Meerdere dvd-spelers gelijktijdig doen starten

vbimport

Hallo.
Voor een video-installatie zou ik meerdere dvd-spelers gelijktijdig willen doen starten.
Heeft iemand ervaring en/of tips in verband hiermee.?
Alvast bedankt.
Steiner.

Heeee… een nieuwkomer… welkom!!!

Wat je vraagt betreft: over wat voor DVD spelers hebben we het hier? Software DVD spelers (mbv computer DVD spelers) of standalone apparaten?

Hallo.
ja inderdaad vers van de pers.
Welnu,
De bedoeling is om op 10 tv’s 10 verschillende filmpjes te laten afspelen.
Belangrijk hierbij is dat ze synchroon blijven lopen over een lange periode en dat ze allemaal gelijktijdig moeten starten.
Om dit te bereiken dacht ik dat het het makkelijks zou zijn om tien dvd-spelers gelijktijdig aan te sturen.
Is dit bvb mogelijk met 10 maal hetzelfde type dvd-speler met één remote control te doen starten.?
Hoop dat dit duidelijker is.?
gegroet.
steiner.

Ik denk dat je , ook al gebruik je altijd hetzelfde merk , altijd wel een paar (milli)seconden verschil zult hebben in de output.

Is het dan niet beter om 1 dvd speler te kopen , 1 behoorlijk groot SCART-verdeelstation en hiermee die 10 tv’s aan te sturen ?

Ik denk wel dat je dit zelf aan het maken komt , want ik heb nog nooit een dergelijk SCART apparaat gezien. Maar met een beetje Elektuur en wat kennis van zaken kun je een heel eind komen.

Het probleem is dat gelijktijdig tien ‘verschillende’ filmpjes moeten worden afgespeeld.

Dank u voor de snelle replies trouwens

steiner.

Tja ik denk dat er eigenlijk niet veel (betaalbare) alternatieven zijn , dan 10 identieke DVD spelers aansturen met een enkele afstandsbediening.

Wat je natuurlijk zou kunnen doen, is alle DVD spelers open maken, een kabeltje aan de play knoppen solderen en die via 1 centrale schakelaar (drukknopje) een puls geven en dus inschakelen…

Heb ik nog 1 vraagje: je wilt 10 verschillende DVDs afspelen. Heb je er rekening mee gehouden dat de starttijden van DVDs verschillend kunnen zijn?

Die startknoppen verbinden lijkt een goed idee.
Ik had ook al gedacht aan een soort aan/af knop voor allen. Alle laders open met de dvd erin. De stroom onderbreken. Terug aan. Maar ik weet niet of autoplay op die manier werkt. Moet ik testen.

Starttijden van dvd’s verschillend. Slik.!
Dat maakt het nog complexer, zeg maar quasi onmogelijk.
Bedankt voor deze tip. Echt wel belangrijk.

merci.
steiner

Originally posted by steiner
Starttijden van dvd’s verschillend. Slik.!
Dat maakt het nog complexer, zeg maar quasi onmogelijk.
Bedankt voor deze tip. Echt wel belangrijk.

Als je al zover bent dat je ze allemaal tegelijk aan kunt sturen is dit niet moeilijk meer lijkt me. Je zorgt dat de DVD’s al zover klaar staan (opstarten en op pauze drukken), dat je alleen nog het afspelen moet hervatten (door op play te drukken)…

Maar misschien denk ik wel te simplistisch…

okee.
denk dat ik het zo ga proberen.
bedankt voor je tijd en ideëengoed.
may the dvd-genie be with us.
bye.
steiner.