Ik heb het volgende probleem…ik heb sinds kort een Lite-On 24102B. De maximale brandsnelheid van deze brander is 24x (Duhhh denken jullie nu ). Ik kan echter NIET op 24x schrijven. Ik kan wel alle snelheden selecteren en daar brand ie dan ook op, maar de buffers gaan steeds leeg. Ik probeerde gisteren op 12x een cd te schrijven, en die hield er mee op bij 96% en BURN-proof stond dus aan.
Mijn systeem:
PIII 500@500 MHz
128mb RAM
IBM 40 GB 7.200rpm HD (Dis de schijf waar ik van brand)
Primary Master : Western Digital 12,6 GB 5.400 rpm
Primary Slave : IBM 40 GB 7.200 rpm
Secondary Master : DVD-speler
Secondary Slave : Brander
De cd die op 12x mislukte was een audio cd, en het waren mp3 files. De buffers liepen steeds leeg zoals gezegd, vulden zich dan weer, en zo verder…bij data cds heb ik dat probleem niet altijd, maar ook vaak genoeg.
Zou het kunnen dat mijn pc te langzaam is, om zelfs maar op 12x te branden ? Bij 8x gaat het perfect namelijk, de buffers gaan dan ook niet leeg.
Ik denk zelf dat het ligt aan het feit dat mijn pc gewoon niet snel genoeg is…maar 12x gaat ook al niet, en dat vind ik dan wel weer een beetje vreemd…
Ik heb wel een nieuwe processor, die moet nog ingebouwd worden. Dit is een AMD Athlon XP 1600+ processor op een Asus A7A266 moederbord, maar zoals gezegd, die moet er nog ingezet worden…zal mijn probleem voorbij zijn als deze processor er eenmaal in zit ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Sentinel@work (a.ka. Neefje)