MAM-E schijfjes GOLDEN DYE? (voel mij bedrogen)

Heb net een spindel MAM-E schijfjes GOLDEN DYE 8 speed gekocht.
Op het internet had ik gelezen dat hierop een garantie van 100 jaar data behoud werd gegeven.
De schijfjes zijn "printeble. Op het schijfje zelf staat geen naam of merk. Dat staat wel op het papiertje dat rond de spindel is geplaatst.
Met DVD Identifier V4.2.0 ontdekte ik dat MAM-E nergens voorkomt.
De gegevens die ik kreeg waren de volgende:

Unique Disc Identifier : [DVD+R:YUDEN000-T02-000]

Disc & Book Type :****** [DVD+R] - [Not Available]
Manufacturer Name :[Taiyo Yuden Co. Ltd.]
Manufacturer ID :
[YUDEN000]
Media Type ID :[T02]
Product Revision :
[Not Specified]
Blank Disc Capacity :
[2,295,104 Sectors = 4.70 GB (4.38 GiB)]
Recording Speeds :
**** [1x-2.4x , 4x , 6x-8x]

Dus GOLDEN DYE ??? :confused:
Levensduur ??? :confused:

Waar kan ik terecht om dit (bedrog) aan te klagen?

Dank voor uw antwoord
Groetjes
Chris

Golden Dye weet ik niet, maar ik zie wel Taiyo Yuden…en dat zijn schijfjes die over het algemeen het hoogst aangeschreven staan qua kwaliteit…

Normaal maakt MAM-E haar eigen schijfjes. Zou je echte Taiyo Yuden schijfjes hebben (die worden ook wel eens graag nagemaakt!), dan kun je hard in je handen klappen; dit zijn absoluut topschijven. Over MAM-E ben ik niet echt te spreken. Zelf heb ik een jaar of 3 geleden aardig wat gegevens op 4x MAM-E DVD-R gebackupt. Geen enkele van die schijven is nog leesbaar (de onderkant is helemaal verkleurd naar bijna zilver, de schijven zijn altijd netjes in mappen in een kast bewaard).

http://www.cdfreaks.com/news/11930

MAM-E verkoopt geen echte Taiyo Yuden discs maar gebruiken voor hun media wel dezelfde code zodat de brander weet welke strategie hij moet gebruiken om de media te beschrijven.

De schijfjes zijn "printeble. Op het schijfje zelf staat geen naam of merk.
Dat er niets op staat is natuurlijk logisch aangezien de schijfjes geprint kunnen worden en dan zit je niet te wachten op een logo wat in de weg zit :wink:

CDW kan je niet een kwaliteits test doen, ben namelijk ook erugh benieuwd naar deze schijven. heb er net een paar besteld. Om ff te checken of het de echte “YUDEN000T02” zijn. zo please doe ff een test!!