Logbestanden in WinXP

vbimport

Het gebeurt natuurlijk welis dat een applicatie of zelfs de hele pc crashed. Nu kan je onder WinXP/2000 hier meer info over zoeken in de logbestanden.
Ik weet dat het onder Win2K werkt en het werkte ook bij mij onder XPbeta2-2505, maar nu onder XPfin zie ik dat sommige logs gewoon geheel leeg zijn! :confused:
Waar kan je dit activeren/fixen?

(wil nm graag weten of IE6 de oorzaak is dat me pc soms ermee kapt!)

Originally posted by Wookie
[B]Het gebeurt natuurlijk welis dat een applicatie of zelfs de hele pc crashed. Nu kan je onder WinXP/2000 hier meer info over zoeken in de logbestanden.
Ik weet dat het onder Win2K werkt en het werkte ook bij mij onder XPbeta2-2505, maar nu onder XPfin zie ik dat sommige logs gewoon geheel leeg zijn! :confused:
Waar kan je dit activeren/fixen?

(wil nm graag weten of IE6 de oorzaak is dat me pc soms ermee kapt!) [/B]

Je hebt je pc gewoon tever ge OC-ed gek! :stuck_out_tongue: terugklokken die hap!

Maar uhhh ik weet het antwoord helaas niet, misschien als ik van de week zelf XP keertje install :slight_smile:

Neem aan dat je SYSTEM ADMINISTRATIVE TOOLS - > DISPLAY ON ALL THE PROGRAM MENU’S geactiveerd hebt.

Daarna START ->ALL PROGRAMS->ADMINISTRATIVE TOOLS->`COMPONENT SERVICES->EVENT VIEWER

Hier kan ik vinden welke programma’s fouten veroorzaken met error code’s

Je kunt dacht ik ook nog via DRWATSON het een en ander instellen.

START->RUN->Type hier DRWTSN32

Dat 1e kon ik nie helemaal vinden maar bij dat 2e staat dus bijna niks! :frowning:

Stel bij DRWATSON die optie in die hij moet triggeren ( in de gaten moet houden en loggen )

Denkt dat je Administrative tools niet zichtbaar zijn.

Doe dit Ga met de muis op START staan en Klik 1 * met diezelfde muis :slight_smile: op je rechtermuis knop -> PROPERTIES->CUSTOMIZE->ADVANCED

Scroll naar beneden tot je SYSTEM ADMINISTRATIVE TOOLS tegenkomt ( helemaal onderaan ) en kies DISPLAY ON ALL THE PROGRAM MENU’S -> Ok -> Ok

Je krijgt er nu een programmagroep bij in START->ALL PROGRAMS nl : Administrative Tools , Dit zijn hulp-programms voor het bijhouden en wijziggen van systeem in stellingen.COMPONENT SERVICES staat er ook bij.

Let op voordat je iets wijzigt en schrijf ( voor de zekerheid ) eerst de huidigge instelling van dat betreffende onderdeel op

Originally posted by -=HoofdLoos=-

Je hebt je pc gewoon tever ge OC-ed

Dat kan niet! :slight_smile:

Originally posted by PerfectPrintout
[B]Denk dat je Administrative tools niet zichtbaar zijn.

Doe dit Ga met de muis op START staan en Klik 1 * met diezelfde muis :slight_smile: op je rechtermuis knop -> PROPERTIES->CUSTOMIZE->ADVANCED

Scroll naar beneden tot je SYSTEM ADMINISTRATIVE TOOLS tegenkomt ( helemaal onderaan ) en kies DISPLAY ON ALL THE PROGRAM MENU’S -> Ok -> Ok

Je krijgt er nu een programmagroep bij in START->ALL PROGRAMS nl : Administrative Tools , Dit zijn hulp-programms voor het bijhouden en wijziggen van systeem in stellingen.COMPONENT SERVICES staat er ook bij.

Let op voordat je iets wijzigt en schrijf ( voor de zekerheid ) eerst de huidigge instelling van dat betreffende onderdeel op [/B]

Deze optie stond al zo en ik zie dus wèl me admin-tools!
Als ik daar bij de logbestanden kijk zijn sommige dus geheel leeg! Of als er een crash is geweest (niet dat ie dat heel vaak doet ofzo) dan zie ik hier niks van terug! Toen ik nog Beta2-2505 draaide zag ik hier wel info over de crash!

Deed net ff met DrWatson kijken en zag toen wel deze melding staan:

Application exception occurred:
App: C:\WINDOWS\Explorer.EXE (pid=1436)
When: 9/25/2001 @ 13:01:35.635
Exception number: c0000005 (access violation)

Weet nie wat dat betekent, maar weet wel dat als je explorer.exe het nie meer doet dat dat dan nie ok is! :wink: