Meerdere mpeg1 files naar 1 file

vbimport

weet iemand of er een programma is die van meerdere mpeg1 files 1 groot file kan maken.
Ik heb een film gedownload in 20 delen maar alles bij elkaar is dit een film van 70 minuten.
kan iemand mij helpen.

Als ik dit nu omzet naar mpeg2 wordt de kwaliteit (blokjes) dan beter?

groeten:

martin

Ja hoor… je kunt op www.divx-digest.com verschillende cut&join programma’s vinden!

Had je waarschijnlijk ook met de search kunnen vinden :wink:

Originally posted by martin_senders
Als ik dit nu omzet naar mpeg2 wordt de kwaliteit (blokjes) dan beter?

Nee, spijtig genoeg niet, eens kwaliteit verloren, altijd verloren.

Originally posted by dansmug

Nee, spijtig genoeg niet, eens kwaliteit verloren, altijd verloren.

Nee dit hoeft niet! Je kunt met smoothing technieken de blokjes wegwerken. Een bijkomend nadeel, is dat op deze manier het beeld waziger wordt!

ik kan hem zo snel niet vinden heb je mischien een naam van een programma dat ik hem kan downloaden bij kazaa
ik ben er nog niet zo in thuis!

groeten:

martin

Kijk hier maar eens!

Originally posted by Dee-ehn
Nee dit hoeft niet! Je kunt met smoothing technieken de blokjes wegwerken. Een bijkomend nadeel, is dat op deze manier het beeld waziger wordt!

Wel ja, maar dan verlies je toch nog altijd kwaliteit? :wink:

alvast bedankt voor de tips maar de file joinrs zijn allemaal voor avi files en niet voor mpeg files
als ik ze weer ga omzatten naar avi krijg ik weer verlies.
groeten:

martin

Adobe Premiere 6.0.
Mpegjes importeren in het project, op de tijdbalk netjes achter elkaar zetten en exporteren als mpeg1.
Vermoedelijk heb je dan wel een extra plugin nodig; bijvoorbeeld LSX-mpeg.

martin_senders: er moet een tooltje bijzitten wat ook mpegs kan joinen, dit heb ik destijds zelf daarvandaan gehaalt en gebruik ik van tijd tot tijd! helaas kan ik nu niet voor je kijken hoe dit heet, daar ik niet thuis ben!
wat je ook kunt kunt proberen, is ff op tucows langs te fietsen, en daar zoeken op “mpeg join” of “mpeg edit”… de kans dat je niets vindt is extreem gering :wink:

dansmug: je hebt zeker kwaliteitsverlies, het is alleen maar de vraag wat je prefereert: blokken of een beetje wazig beeld…

Over die kwaliteit:

Als je de film wil afspelen op een PC-monitor, dan kies je best de optie van Dee-ehn omdat die blokjes dan echt wel kunnen storen.

Wanneer je de film via TV-out op je TV afspeelt, dan zou ik echter geen smoothing gebruiken. De resolutie van de doorsnee TV ligt een stuk lager dan een monitor, dus die blokjes gaan op een TV veel minder storen. Een TV-beeld zijn sowieso blokjes, dus het verschil tussen KabelTV en die mpegfile ga je op TV minder waarnemen.

Als ik een fragment afspeel op TV en op mijn monitor, dan lijkt het net of die van TV “beter” is, terwijl het dezelfde file is. Een PC monitor probeert “te veel” weer te geven en die informatie is door het comprimeren naar mpeg niet beschikbaar, waardoor je van die lelijke artefacten krijgt. Zelfs als je een DVD afspeelt, kan je op een iet wat LCD soms blokjes zien, terwijl het op TV (of HDTV) haarscherp lijkt.

Originally posted by Wannes
terwijl het op TV (of HDTV) haarscherp lijkt.

Een vriend van mij heeft onlangs een Philips breedbeeld twv €3000 (bij benadering, hij heeft het apparaat direct via Philips gekocht - werknemerskorting) gekocht. Deze gigantische breedbeeld (weet de grootte niet, maar hij is verrekte groot) heeft een behoorlijk goed beeld, want ook op deze tv zijn blokartefacten bij bepaalde DVD’s waar te nemen!

Goed, genoeg offtopic :wink:

Originally posted by martin_senders
[B]alvast bedankt voor de tips maar de file joinrs zijn allemaal voor avi files en niet voor mpeg files
als ik ze weer ga omzatten naar avi krijg ik weer verlies.
groeten:

martin [/B]

kijk eens plakt je mpg’tjes netjes aan elkaar :slight_smile:

Originally posted by SoulShower
[B]

kijk eens plakt je mpg’tjes netjes aan elkaar :slight_smile: [/B]

ja , alleen geluid is bagger na het aan elkaar plakken. opeens allemaal smurfen en eekhoorn geluidjes :slight_smile:

Ik kan het door mij gebruikte programma niet meer vinden… heb van de week mijn harde schijf geformatteerd en zodoende…

Maargoed, eventjes wat gespeurd en ik vind 3 intressante producten…

1. Ordix Mpack Professional 4.0
  2. Fx Movie Joiner 4.8
  3. Ordix Mpack Pro (Professional) v4.00

Ik hoop dat je er wat mee kunt! Zelf heb ik eventjes optie 3 gedownload en getest… werkt prima! Interface is niet al te handig maargoed… er valt mee te werken!

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

ja , alleen geluid is bagger na het aan elkaar plakken. opeens allemaal smurfen en eekhoorn geluidjes :slight_smile: [/B]

das vreemd, nooit last van gehad, maar leuk om te weten :stuck_out_tongue:

wat ook vreemd is, gisteren na 1-en heb ik een reply geplaatst die nu pleite is :confused:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ja hoor… je kunt op www.divx-digest.com verschillende cut&join programma’s vinden!

Had je waarschijnlijk ook met de search kunnen vinden :wink: [/B]

volgens mij heb ik het eens gevraagd :slight_smile:

taxman wist het antwoord…