Logical block address out of range

vbimport

Ik krijg deze melding als ik bij mij Acer 8speed probeer een CD te kopieren, weet iemand waar dat aan kan liggen?

Heb er nog nooit van gehoord, maar als ik jouw was zou ik ff proberen een ander proggie te gebruiken om te fikken…welke gebruik je nu?

kan misschien helpen:

[ul]
[li]burn op 1x op te testen of je Acer nog werkt
[/li][li]gebruik een ander programma (zoals headless al zei)
[/li][li]je moet op een vers geburnde cd-r(w) duidelijk een rand zien tussen het niet en wel beschreven gedeelte -------> geen duidelijke rand: Acer kapot
[/li][/ul]

Ik gebruik,

Nero voor MP3
CLONECD voor duplicaties
Fireburner voor iso’s

De rest brandt wel maar clonecd is het beste voor duplicaties…
Een image branden bij CCD werkt dus wel enkel van CD naar CD niet :frowning:

Installeer je brandprogramma’s eens opnieuw!

Heb ik ook al geprobeerd Wookie :frowning:

Originally posted by d3L|r|uM
Ik krijg deze melding als ik bij mij Acer 8speed probeer een CD te kopieren, weet iemand waar dat aan kan liggen?

Je zou ze ook even een mail kunnen sturen http://www.acercm.com/apa/contact.html en je probleem even kunnen voor leggen.

:cool:

Originally posted by Night Hawk
[B]

Je zou ze ook even een mail kunnen sturen http://www.acercm.com/apa/contact.html en je probleem even kunnen voor leggen.

:cool: [/B]

denk dat dit het beste is aangezien er niet of weinig mensen zijn met deze error…Acer is zowiezo al een niet zo heel veel gebruikt merk…als brander dan!

Nou, ik heb ut ook welis gehad op me ma d’r pc. HP fikker zit derin en die zei ongeveer utzelfde! Alleen dan bij CDRwin. Opnieuw geïnstalled en probleem opgelost.
In dit geval zou je misschien best wel wat verder komen door ut eens aan de fabrikant te vragen!

Originally posted by Wookie
Nou, ik heb ut ook welis gehad op me ma d’r pc. HP fikker zit derin en die zei ongeveer utzelfde! Alleen dan bij CDRwin. Opnieuw geïnstalled en probleem opgelost.
In dit geval zou je misschien best wel wat verder komen door ut eens aan de fabrikant te vragen!

dat zeg ik…Acer :stuck_out_tongue: :wink:

Mailtje naar Acer is nu onderweg :slight_smile:
Kan ook geen firmware update doen
WIN2K -----> geen DOS------> geen firmware update :frowning:
Mja hier zit ik dan he, maar wachten op mail van acer

Om pcies te zijn: meeladres van Acer

Mailtje naar Acer is nu onderweg :slight_smile:
Kan ook geen firmware update doen
WIN2K -----> geen DOS------> geen firmware update :frowning:
Mja hier zit ik dan he, maar wachten op mail van acer

Je kan toch gewoon ff booten met een W98/ME bootdisk en dan je drive flashen?

Gaat dat Wookie?
Kan men fully in DOS werken met een andere bootdisk?
Want een ghost maken van mijn HD gaat dus ook niet…
Ik denk dat ik win98se opnieuw ga installeren en een dubbele boot ga maken, zodat ik toch in dos geraak…
Nog steeds geen mailtje van Acer teruggehad :frowning:
Ik denk dat ik mij een plextor ga aanschaffen, of nen Liteon…

Toch bedankt voor de hulp jongens

De laser krijgt een commando om zich te positioneren op een bepaald fysiek punt op het schijfje. De software in de brander krijgt de opdracht om naar een bepaald adres te gaan.
De vertalingslag van software tabel naar fysieke plaats op je cd schijfje kan veranderen. Er wordt een commando gestuurd naar de harware van je cd writer (ga deze data fikken op die plaats) , die vertaalt dat in de servo’s naar posities op het schijfje.
Blijkbaar kon de laser niet daarnaartoe of ligt het adres wat opgegeven wordt door de software niet in binnen de limitien (bijvoorbeeld in de chip staat : adress > 0 AND adress < 65535 , ik noem maar wat.

Is het probleem 1 keer voorgekomen of meerdere keren achter elkaar ? Is het met een bepaalde cd die je wilt kopieren of met elke cd die je probeert te kopieren?

Sja als je gewoon een bootflop derin douwt en in bios in hebt gesteld dat ie die als eerste pakt…dan boot ie gewoon in dos en kan je vandaaruit flashen wat je wil :slight_smile:

Gaat dat Wookie?

Zoals Headless ook al zei, kan dat idd! En zo kan je dus ook je partities Ghosten! Heb dit altijd al zo gedaan! :stuck_out_tongue:

Wow Belvedere wat een prachtige uitleg :slight_smile:
Enkel ik versta der de ballen van…
Dit gebeurt bij elke CD die ik probeer te branden…
Het rare is dat hij een imagefile zonder probleem brandt…
Van die flash en ghost zal ik zeker gaan proberen :slight_smile:

Greetz,

Deli

goodluck…may the freaks B with you :wink:

[B]Wow Belvedere wat een prachtige uitleg :slight_smile:
Enkel ik versta der de ballen van…
Dit gebeurt bij elke CD die ik probeer te branden…
Het rare is dat hij een imagefile zonder probleem brandt…
Van die flash en ghost zal ik zeker gaan proberen :slight_smile:

Greetz,

Deli [/B]

Servo is een moeilijk woord he :slight_smile:

Anyhoo … Update eens de ASPI drivers , gebruik eens een ander brandprogramma en probeer eens een klein cd’tje te branden. Als dat verder allemaal goed gaat ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk niet in de brander zelf.

Voor een firmwareupdate gewoon even een bootflop maken , binary file erop zetten en het flash.exe programmaatje dat erbij hoort , je hebt niet eens een harddisk nodig.