Luxe afstandbediening gezocht

Zoals bij velen ligt bij mij de tafel vol met afstandbedieningen.
Nu mag papa ook een verlanglijstje maken voor 5-12 en ik denk dat ik dit jaar maar eens een leuk touch screen remotetje ga kopen.
Nu hebben ze van Philips wel leuke apparaatjes (Pronto) maar die beginnen bij zo’n 300 euro.
Ze hebben er zelfs een van €1300,- (lijkt wel een PDA)
Bij de Conrad hebben ze er 1 van 60 euro maar dat is een display met vaste teksten.
Daar gaat mijn vrouw niet mee kunnen werken. Die van Philips kun je helemaal naar je hand zetten en zo heel overzichtelijk maken. Via de PC kun je zelf de schermen maken met knoppen etc.

Weet iemand over er nog andere merken zijn die het zelfde kunnen maar goedkoper zijn als die Philips? Heeft iemand ervaringen met dit soort afstandbedieningen?

Heb een tijd geleden ook gedacht aan de Pronto…
Maar hoorde laatst van een vriend dat het toch niet zo fijn is als het lijkt. Je moet soms drie keer klikken voor je de juiste optie hebt (eerst om het apparaat te selecteren, dan om een bepaalde functierange te selecteren en dan voor de uiteindelijke functie), omdat er maar een beperkt aantal keuzes op het scherm past.

Heb hier ook vijf astandsbedieningen liggen…misschien dat ik die nog een keer op een soort plankje monteer…dan heb ik 1 grote :wink:

Van Marantz hebben ze ook van dat soort afstandbedieningen.
Maar ze zijn wel aan de prijs.

of deze

Je kan volgens mij allemaal verschillende icoontjes etc. toevoegen, en op sommige zelfs tetris spelen… het is maar wat
je leuk vindt.

Marantz…das gewoon Philips en dan mag je nog blij zijn dat het niet duurder is. Wel mooi spul en ik zie ook een type dat ik bij Philips nog niet gezien heb. Hier http://www.onecall.com/CID_76.htm staan er een paar op rij met de prijzen erbij (gi da rijmt) Die middelste lijkt me wel wat maar die is dus ook $300 / €

Ik heb een Yamaha Receiver/AMP en daar zit ook een mutli-functionele remote bij. Maar ja dan moet je dus die amp kopen ± 900 eurootjes :confused:

ik heb vorig jaar in de uitverkoop een Pronto gekocht voor omgerekend zo’n 180 euro (Philips SBC-RU890 met 1Mb geheugen). ik ben er zeer tevreden over; hij is compleet “customizable”, en ik gebruik van de andere zeven afstandbedieningen die ik heb eigenlijk nog maar één met enige regelmaat, omdat die afstandbediening een twee-weg-afstandbediening is die gegevens ontvangt van mijn apparaten en die op zijn eigen display’tje neerzet en dat kan de Pronto helaas niet. verder kan 'ie alles :slight_smile:

Originally posted by Crazy Bob
ik heb vorig jaar in de uitverkoop een Pronto gekocht voor omgerekend zo’n 180 euro (Philips SBC-RU890 met 1Mb geheugen). ik ben er zeer tevreden over; hij is compleet “customizable”, en ik gebruik van de andere zeven afstandbedieningen die ik heb eigenlijk nog maar één met enige regelmaat, omdat die afstandbediening een twee-weg-afstandbediening is die gegevens ontvangt van mijn apparaten en die op zijn eigen display’tje neerzet en dat kan de Pronto helaas niet. verder kan 'ie alles :slight_smile:

Kun je dit type met de PC zelf van scherm en knopjes voorzien?

180 euro vind ik nog wel om te doen.

yup, met een RS232-kabeltje (bijgesloten) en ProntoEdit (zo te downloaden van internet) is 'ie geheel naar wens aan te passen via de PC. alleen ik denk niet dat de 890 nog wordt verkocht, die is afgelopen jaar opgevolgd door de 940 (vandaar ook de relatief lage prijs die ik ervoor heb betaald).

Als het nogal zeer bekende merken zijn moet je eens denken aan de X10 van Marmitek. Dat is ook een universele afstandbediening en ligt goed in de hand. Bijkomend voordeel is dat je je pc op de tv kunt aansluiten en vrij aardig kunt muizen met je a/b. Hij is ook een stuk goedkoper dan een Pronto.

Heb ook een Pronto. Heb mijn eigen schermen gemaakt, alle hoofdfuncties per apparaat op een start-scherm en de niet zo vaak gebruikte functies zitten dan weer in submenus. Werkt prima. Je kunt ook schermen ontwerpen met tabbladen/snelkoppelingen waardoor je nog sneller bij de gewenste functie bent.

Ik begrijp de door Tax genoemde nadelen wel een beetje, maar zelf vind ik het in de praktijk toch flink meevallen. Vroeger moest ik van afstandbediening switchen, nu moet ik soms een extra klikje doen om de gewenste functie te bedienen…

Op deze link http://www.pronto.philips.com/index.cfm?id=420
kun je een trial versie downloaden van Philips prontoLite software.
Deze software is er voor bijna alle PDA zoals de Palm etc.
Aanschaf van deze software is trouwens ook maar € 20,- ($)

Kan iemand die een PDA heeft dit eens testen of dit wat is?
Ik ben benieuwd of je dan net zoveel met je PDA kan als met een Philips Pronto remote.

Probleem is dat de infraroodpoort van een PDA niet krachtig genoeg is voor afstandbediening gebruik.

Quote van de Philips Pronto site:

Limitations of your PDA

Palm-based devices feature a special type of infrared, based on the IrDA protocol, which is optimized for low-powered transmissions between Palm devices over a short distance. Most remotes use a different form of infrared signal, sometimes called “Consumer IR,” which is higher powered and has a wider range. For some Palm-based devices, especially older models, the range of the IrDA signal will not be adequate for your application.

Sony heeft trouwens een Clie met een krachtigere infraroodpoort zodat het apparaat als afstandbediening geschikt is.