Maand cel voor grap met poederbrief

Wel een beetje heel erg overdreven straf voor een uit de hand gelopen grap.
Dit bewijst weer eens dat ned.justitie en politie geen gevoel voor humor hebben.

Alsof er een zware crimineel voor haar stond, zo ondervroeg politierechter Van Breukelen-van Aarnhem in Rotterdam donderdagmiddag de man die werd verdacht van het sturen van een ‘poederbrief’ aan zijn baas.

Tot in detail ondervroeg zij de timide 35-jarige verdachte J.B.(Bonte) uit Ridderkerk over zijn grap. De man wilde zijn baas laten schrikken met een enveloppe vol met melkpoeder dat voor de antraxbacterie moest doorgaan. De rechter kon de ‘practical joke’ niet waarderen. Zij vond die zelfs zo misplaatst dat zij B. een maand celstraf oplegde.

Degene die waarschijnlijk nog het meest is geschrokken van de grap is B. zelf. Behalve bij de gealarmeerde politie brak nergens echt paniek uit wegens de brief. In elk geval niet bij het bewuste Ridderkerkse bedrijf Petrol Services en de ontvanger, de baas van de onderneming. Die verklaarde direct na het gebeuren het vermoeden te hebben gehad dat het om een grap ging.

Op het politiebureau zetten agenten echter alle zeilen bij toen daar op 17 oktober de baas van Petrol Services met de enveloppe kwam binnenwandelen. De ontvangstruimte van het bureau werd meteen ontruimd. Sommige politiemedewerkers begonnen zich onmiddellijk zorgen te maken.

In het politiebureau werden allerlei maatregelen genomen maar de hulpdienst verzuimde bij het bewuste bedrijf in Ridderkerk een kijkje te nemen. Daar wist op dat moment niemand, onder wie de verdachte zelf, wat er zich allemaal afspeelde. Uiteindelijk hielden agenten de verdachte aan. Die bekende meteen achter de grap met de brief te zitten.

Volgens politierechter Van Breukelen-van Aarnhem heeft B. met zijn grap veel paniek veroorzaakt en heeft hij misplaatst ingespeeld op de angst die momenteel onder de bevolking heerst voor miltvuur. De rechter kwalificeert de grap als ‘een opzettelijke bedreiging met de dood’.

volledige artikel kan je Hier lezen.

ja is bij mij vandaag op school ook gebuert een verdachte brief hebben ze gevonden (Den Hulster College in Venlo) blijkt een 15 jarige jongen een brief gestuurd te hebben naar mijn school en er wit poeder in gedaan te hebben.

haha morgen geef ik Maxima wel een briefje.

‘‘Ik verlos u uit uw lijden’’

zit er dus miltvuur in. En ik verlos haar door haar te doden, zodat ze niet met willempie hoeft te trouwen…

Aan de andere kant is het ook wel leuk leedvermaak :stuck_out_tongue:

dus toch maar niet :smiley:

En als ze dan de pijp uit is, aan jomanda vragen hoe het met er is!

Originally posted by RDJ
Wel een beetje heel erg overdreven straf voor een uit de hand gelopen grap.
Dit bewijst weer eens dat ned.justitie en politie geen gevoel voor humor hebben.

Als je iemand doodrijdt (Marco Bakker bijvoorbeeld) krijg je 80 uur taakstraf, en voor zoiets moet je een maand de cel in? :Z Belachelijk!

je moordt een volk uit : je mag de aanklaagster uitschelden

je verkracht een paar kinderen in belgie : je krijgt kans om te ontsnappen en geeft je vrouw de schuld

je stuurt poeder op als grap : maandje cel

je stuurt anthrax op : hopelijk krijgen ze je niet te pakken

je steelt een Van Gogh : 8 jaar

je post het woordje “oek” in een thread : thread sluit :slight_smile:

rare wereld :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere

Ik heb met je te doen Señor Belvedere… :stuck_out_tongue:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]je moordt een volk uit : je mag de aanklaagster uitschelden

je verkracht een paar kinderen in belgie : je krijgt kans om te ontsnappen en geeft je vrouw de schuld

je stuurt poeder op als grap : maandje cel

je stuurt anthrax op : hopelijk krijgen ze je niet te pakken

je steelt een Van Gogh : 8 jaar

rare wereld :slight_smile: [/B]

Hoezo ligt het aan de wereld? Misschien ben jij wel vreemd! :cool:

Originally posted by Sorcerer
[B]

Hoezo ligt het aan de wereld? Misschien ben jij wel vreemd! :cool: [/B]

ik vreemd ? ik vind van niet… en het gaat toch om mij