Liteon 24 speed of plextor 24 speed?

vbimport

Er zijn al veel brander topics langs gekomen maar heb er nog niet echt 1 van de 24 speeds gezien.
Nu gaat mijn vraag vooral over de liteon en de plextor want ik twijfel ontzettend tussen de 2.

aangezien die liteon minder moeite heeft met safedisk2 rippen en beschadigde cd’s. is 200 piek goedkoper

maar de plex heeft weer 2 jaar garantie een iets betere reputatie en sneller met dao snelheid. en duurder.

nu is mijn vraag welke kan ik nu ht beste nemen kom graag met zinnige argumenten en niet bv plextor rulez en lite on zuigt.

greetz Pala

Je kunt hier lezen waarom ik voor een Plextor zou kiezen
Hopelijk heb je er wat aan.
:cool:

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=32343&highlight=plextor

:cool:

Als die 200,- voor jou een bezwaar is en je wilt wel een plextor maar twijfelt omdat die te duur is waarom neem je dan geen Plextor 16/10/40? Die staat bij tweakers pricewatch voor 450,- en dan weet je zeker dat je een goede brander hebt die niet te duur is.

Het verschil tussen de Plextor 16/10/40 en de Plextor 24/10/40 is naar mijn weten alleen dat je een paar minuten bespaart als je de 24/10/40 hebt. Maar om nu voor die 2 minuten nu 150,- te betalen dat lijkt me ook al wat…

jah en het probleem loos kopieren van safedisk 2 voor de 24 speed wat de 16 speed niet kan. en ik zeg niet dat die 200 piek een probleem is, maar het is wel veel geld waar ik weer leuke andere dingen van kan kopen en als ik dan een gelijkwaardige fikker in de lite on krijg dan ben ik toch een dief van me eigen portomonaie als ik een plex van 200 piek duurder ga kopen?

Tja, je geeft zelf al het antwoord. Op http://www.cdrinfo.com staan de 2 branders allebei uitgebreid getest. Lees voor de aardigheid eens de conclusie bij de Plextor…
Ik zou idd ook de Lite-On kopen, simpelweg omdat je met die 200,- andere dingen kunt doen.

Mvg,

Tha Sentinel (a.ka. Neefje :wink: )

Plextor is the BEST and will always BE the BEST!!!
(after firmware upgrade :cool: )

Originally posted by Digital Mayhem

is er een ander merk dan?

Yoh, 't leven is zo simpel… (Plextor dus!)

12:13 Plextor vs. LiteOn shootout @ CD-RW Central

6 augustus, CD Freaks mainpage…

Hmmmz ik denk dat ik toch wel voor de Plextor zou gaan. Die LiteOn drivejes werken opzich wel goed, maar ik hoor regelmatig van luitjes (werkende in computerwinkels enzow) dat de LiteOns nogal graag terug komen met een defect aan het pickup mechanisme…

onderdelen van Plextor zijn wat beter “uitgekozen” dan die van andere merken…

Plextor is ook erg goed geschikt voor het werken met CloneCD. Koop um absoluut niet voor gebruik van CD-TEXT, want dan kom je bedrogen uit. Ik persoonlijk vind CD-TEXT erg belangrijk helemaal omdat het invoeren in me database op deze mannier makky is, alleen moet je cd speler ut wel ondersteunen (je hifi cd speler) ik heb daarom een Plextor voor Clone zaakjes en een Sony voor gebruik van CD-Text plus dat de sony iets wat sneller is dan me 8/2/20 :stuck_out_tongue:

Als je niet weet wat cd-text is :

· What is CD-Text?
Unfortunately, no information about e.g . the CD or track titles etc. are stored on a normal Audio-CD.
There already have been several attempts to expand the ”CD standard” this way that more information can be stored on a CD. All attempts this far had the disadvantage, that the CDs couldn´t be played correctly by ”old” CD-Players - usually the data was stored in an additional data track, which of course sounded strange when ”played” by an ”old one” player (that doesn´t know this special track).
With CD-Text CDs the CD artist and title as well as artists and titles of the single tracks are stored on the CD in a way, that doesn‘t influence ”old” CD-Players.
This way also the capacity of the CD is not reduced, the entire playing time of the CD can be used. With old CD-Players and CD-Text CD‘
s it remains all the same; the CD will be read like a normal CD and the CD-Player reads the number of tracks etc. and shows them in the display. This CD perfectly ”acts” like a normal CD.
If the CD is inserted into a CD-Player capable of CD-Text, the CD-Player can read the CD-Text information and display the name of the CD as well as e. g. the name of the track that is currently played.
This way a CD-ROM capable of CD-Text can also read the tracklist of a CD, so the artist, title or track information doesn´t have to be entered manually.
Also some ”normal” Audio-CDs (you remember? long time ago… when you used to buy them in shops…), contain CD-Text information.
Especially CDs lately released by SONY® are oftenly mastered with CD-Text information (CD-Text has been developed by SONY® and Phillips®). You can find further information about CD-Text on the Sony site: http://www.world.sony.com/Electronics/cd_text/index.html

· What do I need to use CD-Text?
To read CD-Text information, you need a CD-ROM or CD-Writer capable of CD-Text. To write CD-Text information a suitable CD-Writer is of course required, too.
You´ll find a list of suitable CD-ROMs (http://www.feurio.com/English/cd_roms/) as well as a list of CD-Writers capable of CD-Text (http://www.feurio.com/English/Writerdb/) on the Feurio!® homepage (please note the column ”CD-Text”).
Finally a CD-Player capable of CD-Text would be useful, so the information stored on the CD are displayed during playback. If you are planning on buying a new CD-Player, you should simply ask your favourite dealer about a model capable of CD-Text.
Burning CDs with CD-Text information (if you already own a writer that can do this) would be useful anyway, because CD-Text information won’t affect a ”normal”CD-Player and you will be well prepared for future CD-Players!

kep zonet nog ffies op de feurio site gekeken omtrent cd-text, en het ziet er naar uit dat de nieuwere modellen er geen “last” van hebben of (nog) niet is gerapporteerd, is dus wel een onderzoekje waard als je dit ook belangrijk vind.

Originally posted by Digital Mayhem

Met de eerste zin ben ik het volmondig eens.

Met de tweede niet , na een firmware upgrade deed CloneCD moeilijk.

koop de Liteon 24x ! ! ! ik heb zelf een Liteon 8x4x32 naar 12x10x32 geflashd en hij werkt perfect ! k heb al over de 1000 cd’s mee gefikt op 12 x speed ! en ook op 8x certivied discs die kan ik ook gewoon op 12x fikken ! en lees de review van cdrwcentral maar:

http://www.cdrwcentral.com/reviews2/hardware/litevplex/page14.htm

daar kan je in de test lezen dat de Plextor drive nog wat probleempjes met media hebt. (zal wel verholpen worden met een firmware upgrade maarja toch weer wachten op die firmware…

tja ik zou die Liteon 24x kopen !

greetzzzz

crackerw

ik heb nog steeds geen id wat te nemen de plex schijnt heel veel geklooi met cdr media te hebben en de liteon niet maar plextors onderdelen zouden beter zijn. shit zo moeilijk ik wil nou namelijk wel is een fatsoenlijke brabnder aanschaffen ipv philips en hp zooi.

dus als men nog meer testen weet plz report it here.

greetz Pala

Sja ga je voor kwaliteit-support-garantie dan ga je voor Plextor en daar betaal je gewoon voor…als je dat nodig vind koop je een Plexwrtiter, zoniet koop dat die Lite-on! Best een goed ding voor zo weinig geld! :slight_smile:

en als je de Liteon 24x koopt moet je wel goed oppassen dat je wel t goedde typenummer koopt ! er schijnt ook een LTR-24101B te zijn en die kan NIET sd2 branden ! en ook geen 99 min cd’s.
dus let goed op dat je wel de LTR-24102B hebt !!! vraag of je de doos mag openen ! en zoniet dan ros je m op zn smoel en dan open je die doos en dan bekijk boven op de drive het typenummer

greetzzzz

crackerw

Originally posted by Paladin
ik heb nog steeds geen id wat te nemen …
dus als men nog meer testen weet plz report it here.

Heeft weinig zin denk’k…

A:> Als je makkelijk een Porsche kunt betalen, dan ga je toch niet in een Opel rijden…?!? (vul zelf maar in…)

B:> Koop je een lite-on! en gaatie na een jaar stuk, dan koop je gewoon 't nieuwe en nog snellere model van de Lite-on! Ben je bijna net zo duur uit…

Nou, ben je persoon A of B??

Kom op, je kan het! (Je hele leven moet je keuzes maken…) :stuck_out_tongue:

yow ik heb de plex 24 x gekocht en hij heeft totaal geen probleem met media. Ik had hier nog een 50 tdk cds van max 8 x liggen en die heb ik gewoon op 24 x gebrand. Ze bollen perfect + SD2 copiëren werkt perfect.

Ik zou voor de plex gaan, alle ik heb em al :wink:

grtzz
poorhaas

jah ik ga denk ook maar voor de plex is dan misschien wel wat duurder maar heb toch het id dat hun ondersteuning enz ietsjes beter is.
maargoed ik kan nog van gedachte veranderen blijf iig reageren
thnx

Originally posted by Paladin
jah ik ga denk ook maar voor de plex is dan misschien wel wat duurder maar heb toch het id dat hun ondersteuning enz ietsjes beter is.
maargoed ik kan nog van gedachte veranderen blijf iig reageren
thnx

blijf reageren…wat wil je nog meer weten? ik denk dat alles gezegd is…heb je het geld ga je voor plextor…daar komt het op neer! :slight_smile: