Maxtor 300Gb is met xp 127Gb

Wie kan mij helpen?
ik heb een amd900 okee wel een oud type maar dat is het probleem niet.
Mij HD was aan de volle kant en ik heb een nieuwe Maxtor 300Gb gekocht.
Nu start ik op met win 98 of met win xp p en wat schets mijn verbazing…
met win 98 heb ik 300Gb (fat32) maar met xp zegt deze dat i niet geformateerd is.
Ga ik heb met xp formateren dan staat er dat de schijf 127Gb is ipv 300 !!!
Ik Powerline gebeld en deze zeggen “je moet sp2 hebben” ik dus xp opnieuw via een legale cd geinstalleerd met alle upgrades en ja hoor er staat… 127GB :sad:
Wat doe ik nu verkeerd, overigens die oude extra 20GB (fat32) wordt door xp wel gezien, maar een 3x100GB (fat32) dus niet :confused: :confused:

BIOS herkent wel de maximale capaciteit? Zo nee, een firmware update kan het probleem wellicht verhelpen.

In Windows XP heb je het laatste (of in ieder geval SP2) servicepack geïnstalleerd? Zo nee, dat zou het probleem kunnen verhelpen.

de bios herkend wel de 300GB en xp is volledig, met sp2, geinstalleerd

kijk ff met xp naar schijfbeheer misschien kan je daar iets zien

schijfbeheer ziet alleen 127 Gb, max_power en big_drive_enabler geinstallleerd en nog steeds geen resultaat zoals ik wil…

Met welk programma heb je die schijf gepationeerd? + welke versie. Sommige oudere versies van partition magic of fdisk konden maximaal maar 127 toeschrijven aan een partitie. Maxtor heeft zelf ook een tool voor partitioneren van hun schijfen zie link

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FATA%20Hard%20Drives&downloadID=57

Mischien kan je mbv. Partition Magic de schijf in 2 partities delen, en dan kijken of je wel de max capaciteit haald…
Je kan ook eerst met partition magic de schijf formateren.