Lord of the Rings vreest illegale kopieën

www.nu.nl natuurlijk weer :slight_smile:
AMSTERDAM - De lang verwachte film Lord of the Rings zal voorlopig niet vertoond worden aan journalisten. Volgens de site Starring.nl vindt de Nederlandse distributeur van Lord of the Rings, A-Film, het te riskant om exemplaren rond te sturen uit angst dat er illegale kopieën van worden gemaakt.

Volgens de distributeur bestaat het gevaar dat er gedeeltes van de film of zelfs hele banden onderschept gaan worden en via illegale kopieën op de markt zullen terechtkomen. Om die reden is de geplande persvoorstelling van eind november al geannuleerd.

Eerder gebeurde dat bij de Star Wars-film Phantom Menace. Die was al overal te zien voordat de film in de bioscoop moest uitkomen omdat er kopieën van het web waren gedownload. Sindsdien hebben de filmstudio’s scherpe maatregelen getroffen om hun producten te beschermen.

Omdat Lord of the Rings hoog op het verlanglijstje staat van veel fans, bestaat het vermoeden dat er tijdens de voorstellingen camera’s de zaal in worden gesmokkeld om de film op te nemen. Op dit moment worden de Lord of the Rings-tapes 24 uur per dag bewaakt om diefstal of illegale activiteiten anderszins te voorkomen.

In Nederland gaat Lord of the Rings op 20 december in première, de Grolsch Master Première is op 11 december

ohhhhhhhhhhhhh man1 DAAR ga ik meteen de eerste dag heen! :smiley: :eek:

Die film moet ik opzeker zien :slight_smile:

Ik zal zeker NIET gaan, het boek kan niet verfilmd worden.
De fantasiewereld die ieder gevormd heeft door het boek zal verkracht worden!!!

… en toch ga ik - al is het maar uit nieuwsgierigheid wat ze ervan gebakken hebben!!!

Originally posted by Azrael
… en toch ga ik - al is het maar uit nieuwsgierigheid wat ze ervan gebakken hebben!!!

en ook zelf even “bakken” van de div-x indien de mogelijkheid zich voordoet :slight_smile:

Zo is dat! En niet anders… :wink:

Kan iemand mij ff vertellen waar die film over gaat???
of is dat een zeer domme vraag

Idd domme vraag iedereen heeft het boek gelezen enzo…!

Ik zelf niet maar wacht wel op de DivX :stuck_out_tongue: