Mac scsi schijven bruikbaar voor pc?

vbimport

Ik heb een 5-tal scsi schijven van ouwe macs. Heb ze al lang op zolder liggen maar wil ze nu toch eens gaan gebruiken :wink:
Wanneer ik ze in een pc steek, werken ze natuurlijk niet. Ik dacht dus efkes partitie verwijderen en “normale” partitie erop vlammen met fdisk, bleek dus niet te werken. Scsi kaart vond de schijven wel maar fdisk zag ze niet. Nu is mijn vraag of ik deze schijven wel werkend kan krijgen door bijvoorbeeld partition magic 6 te gebruiken of heb ik een scsi kaart met bios nodig en ze daarmee formatteren?

grtzz
poorhaas

ik ga van de veronderstelling uit dat het in je mac ook wel moet werken, maar dan met scsi card met bios op

Op elke SCSI kaart waarvan je kunt booten is een BIOS aanwezig.

BIj een adaptec kaart kun je die met CTRL-A aanroepen , met een Diamond CTRL-S of F10 of zo.,.

Gewoon in de BIOS gaan en daar de schijf compleet low levelen.

voila dus dat is wat ik dacht, spijtig heb ik geen scsi-kaart met bios, nooit nodig gehad, maar ik zal wel een vinden.

mercikes
grtzz
poorhaas

No problemo…

mocht je geen scsi controller met bios kunnen vinden , kom dan maar een keertje langs :slight_smile:

Belgisch Limburg??
dan kan dat we lukken :wink:

grtzz
poorhaas

Toch nog wel nederland … maar niet zo erg ver van maastreech :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Toch nog wel nederland … maar niet zo erg ver van maastreech :slight_smile:

Jij komt dus duidelijk uit Noord Zuid-Limburg, geen enkel idee hoe wij hier 25km naar het zuiden praten… Het is ‘Mestreech’. Maastrichts dialect hoort zich trouwens klote aan, btw.

hehe, ik ook nie (kan ook wel moeilijk anders :wink: )
alle ik zal deraan denken

mercikes
poorhaas

kijk, dat maakt zuid-zuid-limburg nou zo leuk, ieder dorpje heeft zijn eigen dialect. Ze verschillen weliswaar niet zo erg dat je elkaar niet verstaat, maar de meeste woorden zijn toch net ff anders. Op school is dat altijd leuk, vooral bij leraren die geen dialect(of ‘plat’) verstaan kan je lachen:D.

het wordt nu wel errug off topic :slight_smile:

hoe zou trouwens overal in de wereld SCSI uitgesproken worden ? In maastricht zal het wel scooooooeeeeessiiiiiiiiiieeeeeee zijn of zo …:slight_smile:

Als deze topic nog verder off topic gaat zal ik em moeten sluiten.

Heb je nog succes gehad om die Mac Schijven in een PC te hangen poorhaas?

hehe, terug naar de schijven :wink:
ehm derin hangen is altijd wel gelukt maar fotmatteren nog niet, maar daar gaan we vanavond eens werk van maken, zal iets laten weten als het werkt.

Alvast bedankt allemaal!

grtzz
pooorhaas

Gebruik Adaptec Ez-SCSI