Mailserver bij @home

vbimport

Ik heb op m'n systeem Winroute draaien, die onder meer als mailserver fungeert voor het ophalen van de @home mail en andere email accounts. Sinds kort hebben ze denk ik een aanpassing gedaan op die servers, waardoor ik nu via Winroute geen mail meer kan ophalen voor alle accounts. Hij komt dan met de melding:

PASS command failed -ERR Access not allowed from current ipaddress.

Ik neem aan dat dit onstaat doordat hij verbinding zoekt op mijn lan netwerkkaart (192.168.0.1). Heeft iemand enig idee hoe dit te omzeilen/op te lossen is?

Ik kan wel mail ophalen rechtstreeks via Outlook, dus password is geen probleem.

Alvast bedankt,

He,

Ik had hetzelfde ( nouja bijna, ) probleem en onderstaande was voor mij de oplossing. Misschien dat je er wat aan hebt! Het woordje “router” moet je maar ff wegdenken

"Je zult je computer dan even aan moeten sluiten op internet zonder router.

Als je weer verbinding hebt, ga je naar de DOS-prompt.
Type daar in: PING MAIL
Nu krijg je een ip-nr te zien. Voer dit ip-nummer in bij Outlook bij POP3 en SMTP.

Hetzelfde kun je ook doen met de Nieuwsgroepen alleen moet je dan PING NEWS in typen. Het ip-nr dat je nu krijgt type je in bij outlook bij SERVER"

Grtz

Je kunt ook het onderstaande invullen bij POP3 en SMTP

netmail.home.nl

Laat maar!!! Ik ben niet helemaal bij geweest. Het blijkt nu dat ook dat je bij Tiscali geen mail meer kan ophalen als je een verbinding hebt via een andere provider (@Home). Winroute is helaas niet zo intelligent dat hij gewoon doorgaat met de andere mailboxen. Eenmaal fout dat is het gewoon einde oefening.

Op zoek naar de volgende gratis provider voor dat extra mail account.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.