Mac --> win2000

vbimport

Ik moet iemand een pcke leveren, altijd fijn :wink: , maar het probleem is dat hij vroeger een mac gebruikte maar dat hij zijn bestanden nog wil gebruiken. En een nieuwe mac wil hij niet meer, hij heeft een paar probleempjes gehad met de service.

Ik zoek maw dus een progske waardoor ik macbestanden kan omzetten of openen in windows. Het zijn voornamelijk tekstbestanden en rekenbladen.

hoop dat iemand wat weet

grtzz
poorhaas

Tekstbestanden en rekenbladen zijn programma afhankelijk en niet zozeer OS afhankelijk volgens mij. (als het alleen maar Data is en geen programma’s)

Ik weet niet om hoeveel bestanden het gaat (aantal MB), maar je kunt een PC geformatteerde diskette in een Mac gebruiken (andersom niet zo eenvoudig) en daar alles opzetten.

Programma’s als Word en Excel kunnen deze bestanden waarschijnlijk zo openen (maar dat kun je eenvoudig vantevoren testen).

Er zijn ook wel emulatieprogramma’s waarmee Mac spul op een PC gebruikt kan worden, maar daar heb ik echt geen verstand van.

ah ok, het zijn waarschijnlijk toch allemaal “office”-bestanden.
Dat van die pc geformateerde diskettes in ne mac wist ik nog niet.
Als dat kan, zal het idd wel werken.

mercikes!
poorhaas

tesnoods kan hij een emulatie-prog gebruiken,dan kan hij z’n bestanden ook inkijken

Op o.a. tucows is er een hele sectie m.b.t. conversie tussen PC en Mac. Zie http://allmacintosh.xs4all.nl/crossmac.html