Methodes voor het spelen van backups voor Playstation 2: de history tot nu toe :

vbimport

ik volg de pS2 scene nu al een hele tijd op isonews
op het ps2 forum dan:)

de eerste topics waren meestal de laming topics van interessante mensen die dachten dat ze al ps2 copies konden spelen.Die werden dan ge flamed tot en met.

Na enkele maanden lang wachten is daar een BETA chip uit gekomen : de NEO modchip

Die kon al enkele copies draaien , de ene beter dan de andere , en later kwam er de betere versie uit de NEO2 en nu zelf de NEO 3 heb ik gehoord die dus zowel JAP als PAL als USA backups kan spelen.Er zijn 2 boot cdz nodig in combinatie met de NEO chip :
de USA gameshark boot cd en de action replay 2
ik ben nietz eker van het feit maar ik dacht dat de gameshark de JAP en USA ps2 games kon op booten en de action replay 2 de PAL games: deze 2 boot cdz kunnen zowel de originele psx1 als de backup psx1 games op booten.

nu is er pas gereleased en is er sprake van het volgende :
een paar RIP groepen en hebben verkondigd dat er over een maand of zo een algemene MODchip zal uitkomen zoals de psx1 nu heeft.En dus die chip zal niet in combinatie gaan met een boot cd.Maar zal puur alleen werken.

Men komt nu tot het volgende probleem:
De isonews releases (de meeste toch) zijn geNUKED
dus zijn crap releases :
De nieuwe mod chip die zal uitkomen kan enkel nog de UNPATCHED games spelen !
dus alle gepatchte games zullen niet meer werken
en de meeste release groups hebben er patchen bij gestoken (zoals Static enz …) die speciaal gemaakt waren voor de NEO2 modchip.
Er zijn nu al een paar groepen zoals JADEpsx die dus enkel nog UNPATCHED ps2 games uitbrengen voor in de toekomst.
Dit is wat het verhaal over de hele gebeurtenis zover ik weet : want ik heb al wat vragen gezien op dit board over de ps2 backups, dus ik hoop dat ik het wat duidelijker heb gemaakt:D

groetjes van de zotten belg;)
Bye

Idd…

Mooi uitgelegt maat :slight_smile:

Nu nog een beetje aan uw taaltje veranderen en ge komt ooit nog wel eens in de buurt van Da_Taxman :smiley:

laten we dit forum ZINNIG houden, alle onzin kan iedereen kwijt op het andere NL -talig forum.

Dus vriendelijk verzoek om dat belgisch taaltje te verruilen voor een ABN taaltje. :wink:

dank u

euhhhh , hehehehehehe :smiley: :slight_smile:
mmmmmmmm ? euhhhhhhhhh …
mjaaaa …
wa moetk der op zeggen wur ?
ik dacht nochtans dak het redelijk abn heb verteld of nie soms ?:smiley: heb dan toch men best gedaan wur maat :wink:

ig kan het toch oeg lezen
dus wa maakt da nou out
of da in het abn of in het plat chinees is gescheven

een beete zoeken en puzzelen

ruff dat is dus west-vlaams :wink:
maar als jij begint in het fries , kan ik nie meer volgen ze :frowning:

Originally posted by carlo vaesen
ig kan het toch oeg lezen
dus wa maakt da nou out
of da in het abn of in het plat chinees is gescheven

Aangezien dit het Dutch forum is lijkt het me dat er nederlands gesproken wordt… :wink:

En Ken08, jouw eerste post was in keurig Nederlands…maar de opmerking van Mick3 is denk ik waar Ruff op doelde, anders wel een opmerking in het algemeen over dat Bels…

Ach, ik zit er niet zo mee, zolang het met een ‘accent’ is en niet echt dialect dan is het nog enigszins leesbaar :wink:

ja wur maat :slight_smile:
ik moet zelf zeggen dat deze post van mij wel deftig ABN gepraat is en azo :slight_smile: dus ik snapte der al nie veel van ? als ze begonnen te kakken enzo ge weet wel wur wak bedoel :smiley:

Originally posted by ken08
ja wur maat :slight_smile:
ik moet zelf zeggen dat deze post van mij wel deftig ABN gepraat is en azo :slight_smile: dus ik snapte der al nie veel van ? als ze begonnen te kakken enzo ge weet wel wur wak bedoel :smiley:

het is A.N.

Originally posted by Mattel007
het is A.N.

ABN
Algemeen Beschaafd Nederlands

Had van jou toch wel verwacht dat je dat wist Mattel007 :wink:

Dat is veranderd tax, je loopt achter! (sjew, 'k mag dat ook is zeggen)

het is voortaan A.N.

In België dan toch zeker :wink:

Maar dit raakt wel off topic…
Gelieve het verder bij het originele onderwerp te houden, anders wordt deze verplaatst naar Dutch General Chat…

Op PSXshop bieden ze geloof ik ook ombouw chips aan voor de ps2, weet iemand of deze een beetje werken?!
Ik zie wel bij sommige dealers dat er cheap games worden aangeboden dus een chip ofzo zou wel relaxed wezen! :wink:

Hoe komt het toch dat die codes voor quick link nie werken?! ik doet het toch ok?!
http://www.psxshop.nl » nogmaals dan maar zo!

Originally posted by Wookie
Hoe komt het toch dat die codes voor quick link nie werken?! ik doet het toch ok?!
http://www.psxshop.nl » nogmaals dan maar zo!

die quick link werkt wel, je moet alleen wel http:// voor de link zetten en alleen het domein lijkt te werken (dus niet subdirs etc).

(nu hoop ik maar dat het werkt, anders sta ik ook mooi voor schut met deze post :wink:

dus PSXshop werkt wel!?
Ik had idd ook al eerder gemerkt dat die subdirs nie werkten! :frowning: Komt mayB nog goed?!

ThX anyway!

ik vind dat taaltje van ken08 best ok hoor…

Mij PS2 heb ik omgebouwd met een Neo2 chip en in combinatie met de Action Reply werkt alles perfect !
De backups zijn NIET genuked ! Dus die zullen ook wel blijven opstarten als er een andere chip volgt.
Gewoon lekker op de oude manier back uppen en alle games starten op. Ook de EA games waar sommige moeite mee hebben.
Chippies van psxshop en condensator en AR2 zijn ok !
Het enige kan zijn dat je sommige ntsc backups vd ps1 met patchen naar PAL. Maar daar hebben we de patcher toch voor.
Vergeet niet de cdrom en de dvd potmeter goed af te stellen.
Lekker gamen met DOA2 of Kengo, best mooie gemaakt die games. Succes

Hieronder vindt u diverse manieren om de NEO2 + Action Replay2 te gebruiken

PAL PS1 origineel :

• plaats de origele PAL PS1 game in de PS2 en zet de PS2 in standby
  • hou circa 1 seconde de reset knop in (tot het blauwe lampje gaat branden)
  • de game zal direkt opstarten !

PAL PS1 backup en PAL PS2 origineel :

• plaats de game in de PS2 en druk 1x op reset
  • de game zal direkt opstarten !

PAL/JAP/USA PS2 backups :

• plaats de Action Replay 2 hardware in een memory card slot (1 of 2)
  • plaats de Action Replay 2 CD 1 en druk 1x op reset
  • Selecteer – start game – en vervolgens – without codes –
  • Druk de Eject toets.
  • Plaats PS2 backup (PAL/JAP/USA … patchen niet nodig).
  • Druk wederom de Eject toets
  • Druk vervolgens op de X (kruisje)
  • de backup zal opstarten.

Wat als PS2 backups nog niet opstarten :

Methode 1

• plaats de Action Replay 2 CD 1 en zet de PS2 in standby (rode lampje brand)
  • druk de reset knop in en hou deze ingedrukt.
  • U hoort de cd nu snel draaien…zodra de cd stopt met draaien laat u de reset knop los.
  • de lade zal opengaan en u kunt de cd omwisselen voor de PS2 backup.
  • de lade sluit automatisch na 4 seconden.
  • selecteer “start game” >> “without codes” >> druk X zonder de lade open/dicht te doen.

Methode 2 (wijkt net iets af van methode 1)

• U hoort de cd nu snel draaien…zodra de cd stopt met draaien laat u de reset knop los.
  • de lade zal opengaan en u kunt de cd omwisselen voor de PS2 backup.
  • druk de eject toets in VOOR DAT deze automatisch dichtgaat.
  • selecteer “start game” >> “without codes” >> druk X zonder de lade open/dicht te doen.

Methode 3

• Selecteer – start game – en vervolgens – without codes –
  • laat de resetknop los. De lade zal open gaan en na 4 seconden weer sluiten (laat de cd in het apparaat)
  • Druk de Eject toets.
  • Plaats PS2 backup (PAL/JAP/USA … patchen niet nodig).
  • Druk wederom de Eject toets
  • Druk vervolgens op de X (kruisje)
  • de backup zal opstarten.

Mocht u met bovenstaande methoden nog steeds een spel hebben wat niet opstart, dan kunt u in plaats van de optie – without codes – , de optie – with codes – gebruiken.

Tip !! brand uw backups op een goed merk CDR (verbatim, TDK, philips) en op maximaal 2-speed.

GRT MIL@MIL