Liteon dvd-rom ltd163 probleem

vbimport

probleem;

1. maat heeft 5 dvd’s volgepleurd met velerlij heersende zooi
  2. pc leest ze niet, slechts zo nu & dan 1 v.d. 5
  3. bij de anderen krijg ik de melding: windows cannot read from disk. Disk may be corrupted, or could be using a file format that is not compatible with windows
  4. ik draai xp, en heb nog niet eerder gezeik gehad met dvdspeler
  5. op mijn huisgenote der pc werken ze wel
  6. kan geen drivers/firmware/watdanookvinden op de site van liteon

heb dvdspeler al keer geuninstalled en daarna opnieuw geinstalled, maar mocht vanzelfsprekend niet baten.

Wat te doen? (en nee, bij huisgenote openen is geen optie, want matrix3 staat erop en die kijk ik liever doorgelust & met echte boxen dan op haar 15" monitor)

Dik’s dank is groot, en kan desgevraagd omgezet worden in een goeie pot bier naar keuze.

nevermind, ik ben er al uit.

weet niet of ik heir goed zit, maar hoe dan ook; dank aan cdfreaks voor de oplossing. Nu is dat onding gelijk regiovrij, hehe.

loek

Wel, je kan mij misschien uitleggen wat je gebruikt hebt om dat “onding” regio free te maken.

Ik heb het namelijk geprobeerd met “Region Killer V2.5” maar dat lukt niet al te best. Met “driveinfo22.exe” controleer ik de region code en inderdaad die wijzigt van “Not set” naar “2” maar toch wil PowerDVD mijn DVD niet afspelen:( :frowning:

Het gaat dus ook om een LiteOn LTD163 met Win98 als OS

Alle hulp is welkom want ik :confused:

Welkom op het forum !

Met een oudere versie van PowerDVD kan DVD Genie je wel even helpen.

Er zijn drie soorten regio-locks

1 : In de hardware (de dvd speler)
2 : In het operating system (Windows registry entries)
3 : In de afpseelsoftware (PowerDVD)

Regiovrije firmware voor je LiteOn vind je hier. Let wel dat dan de garantie van je speler vervalt.

Verder kun je ook gebruik maken van het shareware pakket AnyDVD.

Dank U zéér Mr. Belvedere. Aangezien mijn probleem opgelost is met “DVD Genie” zal daar inderdaad een echt genie in zitten :bigsmile:

Ik heb hetzelfde probleem als dik van bil…Alleen ik heb het met het spel Battleflied 2. Ik heb het spel pas geleden gekocht, maar meestal kan mijn LITEON DVD-ROM LTD163 het spel niet lezen. Soms doet ie het wel, meestal niet. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

Ik heb trouwens gewoon XP op mn pc