Lite-On LTD-163 firmware niet te updaten

Ik heb een Lite-On LTD-163 dvd-speler en die doet het eigenlijk voor geen meter. Alleen direct na het opstarten kan ik er cd’s mee lezen, daarna zijn al mijn cd’s zogenaamd beschadigd :confused:

Daarom wil ik nieuwe firmware installeren, maar dat gaat dus niet. :frowning: De update-programma’s blijven beweren dat ik geen LTD-163 heb. Ik weet heel zeker dat dat wel zo is. Bij het opstarten geeft mijn computer aan dat het een “LIDEON DVD-BOM” is, Windows XP houdt het op een “LITEON DFD-ROM LDD!6#”. Erg vaag.

Zou iemand me kunnen helpen? Met de driver-bestanden (*.inf en zo, NIET de exe) zou ik ook erg blij zijn.

Ik heb dus ook NIET de 163D, maar gewoon de 163. Ik had die driver ook al lang geprobeerd.

Volgens mij is je DVD speler gewoon flink gaar aangezien dat de bios van je PC de firmware info al niet juist kan lezen. OF je IDE controller is gewoon brak.

Probeer het volgende, ik neem aan dat je ook nog een Writer hebt.

1. Controleer de Master/slave functie van je writer en dvd als ze op 1 kabel zitten en zo nodig zet ze correct . (writer op master en de DVD op slave)

2. Ruk je DVD- speler eens los en probeer hem eens in een pc van een maat van je ofzo.

3. Ruk je Writer (of dat andere apparaat) wat op diezelfde kabel zit en probeer je DVD eens alleen in je pc en kijk eens wat tie dan doet.

De reden waarom dat upgrade proggie zegt dat je geen LTD-163 hebt is omdat zelfs dat proggie waarschijnlijk de vorige firmware niet kan lezen of dattie alleen maar op de info afgaat die windows of je bios afgeven die dan dus foutief is.