Metalen ring?

vbimport

Sorry voor deze n00b vraag, maar ik heb laatst een nieuwe case+mobo+proc gekocht en bij m'n case zat een metalen ring in het zakje met schroefjes. Wat moet ik hiermee doen???? :confused:
(en heeft het misschien iets te maken met het feit dat m'n pc niet bepaald stabiel is????):

(en heeft het misschien iets te maken met het feit dat m’n pc niet bepaald stabiel is???)

Misschien is het voor een stabilisator…:wink:

ehm, ik zou niet weten waar het voor is…ik denk gewoon met het vastmaken van de kast enzo

(Met niet-stabiel bedoel ik vastlopers) :stuck_out_tongue:

Even wat verder info over de case en de ring…

Het is een chieftec case TX-10BLD

De ring is ca 2,5 cm in doorsnee, de binnendiameter is ca 1,5 cm.

Hij is ca 1 cm dik en is vrij zwaar…

(ik kan me vaag iets herinneren dat het met het verminderen van storing te maken had)

deze ring is waarschijnlijk om evt storing die veroorzaakt wordt door de kabeltjes naar het front van je kast (leds, toetsen) op te vangen…

je doet er dus ook verstandig aan deze eventjes te monteren!

bij het monteren: leg een knoop in je kabeltjes en leg daar de ring in… dan kan hij nergens naartoe :wink:

Ik snap dat ik 'em moet monteren…(anders zou ik er niet bij zitten denk ik :o ) Maar waar en hoe, ik heb ooit eens iets gelezen over zo’n ring, maar ik kan me niet meer herrinneren wat ik er nou precies mee aan moet. Het moet niet tegen de kast aan geschroefd worden, dat weet ik wel…

(sorry voor het vage verhaal, maar ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen)

[Edit] Lamaar ik moet leren lezen[edit]

Bedankt voor de snelle hulp, kijken of het wat uitmaakt…

Hier zit ie ook door het bundeltje draden die naar de ledjes gaan.

Dat is een ferrietkern (leuk als je die laat vallen op tegeltjes , springt ie in heel kleine stukjes uit elkaar).

Dit is bedoeld om electromagnetische straling (EMC) te reduceren zodat je systeem voldoet aan de FCC Class Id’s. Bepaalde frequenties worden opgevangen in de ferrietkern en omgezet in warmte (stel je daar niet teveel van voor).

Meer info op http://www.fcc.gov/