Master of Slave?

vbimport

Wat moet ik hier nou weer mee?
Net een Plextor 8432 IDE gekocht en nu krijg ik het niet voor elkaar om CDs te copieren.
Ik heb m’n HD op de Primary Master gezet, m’n Pioneer DVD (32x read) op de Primary Slave, en de Plextor op de Secondary Master.
Als ik de inhoud van een complete CD naar m’n HD copieer doetie daar 5 minuten over, snel zat. Maar zodra ik met bv Nero een 1:1 copie probeer te maken zakt de read snelheid plotseling in naar zo’n 4x! Hij vult de 4 Mb buffer en dan stopt de DVD speler met lezen, op een gegeven moment zie je de buffer leeglopen en krijg ik een buffer underrun. Hoe kan dat? Kan ik soms beter m’n DVD speler op de Secondary Master zetten en de Plextor op de Primary Slave??? Ik heb ook al WinOnCD en CDRWin geprobeerd maar allemaal met hetzelfde resultaat.
Help!

Klinkt stom maar heb je gekeken of je twede ide kabel niet verkeerd om op je moederbord zit. Heb dit zelfde probleem zelf namelijk ook gehad en kwam er na twee weken achter dat ik die kabel met de rode kant naar links in mijn moederbord had gestopt terwijl hij naar rechts moet.

nee die zit goed. Ik heb nu ook al geprobeerd om de HD op Master 1 en de DVD op Master 2 en de CDR op Slave 2 maar weer niet goed. Ik kan gewoon niet boven de 4x schrijven. Ik baal hier van, ik koop toch niet voor niks een 8x writer? Ik heb geen zin om de boel eerst naar HD te moeten copieren, dan schiet ik qua snelhidswinst nog niks op vergeleken met 4x schrijven. Die stomme Pioneer 103 moet toch zeker wel meer dan 4x kunen halen?

voor alle duidelijkheid:

DVD naar HD gaat snel ?
of is het
Plextor naar HD gaat snel ?

en 1:1 bedoel je toch DVD ‘on the fly’ kopieren naar je Plextor writer ?

Ik zou het anders proberen:

HD op Primary Master
Plextor op Primary Slave
DVD op Secondary Master

^%$##$%
Ik ben er al achter geloof ik.
Als ik probeer een CDR te copieren gaat het te traag. Probeer ik een originele CD te copieren gaat het goed. De Pioneer DVD heeft blijbaar meer moeite om CDRs te lezen dan originele CDs. Maar dan snap ik nog steeds niet hoe het kan dat ik een volle CDR wel in 5 minuten van m’n DVD speler naar HD kan copieren. Vreemd.

Probeer net zelfs een audio CD on the fly en dat gaat ook goed.

In 't vervolg koopt ge u nen SCSI (re)writer. IDE is den grootsten bucht dat ge kunt hebben.

sperminator

als je zo een opmerking maakt dan moet je dat wel goed onderbouwen , toch ?

Er is niks mis met een IDE. Ik heb een goedkope Philips 400 serie IDE en die fikt als een trein, al ruim 200 cd’s gefikt en nooit problemen mee gehad.

Groeten

Ik ga volledig akkoord met Sperminator.
Om zo’n probleempjes op te lossen met master/slave en gebrek aan aansluitmogelijkheden schakel je best over naar SCSI.
Tenzij je zo’n nieuw moederbord hebt met meer dan twee IDE-connectoren. Maar een connector delen voor Writer en Reader is geen goed begin om 1:1 copies te maken (toch niet op 8x)
Nadeel is wel dat scsi echt wel duur is.

Ik heb nu een pc’tje met een adaptec scsi-controller (oud ding; 20MB/s). Daarop hangen twee scsi HD’s. Als ik dan eentje afkoppel, dan start de PC automatisch op van de andere (zo kan ik wisselen tussen Win2000 en Win98).
Verder hangen er twee CD-writers aan (HP6020 en PLextor 4/2/20) en een PLextor 40TS CD-ROM.
Op de IDE-connectoren heb ik op Primair een IDE-HD hangen (extra ruimte) en op Secundair een CD-ROM.
Dus nu kan ik zonder problemen 2 on the fly copies maken met 1 PC. Gaat lekker, zonder buffer-underruns.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar het bewijst toch dat er met scsi heel wat mogelijkheden zijn hé?

Groetjes,
Wannes

nou ik heb een BE6-II moederboord en ik kan er kan 8 IDE devices aanhangen …

4 UDMA/33 en 4 ULTRA UDMA/66

heb trouwens ook een SCSI cd-writer maar
een IDE writer op Master-Slave en een Reader
op Secondary Master moet kunnen.

ik ben wel met je eens dat ‘on the fly’ recording beter gaat met SCSI.