Microsoft Gatekeeper is weer van start gegaan

vbimport

(http://www.microsoft.com/netherlands/technet/security/gatekeeper/default.asp) :

Vorig jaar organiseerden we een wedstrijd die de gemoederen in IT-land nog lang zou bezighouden: de Gatekeepertest. De missie: twee weken lang de gemeenste vragen op het gebied van digitale veiligheid beantwoorden. De beloning: eer. Aanzien. En een felbegeerd technologisch hoogstandje. Dit jaar kunnen beveiligingsexperts hun krachten opnieuw meten.

De Gatekeepertest (vorig jaar bekend als Gatekeeper), speelt zich af over tien werkdagen, twee weken in totaal. De spelers worden aan een serie meerkeuzevragen onderworpen, elke dag toenemend in moeilijkheidsgraad. Elke goed beantwoorde vraag leverde maximaal 120 punten op. Spelers konden hun score opkrikken met bonuspunten door vroeg op de dag te antwoorden.

Wildcards
Nieuw element in de Gatekeeper dit jaar is de wildcard. Schrijft een vriend van een speler zich in naar aanleiding van de Tell a Friend-functie, dan krijgt de speler een wildcard, waarmee één vraag kan worden beantwoord. Zelf antwoorden blijft echter het meest lonend - ongebruikte wildcards zijn meer punten waard.

Eerder inschrijven
Tweede nieuw element dit jaar is de voorinschrijving: wie zich inschrijft in de twee weken voordat het spel begint, scoort ook een wildcard.

Gatekeepertest 2004
De spanning is nu al te snijden. Wie zal er zich door de vragenrondes heen weten te slaan naar de absolute top? Wie weet er echt álles over netwerkbeveiliging? Misschien ben jij het. Meet je met de rest van Nederland.

Bereid je vast voor
Wees de anderen een stap voor - check de twee webcasts over beveiliging van Microsoft. Waardevolle informatie voor aspirant-Gatekeepers.

Inschrijving is vandaag begonnen.

Klinkt interessant… ik volg momenteel een vak genaamd “hackers hut” (ja wat een naam he) dus ik ga maar eens een kijkje nemen… wellicht kan ik Bill nog wat leren :smiley:

Gotverdegotver … maak ik een domme fout op de tweede vraag… :frowning:

Nu heb ik maar 150 punten … hopelijk gaat het morgen beter :slight_smile:

Het ging een beetje slecht. Een paar vragen wist ik gewoon niet en helaas ben ik daardoor al mijn wildcards kwijtgeraakt :frowning:

Hoe? Jij wist iets niet? Dat kan dus echt wel niet! :wink: