Microsoft Genuine Advantage License Validation

vbimport

Hai,

Deze keer geen vraag maar eerder een opmerking. Er zit eigenlijk wel een vraag aan vast maar goed. Ik weet niet of enige van jullie al te maken heeft gehad met dat een bepaalde update van Microsoft niet werkt :a nadat je het door hen verplichte :cop: beveiligingspakketje hebt gedownload. Te weten
Microsoft Genuine Advantage License Validation. Het kan dus voorkomen dat je bepaalde updates niet kunt downloaden omdat dat tool (nog) / (nooit) zal werken zoals het moet. :sad: Microsoft kennende. Maar mocht je dat dus tegenkomen dan is dat op te lossen door in IE naar Tools/Extra Internet Options/Internet opties te gaan naar het tabblad Programs/Programma’s en dan helemaal onderaan staat Manage Addons/Beheer Addons. Daar kun je het Windows Genuine Advantage tool uitzetten zodat je toch de juiste downloads kunt halen. Nu komt dan eigenlijk de vraag. Dan toch…:confused: Dit werkt uiteraard voor alle legale kopieën die wij allemaal bezitten. Maar dit gaat dus ook werken voor alle niet legale kopieën die er in omloop zijn. Mijn vraag is dus… Is mijn thread legaal :confused::confused::confused: En is deze bewerking legaal?? Ik denk nl wat de laatste betreft van wel omdat je dus standaard er voor kunt kiezen om een bepaalde addon te laten werken of niet. Het zit gewoon in IE ingebakken en je hoeft niet eens diep te gaan zoeken. En je lost er een probleem mee op dat eventueel zou kunnen ontstaan of ontstaan is bij het (proberen te) downloaden van de updates van de microsoft update site. Let wel het gaat hierbij niet om de critische updates. Die ‘krijg’ je gewoon van Microsoft. Maar het gaat om de andere updates zoals daar zijn oa DirectX en Windows Mediaplayer 10 etc. Dat was het dan Ik hoor het wel.

mzzl Dúnedain

Ik doe gewoon urpmi.update --auto-select :wink:

Nee, alle gekheid op een stokje. Als jij gewoon een addon uitschakelt, doe je niks verkeert. Dat daardoor de controle van MS te omzeilen valt, is hun probleem.

Volgens mij hangt het ook af van wat er precies in de EULA vermeld staat. Op zich lijkt het me niet illegaal, maar de EULA kan voorwaarden stellen aan het downloaden van updates. Als aan die voorwaarden niet wordt voldaan, zou de download van de updates als een illegale download beschouwd kunnen worden.

Lijkt mij 100% legaal.

Microsoft heeft het ‘probleem’ al opgelost. Je kunt vanaf nu voor zover ik weet niet meer om de tool heen.

mzzl Dúnedain

http://www.extended64.com/blogs/rafael/archive/2005/07/27/1026.aspx

heb je dit al geprobeerd.

jo jo

bij mij werkt het prima

Begrijp me niet verkeerd he :confused: Het gaat mij er niet om dat je de software MOET passeren :disagree:. Ik heb alleen gelezen over het feit dat mensen die deze tool gebruikten met een legale licentie welke dan toch werd gezien als zijnde een illegale licentie. Maar ik had het over een optie die al in IE zit en je dus gewoon kunt aan en/of uitzetten naar believen. Microsoft heeft het probleem dus al verholpen door de tool aan te passen. Als je nu inlogt wordt je gewoon verplicht om een validatie uit te voeren. Iets wat niet meer dan normaal is lijkt me.:cool: Maar als ik het goed heb laat jij nu een site zien waar je een script kunt downloaden waar je het gewoon kunt omzeilen door een apart script te laten draaien. Ik denk niet dat dat de bedoeling was volgens Microsoft…:cop:. Want voor zover ik heb kunnen nagaan is het probleem met de validatie opgelost dus kun je gewoon je licentie valideren en gewoon alle downloads binnenhalen die je nodig hebt dan wel acht.:bow: En idd zou dit met een illegale versie kunnen werken ja.:iagree: Maar ik neem aan dat jij gewoon een legale versie hebt gekocht in de winkel en ons alleen maar laat zien dat er een mogelijkheid is om alles te omzeilen mocht je legale versie toch haperen op een bepaald moment…:o om de een af andere duistere reden.

mzzl Dúnedain

Wat ben ik blij dat ik een legale versie van windows heb, maar hier nog een oplossing. Microsoft heeft de disable/enable optie gedisabled zodat je hier niet meer tussen kan kiezen op die file. Het zou nu dus volledig veilig moeten zijn NOT :smiley:

Microsoft graaft steeds zijn eigen graf want het zorgt er voor dat zijn eigen files zichbaar zijn. Ze willen zo graag dat je files vanr spyware kunt zien maar zo zie je ook hun eigen file`s :smiley:

Ga naar tools en dan naar manage add-ons. Verander dan het gene wat bovenaan staat in " add-ons that have been used by internet explorer " zoek hier onder dan naar windows Genuine. Rechts daarvan zie je een DLL bestand staan.

Schrijf deze naam op en ga naar start, dan uitvoeren en typ in " regedit ". Eenmaal aangekomen in regedit druk je op edit en dan op FIND. Vul daar die dll naam in en druk op zoek. Wanneer je iets er van hebt gevonden druk je op de del knop en dan op ja en daarna op F3 totdat je computer aan geeft dat hij niks meer heeft gevonden. Ga dan naar de update shit van microsoft en zorg er voor dat wanneer je je windows gaat updaten je niet die Genuine shit aanklikt.

En wat te doen als de validatie ‘verkeerd’ is uitgepakt en op het scherm verschijnt dat je wellicht slachtoffer bent geworden van software vervalsing.
Hoe kom je weer van die popups af.
Weet iemand daar raad?

Hai,

Welkom hier alvast namens mij. Volgens mij kun je na een verkeerd uitgepakte validatie met de Microsoft helpdesk bellen en hun je probleem uitleggen. Zij kunnen je vast en zeker helpen. Vooropstaand dat je ook een legale windows hebt:iagree:

mzzl Dúnedain

Helaas, als je die addon uitschakelt en je laat die genuine test los op je illegale windows versie vraagt’ie juist om het inschakelen van die addon. Met toevoeging van een registerbestandje wordt die addon weer uitgeschakelt. Dus wat te doen?

Hai Tineke,

Alvast welkom hier op dit forum namens mij,

Allereerst zou het geen probleem moeten zijn als je een legale windows versie hebt. Dan gaat dit allemala vanzelf en komt het goed. Maar er zijn er onder ons ook die geen zin hebben in alle Microsoft junk ( In hun ogen dan ) Om zelf te kunnen bepalen is er ook een programma genaamd Autopatcher.

Het bevat meestal alle updates voor Windows en je kunt zelf bepalen welke je wilt hebben. Mocht je dat willen doen dan kun je de automatische update van Windows gewoon uitzetten of aanpassen welke updates je wilt ontvangen.

Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik zelf niet helemaal zeker ben van in hoe verre dit legaal is maar er zijn er hier vast wel die dat weten. Ik neem aan dat het gewoon mag. Zo niet hoor ik het hier ook wel.

Maar je kunt eens Googelen op Autopatcher. Dan kom je vanzelf wel wat tegen. Het bevat vaak de laatste updates van de afgelopen maand.

mzzl Dúnedain