Maxtor gekocht

vbimport

Ik had een maxtor 80 GB gekocht maar toen ik fdisk wou gebruiken herkende hij hem als een van 10 GB.Ik heb het nog kunnen oplossen met partitian magic maar dat heeft me 2 uur gekost.Dat was even verschieten .Ik had hem gekocht omdat ik veel problemen ondervinfd met IBM schijven.Heb 1 schijf al 2 keer naar de winkel moeten terugdoen.Vb. badclusters en nog andere rommel.

Hij vroeg mij hoe ik de partities wou indelen .Ik verschoot nogal toen ik na de 3 de partitie nog 61 GB overhad.

Toen zag ik dat het goed was ...
En we leefden nog lang en gelukkig.

You can run but you die tired.

'K heb zo’n zelfde Maxtor (D740x?) van ook 80gieg. Ik ben helaas is een partitie kwijt geraakt zonder dat ik daar de oorzaak zo 123 van kon achterhalen. Maar eh, die nwste IBM’s kwamen wel goed uit de test toch? Die 120GXP’s.
Ik heb er nm net een paar besteld. :slight_smile:

In de eerste plaats de vraag: herkent de bios van je moederbord deze grote schijf? Zo niet, dan bios updaten zodat ie de schijf met de juiste grootte herkent, als het kan.
met fdisk moet je de schijf zonder problemen in kunnen delen.

Fdisk van welke windows versie ?

Zorg dat je bios up to date is en zodra je dan OS’en gaat installeren zoals w2k of WXP, zal je geen enkele problemen ondervinden bij het indelen van je hardeschijf. ZEKER niet als je NTFS gebruikt. FAT32 kan geen partities indelen, naar ik weet, groter dan 20 GB of zoiets.

Originally posted by Massive
Zorg dat je bios up to date is en zodra je dan OS’en gaat installeren zoals w2k of WXP, zal je geen enkele problemen ondervinden bij het indelen van je hardeschijf. ZEKER niet als je NTFS gebruikt. FAT32 kan geen partities indelen, naar ik weet, groter dan 20 GB of zoiets.

Hij moet gewoon een FDISK gebruiken die FAT32 ondersteund. Zo kan je partities maken van max 32 GB. Dus kan je ook je partities indelen.
Kijk of je bios aangeeft dat het een 80 GB schijf is.
Of inderdaad wat jij zegt Massive W2K of WXP installen. Daar kan je met NTFS wel tot 2 TB gaan!:bigsmile: