Logo voor beveiligde cd’s

De muziekbranche gaat consumenten gezamenlijk informeren of een cd uitgerust is met een zogenaamde copy-control techniek. Hiervoor zijn een speciaal logo en verklarende pictogrammen ontwikkeld.

Zo weet de consument van te voren wat hij koopt. Vanaf volgende week zijn speciale flyers beschikbaar en is er een website met verdere achtergronden plus een database met alle in Nederland beschikbare cd’s met copy-control techniek. Digitaal kopiëren, piraterij en het illegaal verspreiden van muziek via internet heeft de laatste drie jaar een enorme vlucht genomen. Regels, vastgelegd in de wet, worden massaal overtreden, wat leidt tot teruglopende inkomsten voor de muziekbranche. Paul Solleveld, directeur NVPI: ‘In de loop der jaren wordt er steeds meer digitaal gekopieerd. Met het logo en de pictogrammen proberen we nu duidelijk te maken wanneer digitaal kopiëren niet kan. Dan is de consument in ieder geval voor aankoop goed geïnformeerd over de mogelijkheden van de cd of single.’

Handig toch… Weet je straks precies welke cd’s je moet omzeilen… :wink:

Haha een dubbelpost in minder dan 3 minuten. :wink:

tsja , kan gebeuren he :slight_smile:

ik heb mijn post maar gewist (alhoewel die er eerst was). ik heb al genoeg posts op mijn naam staan :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
ik heb mijn post maar gewist (alhoewel die er eerst was).
Jouwe was iets uitgebreider geloof ik

Originally posted by Mr. Belvedere
ik heb al genoeg posts op mijn naam staan :slight_smile:

er kan nog meer bij, er kan nog meer bij… :wink:

Originally posted by Smart@$$
[B]Jouwe was iets uitgebreider geloof ik

er kan nog meer bij, er kan nog meer bij… :wink: [/B]

ik houd wel van bronvermelding ( Als ik dan lieg , lieg ik in comissie :slight_smile: ). Ik had idd. wat meer ge-copy-paste :slight_smile:

Tuurlijk kan er meer bij … zoals deze off topic shit :slight_smile:

Tja… kopieerbeveiliging… nou en? :smiley:

Weer meer bezoekers voor de cdfreaks dus

Goh… Niet gezien hoor… Anyway, tis geknipt en geplakt uit de adformatie… :stuck_out_tongue:

Zouden ze nu ook weer met een nieuwe soort beveiliging komen?

Let the baby have it’s bottle. Als producers zich daarmee gerust voelen, laat hen in die waan. Ik ga er mijn slaap niet voor laten omdat het nu 7 minuten duurt i.pv. 5 om een backup te maken.

Maar ik stel vast dat ik een oogje dichtknijp bij mensen die dergelijke cd’s van mijn schijf willen plukken; ik kan me voorstellen dat niet iedereen backups kan maken van hun originele cd’s en dat ze die dan elders gaan zoeken :stuck_out_tongue:

Ik geloof dat ik dat teken nooit zal zien op een tv[edit]dat moet een CD zijn[/edit] van mijzelf. De moeite nemen om het te rippen doe ik niet.
Ik wil cds wel ook in de auto kunnen luisteren…

Dan maar leechen :smiley:

we zijn nu al een weekje verder, maar ik kan nog nergens een site vinden, heb per ongeluk wel een blanco formulier opgestuurd naar brein waarmee je piraterij kunt melden, maar nog steeds geen site dus