Mcse

vbimport

Zijn er ook freakers met MCSE ervaring.

Een heleboel van mijn (ex)collegae moet dit zogenaamd MCSE traject gaan volgen, en als ik hen moet geloven is dat nog redelijk zwaar naast een full time job.

Yep … little old me :smiley:

Maar nog voor Windows NT4 … ben nu bezig met het Windows 2000 traject voor MCSE’ers die NT4 hebben (versled dus) maar ik heb gewoon 3 dagen cursus OVERDAG. dus dan valt het allemaal wel mee. Ik zou NIET adviseren om het 's avonds te doen dat suxxxxx en duurt ook nog erg lang… je KUNT in 3 maanden MCSE w2k zijn!

what the fuck is MCSE ?

Euh Xian… dat is een opleiding van MS tot ik geloof NT of 2k deskundige… zeg ik dat goed? Voor domeinbeheerder ofzow te kunnen spelen…

Zoja, dan vraag ik me af wat je er zoveel aan moet leren. We hebben op school een cursus Nt4 gehad waarvoor eigenlijk 63 lesuren waren ingeroosterd. Nou na 30 uren hadden we alles van NT (boek van euh 700 pagina’s?) al doorgewerkt en de boel aan het praten…

Maar het kan ook zijn dat ik me vergis over dat MCSE gedoe…

Is het nie Microsoft Certified System Enginer?!

Het gaat geloof ik over dat je de MS produkten beheersd! Moet je ff wachten tot King Dingeling deze topic leest, hij heeft wel wat modules ervan geloof ik! Kan je er van alles over uitleggen! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]Is het nie Microsoft Certified System Enginer?!

Het gaat geloof ik over dat je de MS produkten beheersd! Moet je ff wachten tot King Dingeling deze topic leest, hij heeft wel wat modules ervan geloof ik! Kan je er van alles over uitleggen! :wink: [/B]

M[/b]icrosoft Certified System EnginEEr mag ook Wookie…haha

Tis echt een heavy course…daarom ook maar niet gedaan… :wink:

Originally posted by Wookie[b]
Is het nie Microsoft Certified System Enginer?!

Het gaat geloof ik over dat je de MS produkten beheersd! Moet je ff wachten tot King Dingeling deze topic leest, hij heeft wel wat modules ervan geloof ik! Kan je er van alles over uitleggen![/b]

Dank je wel Wookie!!! :smiley:
Nah dan zal ik maar ff reageren.
Eigenlijk is MCSE dikke bullshit. Want als bedrijven op je CV MCSE zagen dan zeiden ze…wauwie die knul kan er wat van. Er waren mensen met hogere cijfers als ik. Maar in de praktijk bakten ze er nix van. Die mensen zijn dan MCSE!!! Je krijgt alleen maar een beetje erkenning bij Mickeysoft! :wink:
MCSE is eigenlijk een lachertje. Als je goed je theorie kon(ff de boeken door lezen) dan fietste je eigenlijk zo door je examen heen.
Nu gaat het ff anders. Het MSCE 2000 traject is wat ingewikkelder. Hier komt het aan op knowledge. And knowledge is power.:cool: Dat houd in, ervaring met windows 2000 en some toewie! Dus met alleen leren kom je er niet meer. Er zakken nu heel wat meer mensen dan met het vorige traject. Ik ben nu ook zelf bezig met MCSE 2000 en ben thuis al aan het stoeien met Windows 2000 (Prof., adv…).
Dus wie dit wil gaan doen. Zorg dat je een PC of twee extra heb. (Geen dure P4 ofzo. Maar een goedkope PIII 400 volstaat. Er hoeft geen super grafischekaart in alleen een redelijk snelle schijf en genoeg geheugen. Met RAID kan je nog beter oefenen. IDE of SCSI. IDE is goed voor thuis maar SCSI is beter voor in het bedrijf. Want als er een paar connecties een thread aanvragen op de IDE dan klapt de hele server dicht.)

[i]MCSE traject [/i](Dus geen MCSE 2000 traject)
MCSE bestaat uit een aantal modules:

• Windhoos NT Server
  • Windhoos NT Worksation
  • Windhoos NT Enterprise
  • Networking in Essentials
    deze zijn allen verplicht
    Dan heb je nog een paar optionele zoals bv:
  • Exchange
  • SQL
  • TCP/IP
  • Proxy Server
  • Internet Information Server

[i]MCSE 2000 traject[/i]

• Installing, Configuring and Administering Microsoft Windows 2000 Professional
  • Installing, Configuring and Administering Microsoft Windows 2000 Server
  • Implementing and Administering a Microsoft Windows 2000 Network Infrastructure
  • Implementing and Administering a Microsoft Windows 2000 Directory Server Infrastructure
    Deze zijn allen verplicht

Dan heb je nog drie keuze modules, waaruit je per module één keuze moet maken wil je je MCSE 2000 halen
Module 1

• Designing a Microsoft Windows 2000 Directory Services Infrastructure
  • Designing Security for a Microsoft Windows 2000 Network
  • Designing a Microsoft Windows 2000 Network Infrastructure
    Module 2
  • Implementing and Supporting Microsoft SNA Server 3.0
  • Implementing and Supporting Microsoft SNA Server 4.0
  • Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 1.2
  • Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 2.0
  • Designing and Implementing Data Warehouses with Microsoft SQL Server 7.0
  • Implementing a Database Design on Microsoft SQL Server 6.5
  • Designing and Implementing Databases with Microsoft SQL Server
  • System Administration for Microsoft SQL Server 6.5
  • Administering Microsoft SQL Server 7.0
  • Internetworking Microsoft TCP/IP on Microsoft Windows NT 4.0
  • Implementing and Supporting Web Sites Using Microsoft Site Server 3.0
  • Implementing and Supporting Microsoft Exchange Server 5
  • Implementing and Supporting Microsoft Exchange Server 5.5
  • Implementing and Supporting Microsoft IIS 4.0
  • Implementing and Supporting Microsoft Proxy Server 1.0
  • Implementing and Supporting Microsoft Proxy Server 2.0
  • Implementing and Supporting Microsoft IE 4.0 by Using the IE Administration Kit
  • Implementing and Supporting Microsoft IE 5.0 by Using the IE Administration Kit
  • Deploying, Implementing, and Supporting Microsoft Office 2000
  • Upgrading from Microsoft Windows NT 4.0 to Microsoft Windows 2000
    Enne de laatste module 3
    Implementing and Supporting Microsoft SNA Server 3.0
  • Implementing and Supporting Microsoft SNA Server 4.0
  • Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 1.2
  • Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 2.0
  • Designing and Implementing Data Warehouses with Microsoft SQL Server 7.0
  • Implementing a Database Design on Microsoft SQL Server 6.5
  • Designing and Implementing Databases with Microsoft SQL Server
  • System Administration for Microsoft SQL Server 6.5
  • Administering Microsoft SQL Server 7.0
  • Internetworking Microsoft TCP/IP on Microsoft Windows NT 4.0
  • Implementing and Supporting Web Sites Using Microsoft Site Server 3.0
  • Implementing and Supporting Microsoft Exchange Server 5
  • Implementing and Supporting Microsoft Exchange Server 5.5
  • Implementing and Supporting Microsoft IIS 4.0
  • Implementing and Supporting Microsoft Proxy Server 1.0
  • Implementing and Supporting Microsoft Proxy Server 2.0
  • Implementing and Supporting Microsoft IE 4.0 by Using the IE Administration Kit
  • Implementing and Supporting Microsoft IE 5.0 by Using the IE Administration Kit
  • Deploying, Implementing, and Supporting Microsoft Office 2000
  • Upgrading from Microsoft Windows NT 4.0 to Microsoft Windows 2000

Nog zin om te mastruberen eeeeeh studeren!!! :smiley:
Maar waar komt het eigenlijk op neer. Het komt erop neer (hè leuk is deze?!?! ;))dat je een netwerk kan opbouwen met NT Servers en NT Workstations, Windows Werkstations en dat je het kan beheren.
Dus mensen succes en veel plezier ermee. MCSE traject is niet meer geldig tot het eind van dit jaar. Dus moet je eigenlijk wel MCSE 2000 traject volgen.

En nu zijn mijn vingers krom. Hee Tax hoe doe jij dat toch altijd dat lange tikken op die toetsies!!!

Hmmmmmmm ok het is wat meer dan wij met WinNT op school hebben gedaan maareuh ik moet zeggen dat het me zo nogal mee lijkt te vallen… kdenk dat iedere computefreak er wel redelijk makkelijk doorheen wandelt…

Originally posted by King Dingeling
En nu zijn mijn vingers krom. Hee Tax hoe doe jij dat toch altijd dat lange tikken op die toetsies!!!

Weet nie of jij het weet maar Tax is een soort bot; die reageert automatisch op posts! Is dus een soort virtueel persoon zeg maar! :wink:

Maar wel een hele relaxte bot dan! Is wel ok! :stuck_out_tongue: