Liteon

bale alles gaat stuk mn tv en nu ook dit nog :frowning:
mn Liteon 12x10x32 wil bijna geen enkele lege cd’s meer lezen…
had ik nu toch maar een Teac of Plextor gekocht… maarja k weet t nu…

kan ik hier nog iets aan doen ? gewone lege cd’s leest ie wel alleen met lege cd’s heeft ie problemen en als ie een media leest dan gaat t writen gwoon goed…

garantie ? terugbrengen !

geen garantie en jonger dan 2 jaar ? terugbrengen ! Volgens de wet hoort een product dat normaal toch zo’n beetje 5 jaar meegaat ook daadwerkelijk in de regel een behoorlijke tijd meegaan , ook al is de garantie er af , dan is de fabrikant/verkoper in gebreke gebleven.

bios flessen misschien ?

en anders even openschroeven en HEEEEEEEEEEEEEEL voorzichtig kijken of je de lens kunt schoonmaken. Hercalibreren zou ik aan iemand overlaten die wat weet van microelectronica.

Truukje bij de philipsjes was altijd de eject button vasthouden , dan pas power op de machine , eject button BLIJVEN vasthouden , dan herkalibreert de lens zich , misschien heeft jouw beestje ook zo’n mooie hidden feature…

ah thnks voor de info alleen het truukje werkt helaas nie…
en k heb trouwens geen garantie meer
hoe kan ik zelf de laser calibreren ?
tja t is link maarja hij doet t toch niet dus erger kan t niet worden denk dus leg me svp even uit

Zoals boven aangegeven stond.

Misschien dat een nieuwe firmware helpt ?
Die staan hier

dat was ik nog vergeten te melden… nieuwe firmware werkt niet ik heb alle Liteon 12x firmwares geprobeert bij elke firmware hetzelfde probleem leest heeeeeeeeel moeilijk nog een lege cd

gelukkig heb ik nog een traxdata liteon 12x dus kan nog branden hehe alleen voor hoelang…
die Liteons
schijnen toch niet zo lang mee te gaan voor de echt master producer cd’ fikker k heb met die Liteon 12x zo n ±1500 cd’s mee gebrand en met mn oudde mitsumi 2801 (1997 zo n 5000 cd’s en werkt nog steeds alleen t is beetje erugg langzaam een 2x :frowning:
gelukkig heb ik mn traxdata 12 x nog:)

maar kan iemand me vertellen hoe je die lens moet calibreren ?
ik ergens gelezen dat speciale vet ofzo op de rails moet doen en dat ie dan mischien weer beter werkt…