Lite-on 24x en cdrwin 4.0A-E

vbimport

vroeger werkte mijn 24x lite-on gewoon onder cdrwin 4.0

nu, na een format en na het bios naar 5s0d te flashen, herkent cdrwin hem gewoon ni meer als schrijver (hij staat er enkel als lezer tussen

ik heb win2000 en aspi driver versie 4.60

heeft iemand een id hoe ik hem an het werken zou kunnen krijgen?

ja (met een hexeditor) search naar de sting:
LTR-12102B en verander dit in LTR-24102B

als de sting LTR-12102B niet gevonden kan worden dan moet je searchen naar:LTR-12101B en dit veranderen naar LTR-24102B

en let op je moet nu wel the recording speed op MAX zetten anders doet ie t niet op 24x

ik heb dit zelf niet uitgebrobeerd ik heb t alleen ergens gelezen…

oeps iets vergeten…
search in het bestand cdrwin.exe

mmm

is wel een vreemde oplossing (maar toch enorm bedankt om ze aan te brengen)

ik vind het zo raar dat ik hem ooit gewoon wel heb kunnen laten werken met de standaard cdrwin…

zitten er trouwens geen risicos aan deze oplossing?

ps: waar vind ik hexedit nu weer? dan kan ik alle ff kijken… :slight_smile:

Originally posted by Mastakilla
ps: waar vind ik hexedit nu weer? dan kan ik alle ff kijken… :slight_smile:
www.download.com en zoeken op ‘hex’ of ‘hexedit’ … :wink:

persoonlijk denk ik niet dat software je brander kan beschadigen… maar ik weet dat niet zeker…
maar bij veel mensen werkt deze truuk wel alleen dat was bij een Liteon 16 x brander…

ik heb net ontdekt dat de cdrwin versie die ik had toen ie werkte van augustus 2001 was,
en de versie die ik nu heb is van april 2001 (ik denk dus dat een nieuwe versie wel eens een makkelijkere oplossing zou zijn :slight_smile: )

maar het probleem is dat ik (na een slechte ervaring) niet meer vertrouw in een losse crack of een onbetrouwbare release van cdrwin (vandaar dat ik dus de oude heb, de nieuwe kon ik niet vinden)

zou er daarom misschien iemand met een werkende nieuwe cdrwin eens een hint kunnen geven via icq waar ie die gevonden heeft? :wink:

thx

icq# 26344160