Mappen verbergen

vbimport

Kent er iemand een goed programma om mappen op de harde schijf onzichtbaar te maken (ook voor de zoekfunctie van windows!). Om de mappen dan terug zichtbaar te maken moet je een passwoord intypen.

Met de zoekfunctie heb ik het volgende kunnen achterhalen waar je misschien iets aan hebt:

How to hide files on cd-r (natuurlijk ook te gebruiken voor bestanden en mappen op je harde schijf)
Directory Security
PGP(keys)!??

PGP is een bepaalde manier voor het coderen van bestanden en mappen.

Met Windows NT/2000 kun je ook verschillende users aanmaken waarbij je bepaalde delen van je computer kunt afschermen. Door bepaalde handelingen als administrator uit te voeren of in het geheel van user te wisselen.

bedankt

Gewoon met het oude vertrouwde MS Dos:

attrib +h <directorynaam>

en voor het ongedaan te maken:

attrib -h <directorynaam>

EZ

Alleen bij “verborgen” bestanden in Win hoeft natuurlijk geen pass gegeven te worden om ze te laten verschijnen.

Misschien is een beveiligde Winrar file een oplossing? Hierin kan je files dumpen en de rar beveiligen met een pass. Uiteraard is zo’n pass wel te kraken maar als je verschillende soorten tekens gebruikt in deze pass (letter, cijfers, symbolen, …) dan wordt het al een langdurige klus om zo’n pass te kraken! :wink:

hidden en system attributen zijn nog steeds te zien onder zinloos 95. maar ik weet wel iets anders leuks :

Ken je norton diskedit nog ?

Nu kun je daar een leuk truukje mee maken om bestanden te verbergen.

Je maakt een bestand aan , codeert dat wat en je start norton disk editor op.

Nu geef je dat bestand in de FAT tabel de flag " directory " mee.

Het is nu een directory … je kunt zelfs in die directory weer nieuwe dirs en files maken … en TOCH is het een file , het behoudt de data namenlijk.

Om alles weer normaal te maken moet je dus die flag weer terugzetten op file.

Komt geen mens achter …

Originally posted by Mr. Belvedere
Komt geen mens achter …

Alleen iemand die dit leest dan! LOL! :cool:

Ik heb nooit verteld welke filenaam ik verandere in een directory.

Leuke effecten trouwens als je de system directory van windows in een file verandert :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Leuke effecten trouwens als je de system directory van windows in een file verandert :slight_smile:

[/B]

Loopt Windows dan eindelijk goed en zonder crashen? :stuck_out_tongue:

Ik denk dat Windows eerder moeilijker dan makkelijker wordt.

Nog een truucje , type eens in

CTTY CLOCK$

onder Ms-Dos :slight_smile: