Liteon 811s probleem

vbimport

Heb de firmware van Lite-On zelf gebruikt, de DR8HS0P. Alles ging goed, geen dvd/cd in de drive en geen stroomstoring.
Rebooten en bij het inloggen ging het fout.
Alsmaar een knipperend oranje lampje.
Geen enkele dvd/cd is te lezen door de S811.
Terug naar de oude kon/ kan niet.
Dat kan alleen in dos-mode met een binary firmware.

Dacht door opnieuw te installeren en op te starten misschien een oplossing te krijgen.

Nee hoor!!
Nu herkend mijn BIOS hem niet eens.

Heb je een oplossing?

En heb net hetzelfde voor met men dvd rom!Had me daar vergist voor met mtkflash de oude versie van firmware terug te zetten op de liteon!Had hiervoor secondary slave genomen inplaats van master!Waarschijnlijk is deze nu ook wel voor de vuilbak net als men liteon dvd writer???

Echt niemand neen???

Normaal gesproken kun je met mtkflash ook flashen naar stations die niet herkend worden door de BIOS. Aangezien je gewoon het IDE kanaal + positie opgeeft waarop je apparaat is aangesloten, kun je schrijven naar niet gedetecteerde apparatuur…

Probeer het eens (weinig te verliezen zou ik zeggen). Het is wellicht verstandig om maar 1 apparaat aan je hele IDE setup te hangen tijdens het flashen van je drive; daarmee voorkom je een evt probleem bij het selecteren van het verkeerde apparaat…

Hoe doet ik dat dan precies?Graag een hele duidelijke uitleg aub?Want nu is alles voormij onduidelijk!En heb reeds proberen te flashen met mtkflash,maar kreeg toen een error en bleef op 0 % staan en moest men pc opnieuw rebooten!Verschillende keren geprobeert ter vergeefs!

Kijk hier eens…!

Graag in het nederlands aub?
En dan nog iets,de writer krijgt ook geen stroom meer!