Microsoft acces

vbimport

Hallo,

Even een vraagje: als je MS office XP hebt (de gewone versie) en je wil een access bestand kunnen openen hoe doe je dat dan ?

In de gewone Office XP zit access niet las ik, wel in de pro versie van XP.

Is er toch een mogelijkheid om met de gewone Office XP access bestanden te openen en te bewerken ?

Oudere versie van Acces kanook
OfficeXP, Office 2000 en Office 97 gebruiken allemaal hetzelfde opslagformaat, alleen Acces2000 en access97 zijn weer net even anders.

Ik weet niet of je de informatie kunt importeren in bijvoorbeeld Excel of ander databaseprogramma, maar bewerken en opslaan als Access bestand kan alleen met Microsoft Access…

Ik heb nog wel een oude versie Office '97 US liggen.
Kan ik de access die daar op staat er gewoon bij installeren of moet ik nog rekening houden met iets ?

Wat bedoel je eigenlijk precies met :Oudere versie van Acces kanook
OfficeXP, Office 2000 en Office 97 gebruiken allemaal hetzelfde opslagformaat, alleen Acces2000 en access97 zijn weer net even anders.

Je zegt dat oudere versies ook kunnen maar zegt ook dat access 97 weer net even iets anders is.
Met andere woorden als ik het goed begrijp kan ik dus die Office '97 US die ik heb niet gebruiken ?? (access daar dus niet vanaf halen.

Ik hoor het graag van je Da_Tax :slight_smile:

Word, Excel en Powerpoint bestanden gebruiken als het goed is dezelfde opmaak bij opslaan in Office XP, 2000 en 97.

Access is weer net even anders heb ik in de praktijk gemerkt en had daarom access97 apart geïnstalleerd staan naast Office 2000 destijds.

Je kunt alle Office versies naast elkaar installeren, zorg dan alleen dat verschillende installatiedirectories gebruikt worden:
c:\Program Files\Microsoft Office97
c:\Program Files\Microsoft Office2000
c:\Program Files\Microsoft OfficeXP

Om maar eens iets te noemen.

Het is natuurlijk altijd upwards compatible, dus een Access97 bestand kan worden geopend in Access 2000, maar andersom geloof ik dat het wat problemen opleverde. (wordXP bestand kan wel geopend worden in Word97, evt kunnen bepaalde opties verloren gaan die niet ondersteund worden in Office97, maar wel in XP)

Hoop dat het zo duidelijker is. Ik zou het proberen en dan weet je het zeker, zorg dat bij installatie je de boel in verschillende directories installeert.

Okee, het gaat er nu om dat ik dus nog geen enkele versie van Office heb geinstalleerd.

Kan ik dan van die oude Office '97 US die ik heb alleen access installeren (de rest zoals word etc wil ik natuurlijk gewoon van Office XP erop zetten)

Dus zoals jij aangeeft gewoon in verschillende directories installeren.

Volgens mij zijn we er dan uit he ? (als het lukt)

ps. wat is het slagings percentage ? ;):slight_smile:

Bij installatie moet je dan gewoon custum selecteren en alle andere opties uitzetten, zodat alleen Access nog overblijft (en eventuele andere verplichte files)

Zo heb ik dat destijds ook gedaan…

Ik ga het proberen, bedankt Da_Taxman :wink:

Als er geen XP access meer komt dan lijkt mij dat ook de enige oplossing ja! Dus gewoon die ‘oudere’ versie van access installen!
Laat ff weten of het gelukt is, wil nm ook ff Office XP erop zetten binnenkort! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie
Als er geen XP access meer komt dan lijkt mij dat ook de enige oplossing ja!

Access zit alleen in het OfficeXP Professional pakket (en developer en Special Edition), niet in het standaard pakket, net zoals dat het geval was bij Office 2000…

Access XP is er wel (draait prima hier, legaal :wink: )

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Access zit alleen in het OfficeXP Professional pakket (en developer en Special Edition), niet in het standaard pakket, net zoals dat het geval was bij Office 2000…

Access XP is er wel (draait prima hier, legaal :wink: ) [/B]

Aha, net zoals je dus Pro en Premium had voor 2000!

…, legaal :wink:

Had niet anders verwacht! :stuck_out_tongue:

excel/word documenten kun je altijd vieuwen in IE5.5
tevens bestaan er word/excle/powerpoint vieuwers van MS
dus misschien ook wel n access vieuwer.

btw je kan die acces sjit ook in excel openen…

om het te bewerken is het goedkoopst om acces 2000 te installeren vanaf de MS Office 2000 pro / Premium cdrom