microsoft IE6.0 because of illegal content or bla bla…” Dit komt op mij over als Microsoft censuur… :frowning: Correct me if i’m wrong! Dan zijn er nog vele incidenten waarbij ontdekt werd dat Microsoft speciale routines in hun OS bakte om de concurrentie te dwarsbomen. En dan de nieuwe Media Player 8.0, waardeloos! Vol met key functions voor o.a. de muziekindustrie. Het zijn een stelletje eigenwijze hufters daar in de US en daarbij zijn het ook nog eens de grootste gauwdieven. Ieder goed initiatief van een klein software bedrijfje wordt gewoon gekopieerd / imiteert en in het OS gebouwd. Wie is hier nou de piraat?

Misschien een goed idee om eens een lijst op te stellen met welke onderdelen / features gejat zijn uit software of andere OS’en. O.K. Dos is redelijk van eigenhand, maar dat is dan ook een Kut OS wat jaren de oorzaak is geweest van het slecht functioneren van Win 9X. Ik weet ’t nog niet of ik wel zo blij moet zijn met deze ontwikkeling, van mij mogen ze vooralsnog in bonken storten….
:frowning: :frowning: :frowning:

oei…microsoft krijgt een monopoly positie…dan motte we veel voor die software gaan betalen
ga toch weg man…jullie maken mij echt nie wijs dat jullie ervoor gaan betalen :p:):smiley:

Originally posted by cartman_cdz
oei…microsoft krijgt een monopoly positie…dan motte we veel voor die software gaan betalen
ga toch weg man…jullie maken mij echt nie wijs dat jullie ervoor gaan betalen :p:):smiley:

Krijgt?.. Heeft!

Betalen??:eek: Daar hebbe wu 't toch nie over…???:confused:

De vraag is;“Hoe snel zullen ze dat straks weten?”… Enneh, ik betaal al mijn software altijd! (aan de KPN!) heheheh;) :wink:

Originally posted by Totibbs
Ik vind MicroSoft niet eens zo slecht. 1) Ik kan het zelf niet beter
2) Nu kan je met iedereen communiceren. Want als heel Europa Unix gebruikt, en heel US Microsoft, is inet geheid geflopt.

LOL

net alsof je nu niet met een windows machine met een unix machine kan communiceren

wat een onzin…

Originally posted by Totibbs
[B]Ik vind MicroSoft niet eens zo slecht. 1) Ik kan het zelf niet beter

Trouwens, volgens mij gebruikt die rechter thuis heus geen unix. Hij zou zich zelf zwaar hebben genaaid als hij het zaakje liet opsplitsen. De producten zouden denk ik ook duurder zijn geweest als he 2 bedrijfen zouden worden. er moeten immers 2 directeuren moeten worden betaalt… [/B]

Grapjas het halve internet draait op unix zelfs de hotmail servers van M$ lopen op Unix en daar kan ik met m`n internet exploxer toch zonder problemen op inloggen hoor…
net zoals ik vanuit linux zonder problemen kan inloggen op webservers die op NT Draaien (als ze niet down zijn tenminste :slight_smile: )

Originally posted by xian
[B]

Grapjas het halve internet draait op unix zelfs de hotmail servers van M$ lopen op Unix en daar kan ik met m`n internet exploxer toch zonder problemen op inloggen hoor…
net zoals ik vanuit linux zonder problemen kan inloggen op webservers die op NT Draaien (als ze niet down zijn tenminste :slight_smile: )
[/B]

Nu vergis je je ff :). Vroeger liep Hotmail op Unix. Ten tijde van het uitkomen van WIn2k heeft MS Hotmail overgezet naar Win2k. Dat bleek echter niet goed te lopen (stabiliteit?), dus hebben ze het hele zooitje nu op FreeBSD gegooid. En daar loopt het dan (prettig) op… :slight_smile: