Login wachtwoord achterhalen

He,

Op mijn werk heeft iemand een account waarmee hij het internet op kan en ik wil graag zijn wachtwoord achterhalen zodat ik ook het internet op kan!

Op de computer zelf draait windows 98 en op de server windows NT. Normaal staat het password in een *.PWL bestand ( dacht ik ) maar die kan ik nergens vinden. Ik heb wel een *.ACL bestand gevonden met op de plaats van het * zijn loginnaam.

Kan ik hier zijn wachtwoord uithalen en hoe kan ik dat het beste doen en welk programma moet ik hiervoor gebruiken?

vanwege een paranoide virusscanner kan ik haast geen programma’s gebruiken op de computer zelf en uit de search functie en google ben ik ook niet veel wijzer geworden:confused:

Grtz

het pwl bestand bevat alleen locale wachtwoorden, hij zal waarschijnlijk inloggen op de nt server waar dus ook zijn wachtwoord word opgeslagen, wat je kunt proberen als de virusscanner het toelaat tenminste is om een keyboard listener te instaleren.
Dat is een programmaatje dat alle toetsaanslagen registreert en dus ook zijn naam en wachtwoord als hij inlogt.

Even dit er tussen en je heb zo een wachtwoord te pakken :slight_smile:

Of ff Back Orifice installeren. Dat is van van de Cult of The Death Cows. Moet je wel ff die virusscanner deinstalleren als die erop staat. Met deze tool kan je ook inbel userid/wachtwoorden achterhalen volgens mij.

Moet je niet uitkijken voor multiple login violation oid ???

Stel jij logt in en je collega krijgt de melding op een andere pc “already logged in”.

Maar misschien ook niet…

Maakt de win98 pc contact met het internet via de WinNT server? Zo nee, de passwords (indien opgeslagen) staan op de win98 pc. Het programma ‘Revelation’ kan je de inhoud van de sterretjes laten zien… (werkt dus alleen als het password door OS onthouden wordt.)

Als toch de WinNT server gebruikt wordt dan is het al een stuk lastiger. De passwords worden gecontroleerd door de server en zijn waarschijnlijk in een SAM file opgeslagen. Om deze te kraken zul je moeten brute-forcen met bijvoorbeeld ‘L0phtcrack’.

De makkelijkste manier is al eerder genoemd: installeer een keylogger.

He,

Bedankt voor de tips ik zal het een en ander uitproberen.

Grtz

He,

Een keylogger heeft zijn werk gedaan!! Als bonus heb ik ook het administrator password te pakken gekregen WOOHOO!!!:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Grtz

Originally posted by Destroyer
[B]He,

Een keylogger heeft zijn werk gedaan!! Als bonus heb ik ook het administrator password te pakken gekregen WOOHOO!!!:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Grtz [/B]

Pas maar op dat je niet ontslagen wordt…

He,

Ik pas HEEL goed op!! Ik was niet van plan om administrator password te gebruiken maar het is toch leuk om het te weten.

Grtz