Macrovision probleem?

Ik probeer op mijn Cyberhome CH-DVD 302 de film The fallen af te spelen. Het beeld blijft telkens tussen licht en donker wisselen (lijkt op een kopie van ee videoband met kopieerbeveleiging)…

Is dit probleem op te lossen?

De DVD is natuurlijk origineel…

Van macrovision heb je geen last als je je speler direct op de tv aansluit , wel als je daartussen nog een element hebt zitten (bijvoorbeeld een vhs videorecorder).

Na enig speurwerk over het model kan ik tot de voorzichtige conclusie komen dat het WEL uit te zetten is met een firmware downgrade , maar dat het zich elke keer weer aanzet bij het opnieuw aanzetten van de dvd speler… liever niet mee spelen dus.

Ook op mijn eigen Yukai/Mustek DV300 had ik dat probleem , en het was ook neit op te lossen via een geheim menu of firmware. Wel kon ik een soldeertruuk toepassen , echter resette deze zich dan ook elke keer.

Het beste is in dit geval een speciaal kastje (scart in -> schakeling -> scart uit) te kopen die de macrovision code voor je weghaalt. Deze zijn bij de Conrad te koop. Ook staan er in een of andere Elektuur schakelingen voor in.

Deze kastjes zijn niet goedkoop. Ik heb de mijne uit Engeland laten komen , was het goedkoopste wat ik kon vinden. Echter wel engelse steker… wat weer minder was…

Hier is de thread die ik toen startte over macrovision removers.

Ik heb inderdaad een VHS recorder tussen me DVD speler en me tv zitten. Vrij logisch, aangezien met VHS 3 scart aansluitingen heeft en mijn TV slechts één.

Het grappige is dat dit de enige DVD is waarmee ik dit probleem heb. Ik heb wellicht een stuk of 50 DVD’s in mijn speler gehad en dit is de enige met dit probleem… vreemd… zal wel aan de versie van Macrovision liggen!

Maargoed, voor die film zal ik maar eventjes mijn scart stekkertje omsteken…

Originally posted by Dee-ehn
[B]…

Maargoed, voor die film zal ik maar eventjes mijn scart stekkertje omsteken… [/B]
Ook daar is een oplossing voor. Omdat je binnekort toch naar de HCC gaat kan je van die SCART box splitters kopen. Hele handige boxjes. Volgens mij had Wookie er ook een.

Originally posted by King Dingeling
Ook daar is een oplossing voor. Omdat je binnekort toch naar de HCC gaat kan je van die SCART box splitters kopen. Hele handige boxjes. Volgens mij had Wookie er ook een.

Zoeentje heb ik al. Helaas gaat de beeldkwaliteit er beduidend op achteruit zodra ik dit apparaat aansluit. Het was nog wel een dure…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Zoeentje heb ik al. Helaas gaat de beeldkwaliteit er beduidend op achteruit zodra ik dit apparaat aansluit. Het was nog wel een dure… [/B]

Vreemd, ik gebruik er ook één en merk geen beduidend verschil in kwaliteit tussen aansluiten op de splitter en rechtstreeks op de TV.
De mijne was nochtans spotgoedkoop. Goedkoop is dus niet altijd duurkoop…