Medium speed error

vbimport

ik krijg soms bij verschillende merken cdr,s en cd-rw,s deze melding medium speed error de brander werkt anders wel ok het is een aopen 20x10x40:confused:

Brand je deze cdrs wellicht met een snelheid hoger dan waarvoor ze zijn gecertificeerd?

Sommige “poc” (piece of crap) media kun je niet branden op de snelheid waarvoor ze aangegeven zijn. Zo kan 16x wel eens de maximale brandsnelheid zijn (tenzij je gek bent op C1/C2 fouten) bij goedkope media die bijv. op 48x gecertificeerd zijn…

het zijn platinum cd-rw ,s 700 MB 4x-12x speed
ik wilde branden op 4 speed moet toch willen?
normaal vind ik dit merk geen troep ze doen het altijd perfect vooral cd-r

Tja… ik gebruik sinds jaar en dag Platinum CDRs en heb er nooit problemen mee gehad… behalve mijn laatste 2 spindletjes, die zijn absolute bagger… :frowning:

Normalerwijs zou idd je cd moeten kunnen branden op 4x. Weet je zeker dat je RW schijfje niet is beschadigd? Daar zijn deze nogal gevoelig voor…

ze komen nieuw uit de doos

Originally posted by samsung
ze komen nieuw uit de doos

Dan zullen ze niet beschadigd zijn… :wink:

Probeer de CDRWs eens uit op een andere brander. Krijg je daar dezelfde foutmelding, dan denk ik dat je je conclusie al snel kunt trekken…

Wat voor merken geven nog meer problemen? Controleer evt met een tool als CDRIdentifier eens de ATIP van de CDR en kijk van welke fabrikant ze afkomen. Allemaal CDRs van dezelfde fabrikant? Dan heb je waarchijnlijk last van een compatibiliteitsprobleem (een firmware update kan dit wellicht verhelpen)!

waar kan ik firmware vinden want dat prog CDRIdentifier zie ik ook nergens

Aopen firmeware

CDRIdentifier

en dat kostte me samen pakweg 2 minuten :wink: