Maakt de Euro het leven duurder?

vbimport

Op deze site kun je je beklag doen!

Wellicht een goede zaak, sommige dingen kosten nu in aantallen Euro's (bijna) evenveel als ze vroeger in Guldens kostten.

Een voorbeeld: mijn GSM abonnement:
Mijn abo heb ik lopen via Talkline. Ik betaalde vroeger fl 9,95 per maand. In een half jaar tijd is die prijs al gesten naar € 8,95. Tevens zijn de belkosten iet wat gestegen.

Natuurlijk besef ik dat de prijsen continu ietwat stijgen, maar ik vind dit wel een erg groot verschil...

Originally posted by Dee-ehn

Een voorbeeld: mijn GSM abonnement:
Mijn abo heb ik lopen via Talkline. Ik betaalde vroeger fl 9,95 per maand. In een half jaar tijd is die prijs al gesten naar € 8,95. Tevens zijn de belkosten iet wat gestegen.

Is die prijs niet gestegen omdat al die communicatiebedrijven diep in de schulden zitten?? Ik denk dat deze dingen sowieso zouden gestegen zijn. Ik denk niet dat de euro op zich de prijzen heeft doen stijgen. Maar voor vele dingen was de invoering het moment om de prijs te normaliseren.

Ik vind em fantastisch die euro :smiley:

Ja , het is duurder

Nee , we kunnen er geen fuck aan doen

en wat moeten die mensen met mijn inkomenstatus ?

lijkt weer een gore marketingtruuk

Tip: dummygegevens doen wonderen :slight_smile:

Mijn Lunchleven bij de Snackbar iig wel, €1,70 voor een broodje kroket! :frowning:

alles wat bij mijn snackbar eerst 2 gulden kostte kost nu 1 euro, dus zo’n 10% duurder…
en bij de Free Record Shop zijn ze echt gek, je betaalt daar tegenwoordig 22,99 euro voor een cd, en vorig jaar nog 42,95 gulden, dus bijna 18% meer…
en dit zijn nog maar 2 voorbeelden.
als ik vroeger bij de Albert Heijn langsging voor wat boodschappen (avondeten e.d.) was ik 25 gulden kwijt, nu haal ik het zelfde spul voor 15 tot 20 euro.

kijk eens naar je huur/kijk + luister geld/ elektriciteit / water / gas / etc etc.

Dat zijn bedragen die je 1x per jaar krijgt. en van denkt: 't zal wel.

Vrijwel iedereen zeikt op de supermarkten. en terecht. maar het gaat om enkele euro’s. bij de huur/ etc etc gaat het om tientallen euro’s. dus daar moet eXtra op gezeurd worden eigenlijk…

Het is dus duurder geworden. maar gaan we er dood van? nee. We kunnen alleen minder lekkernijen kopen. dus we worden minder dik. dus we hoeven niet meer naar de sportschool (oid) dus we besparen ook weer :slight_smile: :cool:

Neuh qua parkeertarief hiero in de stad is het zelfs goedkoper geworden maar ik moet wel zeggen dat de horeca er toch een schepje op doet en dat voorbeeld van de Free Record en music store is idd wel een goeie.

Hier heb je een cijfer voor: inflatie

gemm zo’n 4.5% vorig jaar

laatste maanden gaat het al beter

maart 3.6%
april 3.6%
mei 3.3%

vergeet ook niet dat de lonen ook meestijgen…

mijn loon (zakgeld) stijgt iig niet mee :frowning:
maarja opzich heb ik niets te klagen…
:smiley: :bigsmile:

Originally posted by MP|3
vergeet ook niet dat de lonen ook meestijgen…

Haaahahaahahahahaahahahahahahahahahahahahahahaah
proest … ppffftsss hawhwahahaahahaaha ahaahahahahaaaaaahahahaaa ahahaha

pfft ahahahahahahhahahahahahahahah LOl

en nu even serieus ?

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Haaahahaahahahahaahahahahahahahahahahahahahahaah

en nu even serieus ? [/B]

Indexatie van de lonen, bestaat dat niet in Nederland?

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Haaahahaahahahahaahahahahahahahahahahahahahahaah

en nu even serieus ? [/B]

Waar slaat dit nou weer op? Kennelijk geen verstand van economie?

De gemiddelde loonstijging bedraagt in 2002 nu iets van 3.5% (vastgelegd in de nieuwe CAO’s, en volgens een onderzoek van VNO-NCW ook voor top managers dit jaar)

Tja misschien als je bij KPN werkt, dan heb je op het moment niet echt lekker. Philips is ook goed bezig. Overigens ben ik het eens met het beleid van philips om lonen te bevriezen… als je kijkt naar de inflatie… (loon-prijs spiraal enzo)

Originally posted by MP|3
[B]Waar slaat dit nou weer op? Kennelijk geen verstand van economie?

De gemiddelde loonstijging bedraagt in 2002 nu iets van 3.5% (vastgelegd in de nieuwe CAO’s, en volgens een onderzoek van VNO-NCW ook voor top managers dit jaar)

Tja misschien als je bij KPN werkt, dan heb je op het moment niet echt lekker. Philips is ook goed bezig. Overigens ben ik het eens met het beleid van philips om lonen te bevriezen… als je kijkt naar de inflatie… (loon-prijs spiraal enzo) [/B]

en laat ik nu net bij de laatste werken … :slight_smile:

in een mooie wereld zou alles vast wel goed zijn , ach , ik heb eigenlijk niks te klagen , maar dat inflatiecorrecties in lonen worden gecompenseerd… da’s een groot fabeltje , hoe mooi de cao ook is…

Originally posted by dansmug

Indexatie van de lonen, bestaat dat niet in Nederland?

oh jawel hoor , maar dat heeft zo weinig zin …

Behalve dat dingen daadwerkelijk duurder zijn geworden, geef ik gewoon eerder een groot bedrag uit. Ik pinde vroeger per 100 gulden. Nu per €100. Waarom niet €50? Dat klinkt als zo weinig… Misschien dat ik hierin de enige ben, maar ik geef nu veel meer uit aan spul dat ik vroeger nooit gekocht zou hebben omdat het te duur was. (Ik sta nu ook verschrikkelijk rood… :frowning: )

ik heb op kan het niet zo snel zeggen want…
gedrukt omdat ik er nooit echt over nagedacht heb
ik koop altijd wat ik leuk vind en let eigenlijk nooit op de prijs

Tsjah tis natuurlijk mijn skuld. Maar ik pin al snel 20 € als ik uit ga. Maar normaal pinde ik 10 gulden. Omdat ik altijd wel al 25 gulden op zak had. En als ik veel geld bij heb zuip ik het toch op :frowning:
Najah ik ook m’n eigen skuld.

Uitgegeven: 10-6-2002 15:22

VOORBURG - De consument overschat de werkelijke inflatie. “De stijgende prijzen zorgen de laatste tijd voor veel discussie, dat merk je wel op een verjaardagsfeestje. Mijn indruk is echter dat de zaak wordt overschat”, aldus onderzoeker J. Waltschots van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.

http://nu.nl/document?n=57852

mjah ja MP|3, maar dan heb je de reactie van de consumentenbond niet gelezen:

De Consumentenbond-directeur ratelt de lijst boosdoeners af: café (8,8% prijsstijging), parkeergeld (8,4%), cd’s (7,2%), restaurant (6,2%), afhaalrestaurant/fast food (7,8%), bedrijfskantine (6,6%) en sportkantine (8,1%).

Cohen: “Hard bewijzen dat die verhogingen met de euro samenhangen kunnen we niet, maar een sterk vermoeden is er wel”. Het betreft volgens Cohen precies die bedrijfstakken waar de consument eigenlijk nauwelijks of geen tijd heeft te beslissen.

Die prijsverhogingen zijn dan toch wel ‘toevallig’ zeker…