Matshita UJDA710 - toshiba notebook

hey,

Betreft problemen met mn dvd-rom/cd(rw) speler in mn Toshiba satellite 5000-204 ,de matshita (panasonic) UJDA710 dvd-rom/cdrw

De speler leest alleen nog maar orginele film dvd’s, leest geen gebrande dvd/cd’s en wil ook niet branden.
De speler wordt correct herkend door bios en windows en geeft geen melding in systeem/hardware overzicht en ook de- en herinstaleren geeft geen resultaat.
Ik heb de hoop dat de instalatie van winXP (home) SP2 hiervan een oorzaak zou kunnen zijn, maar ondanks de laatste versie drivers hier ook geen resultaat geboekt…

Daar ik al meerdere forums ben doorgelopen voor een oplossing, en ook het updaten van de firmware als oplossing wordt gegeven (wat ik betwijfel), is het volgende probleem dat deze notebook geen floppydrive heeft en de externe cd-rom via pcmcia alleen onder windows loopt…
Inmiddels denk ik dat 't toch een hardware probleem betreft…
Mocht iemand een firmware flasher weten die deze speler onder windows kan benaderen…alvast bedankt…

Betreft: matshita (panasonic) dvd-rom/ cdrw TYPE: UJDA710 (drivers worden op panasonic site niet gegeven voor dit model, daarvoor verwijzen ze naar maker notebook)
Heb mijn drivers gevonden op :http://www.driverguide.com/

Welkom aan boord!

Je zou eens kunnen controleren of de lens van je laser toevallig smerig is. Zou dat het geval zijn, dan kun je deze met een wattenstaafje, vochtig gemaakt met gedestilleerd water, schoon maken. Gebruik echter niet teveel water en zet geen druk; dit doet geen goed en kan alleen maar tot beschadigingen leiden!

ik heb precies hetzelfde probleem in mijn Acer Travelmate. heb jij inmiddels al een oplossing gevonden?

thx

Greetzz Matz

IK heb geen idee maar ipv een floppy drive kun je tegenwoordig ook een USB stick gebruiken met een Firmware update erop die je op een -pc er op hebt gezet. geloof ik… toch?? Mits je notebook een usb poort heeft.

mzzl Dunedain